Volgers - Followers

donderdag 7 mei 2015

Crazy birds and crazy sheep :-)))

Nu de Crazy Birds van Tim Holtz hier eenmaal "wonen" snap ik niet meer waarom ik ze in eerste instantie niet wilde aanschaffen...want het kost me moeite om ze niet te gebruiken.
Wie de Crazy Birds niet meer kan zien...er staat ook nog een tweede kaart in deze blogpost, waarop ik de gekke vogels niet heb gebruikt...hoewel daarop weer een gek schaap staat :-) ♪♪♪.

"Trust your crazy ideas"

Herkennen jullie het? Soms ben je bezig met een kaart, waarvan je denkt...wow, hier ben ik superblij mee. Nou dat gevoel kreeg ik bij deze kaart! Jeetje, wat heb ik heerlijk gespeeld hiermee. Urenlang...en dat is iets wat zelden voorkomt, meestal ligt mijn tempo onbewust hoog.

De achtergrond is een Hema correspondentiekaart.  Hierop 2 Crazy Birds van Tim Holtz gestempeld en gemaskerd. Daarna de verfpot stempel afgedrukt van de Art Specially Sheet 2015. Daarna Brusho Gamboge, Turquoise en Burned Sienna gestrooid en besproeid met water. Met de heatgun gedroogd en langs de randen blauwe Distress Inkt gepoetst. De maskers verwijderd en de stempels in gaan kleuren met diverse kleurmaterialen over elkaar heen: Derwent Inktense Potloden, felgekleurde markers, en Kuretake markers. Accenten met een zilverkleurige gel pen aangebracht. Een gedeelte van een cirkelstempel afgedrukt en wat tekst, beide stempels van ScrapBerry's. Met een stencil en een vochtig doekje op een paar plekken kleur weggehaald, waardoor de lichtere cirkeltjes tevoorschijn komen. Rechts onderin een deel van de pot met verfkwasten (ASE stempellap 2015) liggend gestempeld en deze ook ingekleurd, met felgekleurde markers, zilverkleurige gel pen en een zachtgele Kuretake marker. De vogels en verpot nog omlijnd met een zwart kleurpotlood....owja en de linker vogel nog een hoedje gegeven (deel van een VivaLasVegaStamps schaap...zie hieronder) en nog 1 kwast geknipt uit een ASE stempel, deze gekleurd en "tussen" de vleugel gelijmd. Tot slot een tekst sticker van Tim Holtz op de kaart geplakt. De kaart gemat op een witte en daarna een zwarte onderkaart.

Een heel verhaal, met bovenstaande kaart als eindresultaat.

With this card I join Challenge #97 - Things with wings
at Fashionable Stamping Challenges 
.............................


Op cremekleurig Foliart Fluweelkarton 4 keer de Finnabair stempel op de achtergrond afgedrukt. Deze ingekleurd met felgekleurde markers. Hierop willekeurig wat gesso gestreken en met een stencil en blauwe Distress Inkt, wat cirkels aangebracht.
Op apart papier het schaap van VivaLasVegaStamps gestempeld en deze ook met de felgekleurde markers ingekleurd. Het schaap uitgeknipt en met foamblokjes verhoogd op de kaart aangebracht. Een tekst sticker van Tim Holtz toegevoegd. Nog wat Washi Tape en zwarte chalk langs de randen en tot slot de kaart gemat op een grijsachtige onderkaart. De kleuren zijn in het echt nog feller...het fototoestel pakte die kleuren echter niet goed op!
----------------------------------

Bedankt voor de belangstelling en de eventuele reacties!

Hartelijke groet/Greetings,

Alie :-)



44 opmerkingen:

Amanda zei

Such fabulous fun cards loving all the lush colours,
Love
Amanda x

xxx Myra xxx zei

geweldig bedacht, super!

Sophie zei

Zwei tolle Karten, Alie.
Mein Favorit ist natürlich die Vogel-Karte.
Die ist einfach umwerfend, ich liebe sie.
Die Idee mit dem Farbtopf ist einfach genial.
Eine großartige Arbeit!

