Volgers - Followers

zondag 1 juni 2014

New June 2014 stamps from Stampinback and new June Stampinback Card Challenge!


Dit frame is weer een samenwerking tussen mijn man en mij geweest...Braaf geef ik aan, wat ik in gedachten heb en vraag hem dan lief of hij dat wil maken voor me :-).
De bedoeling was dat ik twee stukken A6  grijsbord met touwtjes in dit frame wilde bevestigen.

Het frame lag dezelfde middag al op mijn bureau...aan de slag ermee dus, radertjes laten draaien, want denken is nog wat anders dan doen.

Voor de ondergrond heb ik een correspondentiekaart gebruikt. Hierop het stencil, SB Circle 1 gelegd en de kaart met een sponsje en blauwe Distress Inkt bewerkt. Het stencil verwijderd en het stencil SB Circle 2 gelegd en deze bewerkt met een sponsje en groene Distress inkt. Hierdoor ontstaat er een leuk kleurmenging. De klaprozen stempel van 1/2 unmounted sheet Poppies gestempeld met Jet Black Archival. Maskers gemaakt en deze op de bloemen gelegd. Daarna de diamond stempel van de nieuwe juni sheet van Stampinback, Sheet 147 A afgedrukt. (ook als complete kit te koop samen met Sheet 147 B). De maskers verwijderd en de klaprozen ingekleurd met een waterpen en blauwe Distress inkt. De randen van de kaart bewerkt met zwarte chalk en de kaart op het grijsbord gelijmd. Hierna uitgemeten waar de oogjes voor de kaart gemaakt moesten worden en boven en onderin de touwtjes aan het frame én de kaart bevestigd.



Deze kaart is op dezelfde manier gemaakt. Alleen ben ik hier eerst met de groene kleur gaan sponzen en daarna met de blauwe, waardoor de kaart net iets anders overkomt. Op deze kaart het ik de mooie tekst stempel van half Sheet 144 B gestempeld met Jet Black Archival en daarna gemaskerd. Vervolgens de typewriter achtergrond stempel van de nieuwe 1/2 Sheet 147 A van Stampinback afgedrukt. Het masker verwijderd en met de waterpen en blauwe Distress inkt wat blauwe inkt aangebracht. Verder is de kaart op dezelfde manier bewerkt als de linker kaart.






Leuk detail aan dit frame vind ik de oogjes van het frame,  die aan beide uiteinden bij elkaar komen en door manlief creatief met ijzerdraad aan elkaar zijn gemaakt.


........

En ik ben nog niet klaar met deze blogpost, want er is ook in de maand juni 2014 weer een uitdaging op het Stampinback Challenge Blog. Dit keer is de uitdaging:

ALL ABOUT CATS - KATTEN IN DE HOOFDROL

Daar zullen velen van jullie vast iets mee kunnen! Ook deze maand is er weer een prachtige Stampinback stempelsheet naar eigen keuze, te winnen!!


De achtergrond is een Gelli print afdruk. Hierop heb ik de nieuwe kattenstempel van 1/2 Sheet 147 B van Stampinback afgedrukt (de sheet is ook te koop als kit in combi met Sheet 147 A). De uitgestrekte handen gestempeld met groene Stazon, deze stempel komt van 1/2 Sheet 139 B. De tekst stempels zijn afkomstig van de mooie  1/2 Sheet 143 A. Tot slot nog een kattenkopje gestempeld, uitgeknipt en op de kaart geplakt. De katten met gele en groene Distress inkt en een waterpen ingekleurd en met een witte gel pen wat details aangebracht. De randen van de kaart bewerkt met zwarte chalk en de kaart gemat op een lichtgroene linnenkaart en tenslotte gemat op een iets donkerder tint groen.

De nieuwe juni 2014  Stampinback sheets 147 A en 147 B:



Hartelijke groet/Kind regards, Alie :-)

 

26 opmerkingen:

Stampinback zei

Dank je wel voor je geweldige bijdrage aan het Stampinback challenge blog

Willy zei

Ha, ha...heel herkenbaar Alie, super hè zo'n handy man :) wat een geweldig idee had je weer! En ook je kaart is super mooi, gave stempels!!

Regina zei

Wat super gaaf!! Jullie zijn een super team samen. Wat heb je mooie kleuren gebruikt. Geweldig!! Leuk toppie

herminesplace zei

Gave kaarten/artwerk, en wat een super frame, maakt het helemaal af.

