Volgers - Followers

zondag 27 juli 2014

More stamped cards with Perfect Resist


Nog steeds geïnspireerd door Tutorial 4 Perfect Resist, gemaakt door Ank de Back van Stampinback.nl, ben ik even lekker door gegaan met het al bijna vergeten flesje Perfect Resist...leve de inspiratiebron dus :-).

Op wit Stampinback karton heb ik tweemaal de dansende dame van Plate 071 gestempeld met Perfect Resist.  Goed laten drogen en vervolgens met Stazon midi Gothic Purple en Vibrant Violet nog 3 x dezelfde stempel afgedrukt. Ook dit goed laten drogen en de kaart gesponsd met paarse Distress Inkt. Hierop Stencil SB Circle 2 gesponsd met blauwe Distress Inkt. Vervolgens de Flower Dogwood Blossom afgedrukt met Stazon Midi Gothic Purple, net als de tekst. De bloemen gebleekt met verdunde chloor en een penseeltje, daarna ingekleurd met blauwe Distress Inkt, hiermee de vrouwenjurk ook ingekleurd. De randen van de kaart met zwarte chalk gekleurd. Een stukje paarse tape en twee knoopjes op de kaart bevestigd. De kaart gemat op een helderblauwe kaart en daarna op een paarse onderkaart.

.............


Ook hier Stampinback karton gebruikt, waarop mooie effecten met inkten te verkrijgen zijn. Allereerst de zeilboot van Sheet 133 Masculine afgedrukt en ook de vogeltjes met Perfect Resist. Daarna de zeilboot nog een keer afgeddrukt met Stazon Midi Gothic Purple. De tekst is afkomstig van Kit 146. De kaart gesponsd met lichtblauwe Distress Inkt. Hierna de kaart voor ca. 1/3 afgedekt en het bovenste gedeelte met donkerder blauw gesponsd, waardoor er een horizon ontstaat. Vervolgens langs de randen, richting het midden nog 2 tinten blauw aangebracht. Een rond malletje gebruikt en met een vochtig doekje de cirkel zachtjes gepoetst...geen inkt aanbrengen dus, maar juist weghalen. Dit ook gedaan als weerschijn in het water, maar iets meer inkt laten zitten.
De kaart gemat op wit cardstock en daarna op een paarse onderkaart.

Alle gebruikte stempels zijn stempels en het stencil  zijn van Stampinback.nl

Ondertussen ben ik er wel achter, dat ik zoveel stijlen leuk vind om te maken...hoewel ik toch ook wel heel eigenwijs mijn eigen gang ga. Dat gevoel he...dat is niet te negeren :-). Misschien herken je dat wel? En er ligt nog steeds een hele voorraad te wachten om op mijn blog te zetten...en er blijft nieuw bijkomen....ik vermaak me, misschien jullie ook wel! Voor mij is het een geweldige hobby, die ik ondanks mijn beperkingen tóch vol kan houden...(terwijl dat bij heel wat andere dingen niet meer lukt) en dat is zo waardevol...

Hartelijke groet/Greetings, 

Alie :-)


19 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een mooie, elegante kaart ! mooie kleurencombo
grtjs,martina
x

butterfly zei

I love these soft, gentle colours, Alie - so refreshing in this heat, and the dancing woman is wonderful!
Alison xx

Willy zei

Leuk dat je je oude materialen hebt her ontdekt Alie :) en met een geweldig mooi resultaat!! Leuk om te zien dat je je laat inspireren door verschillende stijlen en het toch je eigen draai weet te geven waardoor het heel herkenbaar jouw eigen mooie creatie zijn!

herminesplace zei

Prachtig, wat een mooie kleurencombinatie

Mrs.B zei

Two fabulous cards Alie, love the look of this technique, thanks for the link.
Avril xx

Gerrina zei

Wat een genot om vandaag weer bij jou te komen kijken! Twee prachtige kaarten!
Fijn dat je zo geniet van het maken van al die kaarten en andere dingen; dat betekend dat wij hier nog vaak onze ogen kunnen uitkijken naar wat jij weer verzonnen hebt! Geniet ze en groetjes, Gerrina

Yvonne zei

Prachtig effect in allebei je kaarten!
Toch een leuk materiaal, dat perfect resist, moet ik ook weer eens opduikelen uit een la ....
Groetjes van Yvon

Amanda zei

Fabulous pair of cards, fab technique and love the softness of your colour choices.
Love
Amanda x

froebelsternchen Susi zei

This soft colors are amazing .. and in the first one I love this subtile layering Alie! GORGEOUS pieces!

Jetske zei

De tweede kaart vind ik erg mooi, de eerste is mij iets te druk. Maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak! :-)

Corrie Herriman zei

Prachtige kaarten Alie, de eerste is mijn favoriet. Ik vind de kleuren combinatie erg mooi !
Corrie x

Christine zei

Héél, héél mooi Alie! Heel tof om bij jouw te komen kijken!
Liefs
Christine

Annie zei

Wow....such soft and gentle colours.....love both of them. Beautiful design and stamped images
TFS and best wishes
Annie x

lynnesbowsandbelles zei

Dreamy quality to both cards, the colours are so soothing.
Very beautiful.
Wishes
Lynne

Anjas-Artefaktotum zei

Love the wonderful effect with the Perfect Resist, both cards are amazing.
Groetjes Anja

Rosie Schirrmeister zei

Oooh, Alie, these resist cards are breathtaking.

Marlies zei

Prachtige kaarten en zulke mooie kleuren

catherine zei

More beautiful pieces of work Alie. Great images and lovely colour
x catherine

Boukje zei

Twee prachtige kaarten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...