Volgers - Followers

maandag 25 augustus 2014

Artists around the world bloghop

Image by Minerva Levinstone

Twee weken geleden ben ik door Yvon van Hoof gevraagd om mee te doen aan deze Artists around the world bloghop...nog bedankt daarvoor Yvon! Yvon ken ik van een workshop, het ASE, van veel gesprekken en mails, haar prachtige creaties die zij op haar blog plaatst en ik vind haar een grandioos en veelzijdig stempelaar! Ik heb dus graag ja gezegd.

Wat houdt deze bloghop in:
Yvon van Hoof heeft 3 bloggers gevraagd om mee te doen aan deze bloghop. Daar ben ik er dus één van.  Ook ik heb creatieve bloggers gevonden die graag mee wilden doen, wie dat zijn, zal ik verderop in deze blogpost vermelden. We hoppen dus door, via verschillende blogs, zolang het stokje doorgegeven kan worden.
Vier vragen:
1. Hoe werkt mijn creatieve proces?
2. Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen op het gebied van mixed media?
3. Waar ben ik op dit moment mee bezig?
4. Waarom doe ik wat ik doe?

Dus daar ga ik nu maar antwoord op proberen te geven :-)

1. Hoe werkt mijn creatieve proces 
Dan zal ik maar heel eerlijk beginnen...géén idee. Meestal ga ik in mijn hobbyhoek zitten, kijk eens rond, tot mijn oog ergens op valt en dat wordt dan het begin van iets wat ik nog weet op dat moment. Meestal begint het met kleurmateriaal of een stempel en stap voor stap voeg ik dingen toe. CAS is voor mij best moeilijk omdat ik meestal door wil gaan :-). Uiteindelijk ligt er een kaart of iets anders op mijn buro...waarover ikzelf verbaasd kan zijn, dat het dát is geworden. Een heerlijk proces dus, waar ik me zeer prettig en relaxed door voel.

(stempels van: Traci Bautista (collage stempel links), Stampotique (meisje) en Designs by Ryn (Sea Bubbles Set en Leafy Branch) - op een achtergrond van stencils en Stampinback Liquid Watercolor.

2. Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen 
Als er tussen de reacties opmerkingen zitten: "een echte Alie" ... dan verbaast mij dat zelf. Blijkbaar herkennen sommigen mijn manier van "werken". Wel weet ik zelf dat ik geen creaties kan kopiëren, al zou ik het willen, het lukt me niet. Maar erdoor geïnspireerd raken erdoor lukt prima. Mijn gevoel moet meespelen tijdens het maken van creaties...en gevoel is uniek. Dus misschien is mijn werk niet uniek, maar mijn gevoel dat ik erin leg...wél.
En mijn gevoelens kunnen alle kanten opgaan, zo ook dus de creaties :-).

(stempels van Viva Las VegaStamps op een achtergrond met aluminiumtape, gesso en verf - daarna opgeschuurd)

3. Waar ben ik op dit moment mee bezig
Met wennen aan de nieuwe indeling van mijn hobbyhoek in de serre. Er is vorige week hard gewerkt om eens orde en netheid te scheppen in de chaos. Heel veel spullen van eerdere hobby's weggedaan of weggegeven, andere indeling voor de spullen die overbleven, dus het is even aanpassen.
Maar er is nu dus nog meer ruimte om te stempelen en stempelen...heerlijk, urenlang kan ik me ermee vermaken! Doordat ik in het designteam van Stampinback.nl zit sinds november 2013 en er maandelijks nieuwe stempels hier aankomen, ben ik tussendoor altijd wel met veel plezier bezig met de nieuwste en ook de eerder uitgekomen Stampinback stempels. Maar ook andere merken kunnen me bekoren. Als het maar prettig voelt, waar ik mee bezig ben...en wat het dan wordt, dat zie ik aan het einde wel :-)

(stempels van Stampinback.nl op een achtergrond van Gesso en Bister)

4. Waarom doe ik wat ik doe
Dat is niet zo moeilijk...ben graag creatief bezig! Vroeger met kleding maken, telpatronen borduren, breien, haken, fimo klei, servettentechnieken, tot ik in 2009 bij een vriendin een middagje ging stempelen. In eerste instantie vond ik het niets...te cute...tot ik op internet heel andere stempels vond en toen was mijn interesse gewekt. Ondertussen kan ik me niet meer indenken, dat ik niet meer zou stempelen. Het is een deel van mijn dagen geworden. Bijkomend voordeel is dat ik dit vol kan houden...terwijl ik in het dagelijks leven steeds meer tegen te hoge drempels "aanloop". Hoe heerlijk is het dat een hobby zoveel positiviteit geeft...en voor mij is dat absoluut zo.

Nog twee eerder gemaakte creaties, geen kaarten maar een gepimpte telefoon en houten lepels. Ze hebben al eerder op mijn blog gestaan, maar ze mogen van mij nog een tweede keer:
Mijn opgepimpte telefoon - die nog steeds leuk staat te zijn in mijn rariteitenkabinet.


Houten spatels bewerkt met Distress Inkten, Viva Las VegaStamps, Stampinback stempels en Kaiserkraft tekst stempel.
...........

Dit waren mijn antwoorden op de 4 vragen....nu is het tijd om het stokje door te geven aan de twee volgende creatieve dames, die op maandag 1 september hun "Artists around the world bloghop" post zullen plaatsen!!!  Het is me nl. niet gelukt om 3 mensen te vinden die mee wilden doen...maar ben op een gegeven moment ook gestopt met rondvragen...sorry als ik je niet benaderd heb.