Saskia zei

Wat een prachtige werkstukken weer. Lief van je man dat hij van alles voor je maakt.

Gerrina zei

Wat mooi die 1e twee zo de bloemen en tekst helemaal als blikvanger! En dat groen met een tikje blauw staat super!
De challenge vind ik een lastige als meer "honden"-mens... Komt vanzelf wat inspiratie denk ik... Geniet van de zondag verder, Gerrina

Amanda zei

Love what you have made dying the new stamps, I love those dogs!!
Love
Amanda x

!neke zei

Alie. super leuk !
Gaaf wat je man heeft gemaakt !
Doe hem de groeten van mij !

groetjes Ineke

Linda zei

So nice! I love the cats. :)

Gery zei

Wederom supergaaf werk, Alie.
Mooie kleuren ook.
Mooi werk Arie, mooi afgewerkt ook.
Groetjes Gery

Karin zei

Wat een ontzettend gaaf hekwerkje heeft je man voor je gemaakt, hoe kom je er op zeg. Het ziet geweldig uit! En die stempels zijn ook mooi, vooral die kattenstempel!
Groetjes Karin

Ballie (Bennarda) zei

Alie, jij boft echt met zo'n man, zo handig en jij maakt het geheel helemaal af, geweldig, ik geniet er van Alie.
groetjes Ballie (Bennarda)

Sandy zei

What a wonderful project - makes for a very unique wall hanging! I love all those cats - they look like happy campers to me!!
sandy xx

Sophie zei

Spitze, meine Lieblinge...
und dann so ein lustiger Stempel.
Alie, die Karte ist umwerfend :-)

Liebe Grüße
Sophie

Coby van willigenburg zei

Wat een goede samenwerking weer tussen jou en je man! Met een prachtig resultaat, en wat een mooie stempels zijn er weer nieuw, maar ja, ik moet me maar een beetje bij mijnmerken houden anders weet ik niet meer wat ik moet gebruiken:-) Die stempel in je banner van die klaprozen is ook zo super....

Janny zei

Wat heb je toch weer een leuke mooie en gezellige kaarten gemaakt. Ik vind de kleur ook erg mooi. En leuk in de hanger. Groetjes Janny

Sylvia zei

Ziet er weer ontzettend mooi uit Alie!! Vind deze kleuren prachtig bij elkaar en de stempels ook.
Groetjes Sylvia

Wendy McCarthy zei

Great cards Alie, yummy colours and the stamps are fab too! I remember Winnie-the-Pooh quoting that sentiment, it's very sweet! Xxx

Marianne zei

Wat een knappe creatie. Aan jouw fantasie lijkt geen einde te komen. Superleuk gedaan en je kattenkaartje is ook weer supermooi!
xxx Marianne

maria's knutselplezier zei

Prachtige werkjes met je nieuwe stempels!!

Groetjes
Maria

Yvonne zei

De kaarten in het frame zijn weer bijzonder leuk, maar het idee van het frame ..... GAAAAAF !!!!!
En dat jouw Arie dat ook weer allemaal in elkaar zet, geweldige vent! (staat ie daar nou te glimmen ...?)
Je kattenkaart is echt geweldig leuk, ik moet eens even naar die sheet gaan kijken, oeps, dat gaat waarschijnlijk geld kosten, ha ha!
Groetjes van Yvon

Rosie Schirrmeister zei

I love what you did with this sheet. Wonderful artwork - as always, dear Alie.

Have a great weekend

butterfly zei

Brilliant vivid greens and fabulous stamping, as always - but my favourite thing about this is the wonderful display construction with the wire and the twine - so clever, and so cool! Wonderful work with the new stamps, Alie!
Alison xx

Cath Wilson zei

Superb work, Alie - that plate is a cracker!

Sproet zei

Nog zo'n prachtige creatie, jij en je man zijn een echt team zo!! Heerlijk (dat ie sowieso snapt wat je wilt, dat is goud waard..die van mij is geen handigerdtdt :-D)
Groet, Sproet ;-)

Jetske zei

Een prachtig frame, zou commercieel op de markt gebracht kunnen worden!
O ja, de kaartjes zijn ook niet mis.... :-))))))))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...