Volgers - Followers

zaterdag 2 mei 2015

Dylusions Ink Spray cards ánd of course stamps! :-)


Een witte kaart met diverse kleuren Dylusions Ink Sprays bespoten. Na het drogen in de rechterhoek de collagestempel van het meisje afgedrukt (Kicostamps). De afbeelding gemaskerd en de vlindercollage gestempeld (Indigo Blu). De tekst is van Lili of the Valley, deze met Versafine afgedrukt en met wit embossingpoeder en de heatgun verhit. De tanden van het meisje met verdunde bleek en een penseeltje ontkleurd. Nog wat witte details en Washi Tape aangebracht, de randen van de kaart met zwarte chalk bewerkt en de kaart gemat op een witte onderkaart.
----------------------------


Op een dubbele vierkante kaart roze en gele Dylusions Ink Sprays gespoten. In de linkerhoek een vrouwenstempel van Joy afgedrukt. Op rechthoekig papier ook de twee kleuren DIS gespoten en de tekst van Darkroom Door gestempeld. Dit kaartje bewerkt met een cirkel stencil en transparante modeling pasta van Ranger (geeft een mooie glans...alleen niet op de foto :-)) en de randen met zwarte chalk bewerkt. Het kaartje op de grote kaart gelijmd. Het stencil op de grote kaart gelegd en hier witte modeling pasta van DecoArt gebruikt.

Het vervelende is dat het sterke pigment van de DIS in de pasta trekt. Nu las ik pas een tip op Pinterest, dat je inktsoorten kunt bespuiten met een fixeer voor Acrylverf. Na het drogen kun je de witte pasta dan aanbrengen. Nu heb ik het op een proefstukje geprobeerd, maar met fixeer voor Pastels...en dat lijkt wel iets te helpen maar niet veel.

Wie er een goede tip heeft om de witte modeling pasta op sterk gekleurde ondergronden tóch wit te houden...graag!

Voor nu, bedankt voor de belangstelling en de eventuele reacties!

Hartelijke groet/Greetings,

Alie :-)


19 opmerkingen:

Amanda zei

Love both of these Alie, stunning use of Dylusions sprays
Love
Amanda x

Saskia zei

Die eerste is wel mijn favoriet, wat een prachtige kleuren en wijze tekst.
Misschien dat je de Dylusions in toom kunt houden met een laagje 'plastic' dus inderdaad een acrylaat spray vernis en dat een paar keer aanbrengen. Maar daar zul je weer lastig op kunnen stempelen etc. Ik weet in ieder geval dat clear gesso óók niet helpt. ;)

Paper Creations by Shirley zei

Gorgeous colours and designs, love them ! Have a great weekend, Hugs, Shirleyxx

Marianne zei

Prachtig allebei!! Helaas heb ik geen gouden tip voor je.... maar wil je toch een creatief en fijn weekend toewensen!!
Groetjes,
Marianne

Jeannette zei

love your happy vibrant card,so fantastic.
have a great weekend,here is sunny but cold.


greetings jeannette

maria's knutselplezier zei

Prachtig kleuren creaties Alie, de bovenste is mijn favoriet heel erg mooie samenstelling van kleuren en stempels!!

Groetjes
Maria

Karin zei

Prachtige creaties, de 1 nog mooier
dan de ander! Ik zou iets door de structuurpasta roeren, misschien iets van een gelmedium ofzo, geen idee of het werkt, maar dan is het krijtachtige van de structuurpasta wat minder. Gezellig weekend!
Groetjes Karin

ida zei

Prachtige kleurrijke creaties Alie allebei mooi maar de eerste vind ik helemaal super, knap gedaan!

Mrs.B zei

Fabulous cards Alie, fabulous images and great backgrounds with the sprays.
Avril xx

crealinedance zei

Hoi hoi Mooie kaarten vooral de bovenste misschien dat gelmedium helpt,weet het niet zeker.Gr.Nel

Alida zei

heel erg mooi Alie, ik vind de 2e erg mooi. Ik gebruik zelf de dikke modeling paste, maar ook die blijft niet spierwit. Helaas ik kan je niet verder helpen. Fijn weekend nog.

Buttons zei

Great cards Alie! Lovely to see the IndigoBlu butterfly. Jenny x

Myriame zei

Je kaartjes vind ik allebei toppie!!

Coby van willigenburg zei

wat een prachtige kaartjes.....werken met gloor heb ik eigenlijk nog nooit gedaan maar het effect is super!

Enny zei

Super prachtige kaarten Alie, ik zou niet kunnen kiezen ! Helaas heb ik geen ervaring met modeling paste, hopelijk kan iemand anders nog helpen, of misschien op Pinterest of zo ? Groetjes Enny

Janny zei

Jeetje wat staan er weer veel prachtige kaarten op je blog. De een nog mooier dan de ander. Wat heb je er veel gemaakt. Zoals je kan zien op mijn blog was ik even weg. Ik heb overigens volop van je kaarten genoten. Ik ga ook kijken of ik misschien kan gaan kijken bij de tentoonstelling van je zus.
Groetjes Janny

Gerrina zei

Wat een mooie collage en vooral heel mooie tekst op je 1e kaart! En de tweede; wat loopt dat mooi in elkaar over de kleuren van de achtergrond en het kaartje erop; ook mooi! Fijne zondag verder, Gerrina

Sylvia zei

Beide creaties zijn erg mooi, vooral de kleuren die je gebruikt hebt zijn erg gaaf. Misschien witte verf door je medium heen roeren voordat je het aanbrengt en anders de techniek van Tim, tag van Maart. Ipv gouden embossingpoeder gebruik je wit. Dat ben ik nu ook aan het doen alleen niet met een witte kleur maar wit af. Ga vanavond kijken hoe dat wordt.
Groetjes Sylvia

Sandy zei

I have that saying on a little sign that is still packed away with my craft stuff. I think I better find it!!
Sandy xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...