Dus ik hield twee superstempelaars over...maar tot mijn spijt heeft één daarvan vorige week  toch nog afgezegd, waardoor ik het stokje maar aan 1 persoon door kan geven, maar zij telt eigenlijk in haar eentje wel voor 3 :-).

Maria heb ik vorig jaar voor het eerst ontmoet op het ASE, dat zij in 2013 won. Zij speelt met kleuren en stempels op een indrukwekkende en originele manier. Haar creaties zijn een lust voor het oog! En daarnaast is Maria ook nog eens een heel prettige vrouw om mee om te gaan. Maria reageerde meteen enthousiast op mijn vraag of ze mee wilde doen.

Maria enorm bedankt voor je deelname en ik kan iedereen aanraden op maandag 1 september a.s. op Maria haar blog te gaan kijken en lezen!

Bedankt voor de interesse.
Hartelijke groet/Greetings,

Alie :-)


17 opmerkingen:

Sproet zei

Hee, wat heerlijk om jouw ' verhaal' te lezen!! Ik kan en moet nog veel leren! (Mag wel opschieten als ik jouw nivo wil halen ;-) ) ik zit dan ook niet elke dag in de hobbyschuur ;-)
Lekker doorgaan, ook de rariteiten, erug leuk!

Marjan Küppers zei

Wat leuk om te lezen, Alie! Ik kom graag bij jou kijken en ja hoor, je hebt echt een eigen onmiskenbare stijl, maar kan me voorstellen dat het voor jezelf lastig is om dat te zien. Jouw creaties zijn prachtig, het spelen met materialen, stempels! Ga maar lang door hiermee, ik blijf komen!

catherine zei

I love all of your work Alie and you are so creative.
x catherine

Terry zei

Wonderful artwork, Alie! Such a fantastic variety to share with us! Love each project!

Mariëtte zei

Leuk Alie!
Ik blijf genieten van jouw creatieve uitspattingen!

Gerrina zei

Wat een mooie creaties laat je hier zien! Enne al heb ik ze eerder gezien; het blijft genieten hoor! Leuk dat jij dus echt niet weet wat het resultaat zal worden. Dat heb ik niet altijd, maar geloof dat dat bij CAS ook niet zo goed gaat... Groetjes, Gerrina

Willy zei

Wat een geweldige post Alie, Leuk om je op deze manier nog wat beter te leren kennen! Je maakt prachtig werk wat ik idd ook direct herken als ik het zie. Je creativiteit is grenzeloos en inspirerend. Kortom ik volg je blog met veel plezier!!

Jetske zei

Ik sluit me aan bij de andere reacties. Je kaarten zijn altijd heel evenwichtig en àf, en je rariteiten.... geweldig! Hoe je soms op ideeën komt, zoals het pimpen van een oude telefoon (en zo heb ik meer originele vondsten voorbij zien komen), het is en blijft genieten!

ida zei

Leuk Alie om je verhaal te lezen en ik sluit mij bij de anderen aan
je werk is altijd prachtig en jawel herkenbaar!

Anita Houston zei

You are such a great and diverse artist! These are all fine examples of your work!

Yvonne zei

Wat leuk dat je ook hebt meegedaan aan de bloghop Alie. Je verhaal vind ik erg leuk om te lezen, ik herken je er ook wel in (voor zover ik je dan "ken").
Je werk vind ik altijd erg creatief bedacht en die telefoon heb ik inderdaad eerder gezien en is nog steeds geweldig om naar te kijken !

maria's knutselplezier zei

Wat een heerlijke bloghop en wat interessant om dit alles weer te mogen lezen , je werk is altijd vernieuwend en mooi , prachtig om te zien, en je uitleg is steeds heel interessant en meestal met een vleugje humor, dus prettig om te lezen, bedankt dat je me hebt gevraagd om de volgende hopper te zijn, ik heb nog minder succes als jij, 9 maal gevraagd, 2 maal waren ze zelf al gevraagd, 4 maal had men er geen zin in, en 3 maal gaven ze zelfs geen antwoord , ik voel me helemaal afgewezen!!(haha) maar ik zal er maandag staan hoor!!!

Groetjes
Maria

Yvonne zei

Dank je wel Alie dat je mee wilde doen aan de blog hop toen ik je vroeg!

En wat heb je een geweldig mooi blogbericht geschreven! Met "echte Alie" werkstukken er in, die inderdaad heel herkenbaar zijn als je ze ziet. Wat ik in mijn blogbericht al zei, geef Alie een oude lepel of wekker, of zoiets, een fietsbel dus, en je maakt er werkelijk een prachtig werkstuk van. Je rariteitenkabinet is dan ook een genot om te zien.
Wat een onwijs leuk verhaal bij alle vragen, met veel herkenbaars voor mij daar bij, maar ook bijzonder leuk om te lezen.

Nogmaals bedankt voor het meedoen en heel leuk dat jij het stokje doorgeeft aan Maria.

Ballie (Bennarda) zei

Alie, helemaal geweldig wat je hier hebt neergezet, helemaal jij, zo herkenbaar, je ziet aan alles dat jij geniet van je hobby, tooppie.
gr Ballie (Bennarda)

Sandy zei

Wonderful portfolio of wort Alie!
BRAVO KID!
Sandy xx

Coby van willigenburg zei

Erg leuk om te lezen Alie en ook heel herkenbaar een creatieve duizendpoot :-)

Ana K. zei

So good to see those again!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...