Volgers - Followers

vrijdag 3 juli 2015

Mixed Media cards - one with Designs by Ryn stamps and one with a Crazy Bird


On the background I added tissuepaper, that I had used for other projects whilst spraying Dylusions Ink Sprays...so a leftover that can be very useful for a background.
When I looked at it I saw a figure in the colours, so I draw the lines of this strange lady with a black Sharpie pen. I gave here a drop head...why not :-). I also used a hanging droplet horizontal instead of vertical, as a branch and "made" a standing bird, also with a drop.

Op de achtergrond heb ik tissuepapier gebruikt, dat ik had gebruikt bij andere projectjes terwijl ik Dylusions Ink Sprays sproeide...dus een restant dat erg nuttig kan zijn voor een achtergrond.
Toen ik er naar keek zag ik een figuur in de kleuren, dus heb ik de lijnen van deze vreemde dame getekend met een zwarte Sharpie. Ik gaf haar een druppelhoofd...waarom niet :-). Ik gebruikte ook een hangende druppel, horizontaal inplaats van verticaal, als een tak en "maakte" een staand vogeltje...ook met een druppel.

Used stamps from Designs by Ryn:

Trickling Water Set 2 from Water Effects 2 - unmounted sheet 

The text and circles are from Stampinback

Finished the card with a white gel pen and glued the card on black cardstock.
--------------------------------


Same idea for the background as the card above. On this one I added Inka Gold and Modeling Paste with stencils. The Crazy Bird from Tim Holtz is coloured with Inka Gold, water and a pencil.

Hetzelfde idee voor de achtergrond als de caard hierboven. Op deze heb ik Inka Gold en Modeling Pasta met stencils toegevoegd. De Crazy Bird van Tim Holtz is ook gekleurd met Inka Gold, water en een penseeltje.

Thanks for your interest and comments!
Bedankt voor de belangstelling en de reacties!

Greetings/Groetjes,

Alie :-)


26 opmerkingen:

Sophie zei

Oh, wie klasse...wunderschön deine Karte.
Der Hintergrund ist grandios! Wahnsinn!
Einfach klasse, liebe Alie.

Groetjes von Sophie

Gerrina zei

Weer zo mooi om te zien hoe jij je laat leiden door wat er te zien is... Fantasievol allebei en heel mooi! Fijn weekend!

Anneke zei

Jij hebt er weer een kunstwerkje van gemaakt.
Ik heb mijn ogen uit gekeken bij jouw eerste kaart.
Wat is die geweldig geworden. Echt super!

Paper Creations by Shirley zei

Wow fantastic Alie, both are beautiful. Love how you saw a lady in the tissue (great idea to use it) and the use of the droplets for her head and the bird. Have a great weekend talented lady! Hugs, Shirleyxx

Ryn Tanaka zei

Hey Alie, as I said on Pinterest, "This one looks like an abstract painting. Surrealistic! Love your imagination and colourful background!" After I wrote that I decided to look up the definition of surrealism again. I was curious to read how that art movement is defined. Through my little search I found an interesting quote on Wikipedia, "To resolve the previously contradictory conditions of dream and reality."
The texture in the second card is amazing. I feel like I can touch it. Yes, I can definitely see that art is flowing for you again :) Many thanks!

!neke zei

Alie, je hebt weer super mooie kaarten gemaakt !

froebelsternchen Susi zei

Gosh they are both extra unique ... I love them!
xxx Happy weekend
Susi

Amanda zei

Alie both of these wonderful mixed media makes, love them
Love
Amanda x

Caro´s kreative Welt zei

Wowww, beide Karten sind wunderschön. Wieder toll gestaltet.
LG Carola

Rianne Timmers zei

wat een inspiratie heb jij zeg en dan met dit weer petje af ze zijn super mooi.
Rianne

Sandy zei

That second card is really a wowzer. Your first card? Well it's a little - er - a little - how can I put this - STRANGE!!!!!
Sandy xx

Jetske zei

Mooi! Leuke "crazy bird" van een druppel! Het lijkt er toch wel op dat je een soort virus te pakken hebt.... LOL

Silvia(Barnie) zei

Both pieces are fantastic, love the colors and design of the first one and the textured background of the second one and how you've colored the birdie.

Willy zei

Wat een geweldige kaarten Alie, de bovenste vind ik zo gaaf wat een fantasie heb jij toch Alie, erg inspirerend!!

Yvonne F. zei

Er is niks mis met dat druppelhoofd; Ik wil er ook wel eentje (met water he) Het idee is erg origineel en heeft erg leuk uitgepakt.
En je crazy bird doet 't altijd goed. De achtergrond is bijzonder leuk om naar te kijken.

gr.Yvonne

Marjan Küppers zei

Twee prachtige kaarten. Dat druppelhoofd is een leuk idee, het is ook net of ze zo'n klein mutsje opheeft. Het vogeltje is zo grappig! Prachtige crazybird kaart ook weer, die structuur op de achtergrond is mooi!

Gery zei

Ik vind je crazy bird cards allemaal ontzettend leuk!
Waar haal je het toch vandaan??
Maar ik zie in je eerste kaart toch ook wel rare vogels hoor!
De eerste is ook erg mooi van kleur en heeft daardoor een hele andere uitstraling.
Leuk en mooi werk, zoals gewoonlijk.
Groetjes Gery
PS: red je het een beetje met de warmte?

Corrie Herriman zei

Fantastisch !
Corrie x

Enny zei

Wauw, wat prachtige creaties ! Jij hebt altijd super ideetjes, zoals die druppels horizontaal als tak, en verticaal als vogel ! En die dame in de tissue zien, wat een inspiratie ! Ook de tweede kaart met Inka Gold is super ! Groetjes Enny

Marlies zei

Wat een prachtige kaarten zoals jij stempels weer op een andere manier gebruikt van een water druppel een gezicht of een tak maken.
Het word gelukkig koeler dus dan kan ik ook weer wat gaan doen.

Prettige zondag

Marlies

butterfly zei

Wow, gorgeous projects, Alie - the water droplet one is a real work of art, and I love your crazy bird too. I've recently given in and bought the Crazy Birds as well as some of Ryn's water droplets... and I mainly blame you!!
Alison xx

Alida zei

geweldig wat je al met restjes kunt doen, je vogel is weer top!

ida zei

Wat een supermooie kaarten weer Alie echte kunstwerkjes!.. en natuurlijk ook weer een crazy bird, je begint al
een mooie verzameling te krijgen, ik zag ook jouw bord crazy birds op pinterest ook helemaal leuk!!

maria's knutselplezier zei

Prachtige kaarten weer Alie, ik kan eindelijk terug iets maken want van die warmte was ik helemaal vlaggada!!!

Groetjes
Maria

Ballie (Bennarda) zei

heel mooi, ik ga voor de bovenste, er is zoveel te zien, vind de vogel ook geweldig , maar deze keer ga ik voor de eerste hoor.
groetjes Ballie (Bennarda)

Yvonne zei

WAUW, wat mooi Alie! Prachtige kaarten, de bovenste is toch echt net een schilderij, heel mooi!
Maar ook je tweede kaart, geweldig. Dat blauw doet er heel goed in, net als de modeling paste en Inka Gold.
Groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...