Volgers - Followers

donderdag 23 april 2015

A stamped card with Acrylic Paint and one with Pan Pastels

Use Google Translate (on top of my sidebar...) if needed.
Hier heb ik op een correspondentiekaart grijze, goud- en bronskleurige Acrylverf aangebracht met een brayer. Het crackle effect onstaat doordat ik een oude brayer met opgedroogde verven gebruikt, waardoor de roller bepaald niet glad meer is. (er ligt ook een superschone brayer hoor, voor het nettere werk :-)). Hierna heb ik witte, verdunde Acrylverf met een kwastje op de ondergrond gespetterd. Met een medium een afgescheurde strook vloeipapier (van de inpaktafel bij de Xenos) aangebracht. Vervolgens stempels van  de nieuwe Art Specially stempellap 2015 afgedrukt, te weten een deel van de skyline en de man met hond, met zwarte Archival en geëmbost met clear embossingpoeder. De tekst is van Stampinback. De man en het hondje omlijnd met een witte gel pen. De randen van de kaart met zwarte chalk bewerkt en de kaart gemat op vezelig karton.
......................................

En nog een heel simpele kaart. Gespeeld met Pan Pastels op Foliart Fluweelkarton. De PP's gefixeerd, laten drogen en vervolgens de boom van Penny Black met Versafine afgedrukt en verhit met goudkleurig embossingpoeder, net als de tekst Hope van Stampinback. De cijfer/letter stempel 2 x afgedrukt (geen idee meer waarmee, de kaart is weken geleden gemaakt). De bolletjes in de boom ingekleurd met een witte gel pen. De randen van de kaart bewerkt met bruine chalk en de kaart gemat op een cremekleurige onderkaart.
...................

En wat blijf ik toch genieten van stempels en materialen om mee te kleuren etc...en te kijken wat er onder mijn handen vandaan komt! Het werkt als de zon: het fleurt mijn dagen op :-)))).

Bedankt voor de belangstelling en de eventuele reacties!

Hartelijke groet/Greetings,

Alie :-)


26 opmerkingen:

Anneke zei

Beide kaarten zijn geweldig. Prachtige kleuren daar hou ik van. De achtergrond van eerste kaart ook geweldig. Ga ook zorgen dat ik een vuile brayer ga krijgen. Ik hoop dat mijn stempellappen van de week komt, hij is zo gaaf.
Bedankt voor jouw inspiratie. Groetjes, Anneke

Wendy McCarthy zei

I love both cards Alie, but the tree card is stunning! So pretty and such beautiful colours. Love the crackle effect in the first card too! Xx

Mrs.B zei

Two wonderful cards Alie. Love the first one, you've used such a fabulous image and perfect quote .
Avril xx

Anjas-Artefaktotum zei

Both cards are amazing, I love specially the first, that is breathtaking designed, dear Alie!
Admiring greetings Anja

But the google translation is horrible you can not understand anything :-))

Gerrina zei

Aan de kleuren zou je niet zeggen dat de zon scheen in je hobbykamer, maar aan de resultaten des te meer! Beide kaarten stralen! De 1e lijkt wat winters (spetters doen me denken aan sneeuw), maar die tweede met het mooie goud straalt letterlijk :) Groetjes, Gerrina

Corrie Herriman zei

De eerste kaart vind ik fantastisch ! Prachtige combinatie van metaal verf en stempels. Dat witte randje rond de man en het hondje maakt het helemaal af. De boom kaart is ook mooi hoor !
Corrie x

Marlies zei

Alweer zo mooi

Marlies

Jetske zei

Twee prachtige kaarten, mooie kleurcombinaties. Dat je met een oude, vieze brayer toch nog iets moois kunt maken! Toch maar niet weggooien dus, als je 'm een keer vergeet schoon te maken.... LOL

Rosie Schirrmeister zei

Wonderful cards, Alie, as always

froebelsternchen Susi zei

Both are GORGEOUS Alie!

Danielle v/d Horst zei

Leuk gedaan Alie die laatste kaart doet mij wat lieve groetjes Danielle

Sylvia zei

Wowie hoor!! Beide kaarten zijn ontzettend mooi en die "simpele" kaart zoals jij het zegt is helemaal súper.
Groetjes Sylvia

catherine zei

Beautiful work Alie and lovely earthy colours
x catherine

Alida zei

schitterend, ik ben toch wel blij om te lezen dat je ook een schone brayer hebt..., maar deze geeft wel een heel gaaf effect.

Rianne Timmers zei

prachtig zijn ze weer wat een mooie kleuren en wat een mooie stempels ik kan haast niet wachten voor die van mij kommen ik heb ze als nog besteld .
Liefs Rianne

Amanda zei

Wonderful! Love the White outline of the first one.
Love
Amanda x

Willy zei

Wat een geweldig mooie kaart Alie, prachtige artistieke achtergrond!! Ook je onderste kaart is weer een genot voor het oog!

Gerrittina zei

Wat zijn ze weer mooi! Die eerste is echt super.

Gr. GZ

Caro´s kreative Welt zei

Wowww, beide Karten sind total klasse. Einfach suuuuuper!
FANTASTIC !!!
LG Carola

Marianne zei

Allebei weer prachtig.... met een kleine voorsprong voor de eerste. Die stempels vind ik wel heel erg speciaal. Ben ook hondenfan, misschien dat het daardoor komt hahaha. Fijne avond !!

crealinedance zei

Hoi hoi leuk je kaarten vooral de eerste.Gr.Nel

Boukje zei

Prachtige kaarten Alie!
Groetjes, Boukje.

maria's knutselplezier zei

Prachtig hoor Alie allebei!!!

Fijn weekend
Maria

Ruth zei

Both cards are just stunning! I love the man and dog, really caught my eye. Beautiful as always Alie! Ruth x

Enny zei

Wauw, prachtige kaarten Alie ! Jij geniet van het stempelen en wij genieten van jouw creaties ! Groetjes Enny

butterfly zei

Stunning tree card - it's absolutely spectacular. And I love the urban stamping too in the first one - beautiful colours.
Alison xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...