Herzlichst Sophie

Anjas-Artefaktotum zei

Really wonderful and funny, the birds card are my absolutly favorite.
I wish you a nice day,
lieve groetjes Anja

Rosie Schirrmeister zei

Wow, Alie, your first card is absolutely breathtaking. I think you have made the very best card at all with these birds. Fantastic.

And I love you second piece also very much.

Have a wonderful day and thank you so much for your comments on my blog.

xoxo
Rosie

akkina van steen zei

Och Allie die Cresi birds wat mooi
je bent echt een top figuur ,wat leuk toch allemaal

akkina van steen zei

Och Allie die Cresi birds wat mooi
je bent echt een top figuur ,wat leuk toch allemaal

Janny zei

Deze zijn ook weer geweldig. leuk al die lagen over elkaar heen. Groetjes Janny

Wendy McCarthy zei

So cute! Love the crazy birds painting! Xx

Laurette Paelinck zei

Alie,
telkens als ik een kaartje van je zie met de vogeltjes, is het steeds iets anders en kaartjes om vrolijk van te worden, dus doe gerust verder, ze zijn heel mooi en leuk.
Groetjes, Laurette

froebelsternchen Susi zei

I can tell you that your designs with the new T.Holtz birdies are the most beautiful out there ..YES!

Love the other motif and card as well!

Amazing !

froebelsternchen Susi zei

I can tell you that your designs with the new T.Holtz birdies are the most beautiful out there ..YES!

Love the other motif and card as well!

Amazing !

Yvonne F. zei

Van die birds word je inderdaad 'n beetje crazy. Wel op 'n goede, creatieve manier natuurlijk. Jij bent er 'n geslaagd voorbeeld van.
Ga gerust nog 'n poosje door, want dit is zo leuk om naar te kijken.

gr.Yvonne

Annie zei

Oh Alie :-) I love your crazy birds with their crazy hats xx Wonderful colours and a great fu card.
Love the sheep too.....Brilliant and crazy makes

TFS and Best wishes Annie x

Caro´s kreative Welt zei

Wowwww, both are beautiful.The card with the crazy birds are my absolutly favorite....wonderful.

Greetings Carola

Marianne zei

Laat ze maar komen, die gekke vogeltjes en schapen....elke kaart die jij ermee maakt is een schot in de roos. Wat zijn ze leuk geworden!!

Paper Creations by Shirley zei

I love the combination of the birds with the paint brush and words. Beautiful ! So is the bottom one, but the top is a favorite. Warm Greetings, Hugs, Shirleyxx

Alida zei

Oh Alie, ze blijven leuk die vogeltjes, ik kan er net als jij geen genoeg van krijgen en inderdaad wat een geweldig mooie kaart is dit geworden, top!

Willy zei

Ha ha mij verveel je er niet mee, jij weet ze steeds weer in een andere setting te laten zien, gaaf Alie!!

Annemieke Bouw zei

Wow Alie ik zie het helemaal voor me wanneer ik je verhaal lees. Wat een super gave kaart. De vogeltjes van Tim Holtz zijn te gek! Lang geen tijd voor hobby gehad, wat heb ik weer een zin om aan de slag te gaan. Jij weet iedereen te stimuleren mij in ieder geval.
Grietjes Annemieke

Jetske zei

Jij weet zelfs met de meest "afschuwelijke" stempels geweldig leuke kaarten te maken! Op deze manier zijn die vogels natuurlijk wel leuk! :-)
Trust your crazy ideas, een tekst die goed bij jou past! Ga lekker zo door!

Gerrina zei

Ben het met Jetzke eens dat de maffe vogels, pardon crazy birds op jou manier heel goed te pruimen zijn; zit nog te glimlachen om je 1e kaart! Mooi, lekker maf gecombineerd en het werkt!
De felle tinten op de 2e vind ik gaaf (ik had vorige week ook z'n "heftige"kleuren-aanval :) )
Vraagje; waar koop jij je fluweel karton? Groetjes, Gerrina

Sylvia zei

Beide kaarten zijn onwijs leuk, gaaf, geweldig!! Zo kan ik nog wel wat opnoemen haha. Ook de manier hoe je dit weer voor elkaar gekregen hebt, petje af!! Kan niet wachten wat je ons de volgende keer weer laat zien.
Groetjes Sylvia

Anneke zei

Jee wat een gave kaart . Je moet gewoon glimlachen als je ernaar kijkt. Mooi en leuke combinaties van stempels.
prachtige achtergrond. Fijn ook te lezen dat jij er zelf ook zo van hebt genoten.

