Volgers - Followers

woensdag 1 oktober 2014

Stampinback Card Challenge October 2014

Laat je je ook uitdagen door de nieuwe

De uitdaging is: Maak een kerstkaart of kerstcreatie zonder kerst stempels (m.u.v. de tekst).

Doe gezellig mee, en maak een kans. Iedere maand mag de winnaar een stempelsheet ter waarde van  €.14,75 uitzoeken!

Ook ik ben aan de slag gegaan, met de volgende twee resultaten:


Hier heb ik het Stampinback karton afgedekt met een stuk papier waar ik een grote cirkel uit had geponst. In de cirkel de berken stempel van Sheet 119A en daarop de vogeltjes van dezelfde sheet. De bomen ingesmeerd met een kwastje en Teykol, dat werkt als een resist. Nadat dit droog was, de achtergrond met Distress inkten bewerkt en rechts van de bomen weer wat weggepoetst met een billendoekje. Op de bomen glittersneeuw van DecoArt aangebracht. Rechts de bladeren gestempeld die ook van Sheet 119A komen. Deze ingekleurd met markers. De randen van het kaartje met groene inkt bewerkt. Op apart papier de tekst van Plate 126A afgedrukt en ingekleurd met groene en blauwe inkt. De kaart gemat op een blauwe onderkaart.

........................


Hier heb ik op Stampinback karton de ondergrond bewerkt met zwarte Distress Inkt. Daarna weer het papier met de uitgesneden cirkel gebruikt en in deze cirkel blauwe Stazon gesponsd. Vervolgens de stempel van de Takjes diverse malen afgedrukt met zwarte Stazon. De bessen ontkleurd met verdunde chloor en een kwastje, daarna ingekleurd met Distress Inkten en een kwastje. Details aangebracht met een goudkleurige en witte gel pen. Hierover goudkleurige Glimmermist gesproeid (is weer niet te zien op de foto, dus de mooie glans mogen jullie erbij denken :-)). Het Stencil SB Stars op de kaart gelegd en met een vochtig billendoekje de openingen van de sterren, lichtjes gepoetst. Tot slot op een apart stukje papier de Noël tekst van Plate 126A gestempeld en ingekleurd, uitgeknipt en op de kaart gelijmd. De kaart gemat op een strook lichtgrijs linnen karton en daarna op donkergrijs karton.

Hopelijk raken jullie geïnspireerd met eigen ideetjes om aan deze Stampinback Challenge mee te doen! De linken naar de Stampinback sites staan rechts in mijn sidebar.

Bedankt voor de interesse en (eventuele) reacties :-)

Hartelijke groet/Greetings,

Alie :-)

21 opmerkingen:

!neke zei

Gave kaarten Alie !

Marjan Küppers zei

Ja, dat kan ook best, zonder "kersterige" stempels een kerstkaart maken, ik vind vooral de tweede heel mooi!Prachtig effect die takjes en besjes!

Annemieke zei

Beide kaarten zijn schitterend maar zou ik er één moeten kiezen dan de eerste.
Dat blauw, klein maar wow wat mooi.
Groetjes Annemieke

Anneke zei

wat een uitdaging. Ik vind jouw eerste kaart bijzonder mooi. Vooral de kleuren waar jij diepte in hebt gebracht.
Mooi hoor. Groetje Anneke.

Corrie Herriman zei

Die eerste is mijn favoriet, prachtig ! Grappig, een kerstkaart zonder kerststempels. Ik ga het ook eens proberen denk ik...
Corrie x

Jetske zei

Mooie kaarten, allebei, maar ik vind de tweede toch de beste "kerstsfeer" hebben.

Danielle v/d Horst zei

Helemaal leuk Alie erg knap gemaakt lieve groetjes Danielle

Karin zei

Ze zijn mooi, de eerste heeft een beetje mn voorkeur en wat een leuke uitdaging! Groetjes Karin

Rianne Timmers zei

Nou dat is een hele uitdaging wel moeilijk en ga het toch eens proberen. Bij jou is het heel goed gelukt.
Rianne

Rianne Timmers zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sandy zei

Beautiful cards Alie!
Sandy xx

Willy zei

Wat een leuke en originele uitdaging zeg en wat heb je weer prachtige kaarten gemaakt Alie, erg mooi die "ijs" kleurtjes!!

Stampinback Art Stamps zei

Super ! Dank je wel voor je bijzondere bijdrage aan de Stampinback challenge.

Sproet zei

Mooi! Lekker out of the box denken!

Wendy McCarthy zei

Both lovely cards! Those little berries are very pretty! Xx

Gerrina zei

Nu ik je 1e kaart zie denk ik: Mooi! En: die bomen moet ik pot...ook weer eens gebruiken.. :)
De tweede kaart vind ik mooi bijzonder van kleur en helemaal passend voor de uitdaging! Ik ga aan het bedenken... Groetjes, Gerrina

Yvonne zei

Mooie kaarten en een erg leuke uitdaging.
Ik ben niet zo van de kerst stempels dus ik ga proberen om hier aan mee te doen.
Ik vind het idee van de cirkel erg leuk !

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, these are very beautiful designs, love them both ! Warm Greetings, Shirleyx

Rosie Schirrmeister zei

Sooo wonderful cards, Alie.

Have a nice weekend

Silvia(Barnie) zei

Both cards are beautiful. I especially love the first one.

Julia S-W zei

Such a different style for you Alie but all done with your usual style and creativity! They are both beautiful pieces but I love the second one because those berries are just wonderful!
Hugs, Julia xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...