Volgers - Followers

zaterdag 13 september 2014

Cards with plastic wrap and Distress Stains


Op het blog van Anja, stond een verhaal (en een link) over een stukje plastic en kleurmateriaal om te gebruiken voor een ondergrond. Daar werd ik echt nieuwsgierig naar, dus op bovenstaande kaart is mijn resultaat te zien. Ik heb hiervoor Distress Stains op plastic aangebracht en dit op Stampinback karton (beschrijving was op glossy papier) gelegd en het beïnkte plastic wat heen en weer geschoven, zodat er vouwen in ontstaan. Na een tijdje drogen, zag het er zo uit. Hierop heb ik de molenstempel van Viva Las VegaStamps afgedrukt en op apart papier een Stampinback tekst stempel gestempeld, uitgeknipt en op de kaart geplakt. De randen van de kaart met inkt bewerkt en de kaart gemat op een zalmkleurige kaart.

Thanks Anja for the great tip!
......................

Op deze kaart op dezelfde manier als hierboven, de ondergrond met andere kleuren gemaakt en glimmermist toegevoegd op het plastic, daardoor komen de kleuren vervaagd over, maar wel met mooie glanseffecten. (geeft de foto niet weer...zucht).
Hierop Stempels van Art Journey, Lost Coast Designs, Paper Artsy, De Stempelwinkel en Kaiserkraft afgedrukt. De oude man zijn kleding en hoed bewerkt met verdunde bleek en een kwastje, net als de druppels. Met een witte gel pen wat accenten op de druppels versterkt. De randen van de kaart bewerkt met zwarte inkt en de kaart gemat op een helderblauwe onderkaart.

Hartelijke groetjes/Greetings,

Alie :-)



19 opmerkingen:

Amanda zei

Hi Alie, love these cards especially the second one following Anja's heads up to this technique. I have also been playing with this technique which I might get to post later.
Love
Amanda x

xxx Myra xxx zei

Ik vind het altijd weer een feestje om je werk te zien Alie!!

Alida zei

oh wat leuk die ondergrond, dat ga ik vandaag ook eens proberen, dank je wel voor de tip Alie

Marjan Küppers zei

Twee heel mooie kaartjes met deze zeker leuke techniek, ga ik onthouden! Ik zie dat jij verdunde bleek gebruikt, ik heb er laatst voor het eerst mee zitten frutten, maar onverdund. De bleek vrat mijn penseelhaartjes weg :):)

Helma zei

Wat een super leuke techniek, ga ik zeker een keer proberen.

Paper Creations by Shirley zei

Gorgeous backgrounds and designs Alie, Greetings, Shirleyxx

maria's knutselplezier zei

Prachtige kaarten met een prachtige techniek, super , zoals hiervoor gezegd , 't is altijd een feestje op je blog!!!

Groetjes
Maria

Gerrina zei

Niet te hard zuchten hoor Alie! Zelfs als je buiten fotografeert lukt het niet altijd om de mooie glans te laten zien... We bedenken die er wel bij en hopen de kaart eens in het eggie te zien...
De 1e kaart trok me op m'n blogrol al meteen; prachtige vrolijke achtergrond en hele mooie kaart met die stempels! En toen zag ik de 2e en vond die nog mooier...
Fijn weekend, Gerrina

Anneke zei

Prachtig resultaat. Dit staat al een tijdje op mijn to do list.
Als ik nu jouw werk weer zie gaat het weer kriebelen. Prachtig resultaat Alie. Een creatief weekend Anneke.

Corrie Herriman zei

Ik heb dat stukje toevallig ook gelezen en vond het interessant om een keer te proberen. Ik heb heb nog niet gedaan, jij wel en wat een prachtig resultaat weer ! De eerste kaart is mijn favoriet ! Fijn weekend, Alie !
Corrie x

Anjas-Artefaktotum zei

WOW Alie what gorgeous results with the wrap techique! Love your colors espacially the bright turquoise, and the stamps combination, fascinating creations. Thanks for posting my blog :-)
Groetjes Anja

CreativSpirit zei

Gorgeous background for that lovely stamp. I have been playing with that background technique in the last week too and had some wonderful results.

herminesplace zei

Prachtig, mooie achtegronden ook

Miranda zei

Hi Alie, wat een mooie kleurrijke kaart met de molen en inderdaad een leuke techniek he? Ik zit ook helemaal in de wrap....haha ook erg leuk om met glimmers te doen. Ook je 2e kaart is mooi met deze wijze man.
hartegroet Miranda

Mrs.B zei

It's a fabulous background technique, love the images too.
Avril xx

Jetske zei

Een interessante techniek, mooie resultaten! Ik vind de zachte kleuren mooier, die eisen wat minder de aandacht op, zodat de stempels beter tot hun recht komen.

Juls zei

gorgeous!!! Loving your backgrounds!! Hugs Juls

Coby van willigenburg zei

ja een leuke techniek is dat he? heerlijk om te doen ook!

Sandy zei

Well I for one am amazed! Wonderful technique and beautiful colors!!
Sandy xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...