Mrs.B zei

Brilliant cards again Alie,
So pleased that you've shared at FSC
Avril xx

maria's knutselplezier zei

Je kaarten zijn allebei heel erg mooi Alie, maar mijn voorkeur gaat echt naar die crazy birds, en alhoewel deze nu erg in trek zijn en ik twee maanden heb moeten zoeken voor ik ze me het kunnen aanschaffen zitten ze bij mij nog altijd even te wachten, de creaties met de crazy birds die nu op de blogs verschijnen zijn zo prachtig dat ik ze gewoon hiervan even wil genieten,gewoon schitterend hoe je die vogels te werk gesteld hebt met borstel en penseel, telkens weer verwonder je me!!!

Groetjes en een fijn weekend!!
Maria

Coby van willigenburg zei

geweldig hoe jij speelt het stempels.....een lust voor het oog!

Gerry Vermunt zei

wat een super gave kaarten.Ik ga maar eens nadenken om deze aan te schaffen.

Willy de Bruijne zei

Ze zijn TOP! Echt geweldig!

Boukje zei

Ze zijn prachtig Alie. Heel knap hoe jij de stempels steeds weer zo goed weet te combineren. SUPER!!!!
Fijn weekend.
Groetjes, Boukje.

Karin zei

Gave kaarten, alletwee!
Ik heb dat ook wel eens, dat ik een stempel niet koop omdat ik er niet zoveel in zie . En dat ik diezelfde stempel, inmiddels wel gekocht dan, te pas en te onpas ga gebruiken, haha. Gezellig weekend!
Groetjes Karin

Folkje zei

Ik heb de vogels ook nog niet hoor Alie, maar wat heb je er weer wat leuks van gemaakt, het schaap is trouwens ook super.

groetjes
Folkje

Felicie zei

Wow They are absolutely stunning Alie,so so beautiful.
Greetings
Felicie

Linda Breedlove zei

Your crazy birds are so cute... I love this card!!!

Sproet zei

gEweldig! Ik schiet spontaan in de lach bij die kleurige, schilderachtige crazy birds! Mooi! En lekker gespeeld, wat wil een mens nog meer?!

Dots Dabbles zei

Oh Alie, I can see why you are super happy with these cards. The Crazy birds look look amazing as a one-layer creation and the colours are so vibrant. Love the background too - so much fun just to look at it.
Thank you for joining us at Fashionable Stamping Challenges.
Dot x

Mirjam Vree zei

Alie, ik zie bij jou steeds die Derwent Inktense Potloden voorbij komen, werkt dat veel anders dan de coloursoft en de faber castel ?

Yvonne zei

Ha ha, crazy birds meet crazy sheep! Nou ja, die vogels zitten wel eens op de rug van een schaap, dus, moet kunnen samen in een blogbericht.
Twee crazy leuke kaarten in dito kleuren, leuk!
Groetjes van Yvon

Sandy zei

It feels as if I am spending my life just catching up - always catching up!!! Love those birds - now that sheep .......
Sandy xx

Kati zei

I love your amazing crazy Cards!

butterfly zei

Such fantastic colour work as always - I love your artist birds, and the words are perfect. The sheep in his multi-coloured coat is so much fun!
Alison xx

Kathi zei

This is probably the best Crazy Birds card I've seen. I love everything about it!

Silvia(Barnie) zei

:D Thanks for the big smile on my face, I really love love love all your Crazy Birds creations :)

Daria zei

I've been looking through your blog, and I'm enjoying seeing all the wonderful settings you have created for your focal images and the wonderful, vivid colors. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...