Volgers - Followers

vrijdag 16 mei 2014

Vintage canvas - Oud Hollandsch


Niet schrikken :-)))

Het is voor jullie misschien  verwarrend, al die verschillende stijlen die ik hier op mijn blog laat zien...maar de vaste bezoekers weten ondertussen dat ik het heerlijk vind om "zomaar" ergens aan te beginnen zonder te weten hoe het eindresultaat zal gaan worden...onvoorspelbaar voor mij en ook voor jullie daardoor :-)

Bovenstaand canvas is opgepimpt....eerst zag het er zo uit:


Het canvas meet 20x20x20 cm


In 2012 gemaakt bij Janny Jager, maar het was behoorlijk vaal geworden door de lichtval.
Dus heb ik eerst de bloem en de gestempelde vrouw-op-karton, van het canvas gehaald en heb Verday paints en daarna Verday Patina op het canvas aangebracht.



Met bovenstaande effecten op de ondergrond. In het midden een zwart leren strookje gelijmd.
Doordat ik de daglicht lamp vrij dichtbij had, oog het wat feller dan het in werkelijkheid is.

Het deed me denken aan oude foto's, vergane tijden etc.... Daar kon de molen stempel van Viva Las VegaStamps wel eens prima bij passen...dus die afgedrukt op lichtbruin linnenkarton, behoedzaam uitgeknipt. De stempel ook afgedrukt op het canvas. Hierop de stempelafdruk op papier iets verspringend gelijmd. In mijn stempel lade "Natuur" vond ik deze mini koe van Different Colors, die heb ik 5 x gestempeld, ook op het lichtbruine linnenkarton en ook deze uitgeknipt.
Twee koeien bij de molen geplakt en drie koeien op het rechtergedeelte van het canvas. Oud Hollandsch...dat wilde ik erbij!! Hiervoor de scrabble letters van De Stempelwinkel gebruikt (middenmaat), deze uitgeknipt en op het canvas gelijmd. Met een kwastje en telkens weinig goudkleurige Acrylverf lichtjes de randen aangezet. Tot slot een stukje touw vastgemaakt met nietjes. Het touw lag al een tijd opgebonden, waardoor na het knippen, die rondingen erin bleven zitten....met een beetje fantasie vond ik het wel wijzen naar zo'n oude klederdracht muts.


Geloof me...ook met zoiets vermaak ik me dus enorm.
"Just go with the flow" 

Hartelijke groetjes....en van Harte Welkom, nieuwe volgers....en iedereen die hier komt kijken, dankjewel voor je bezoek en eventuele reactie!

Alie :-)




25 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Je oppimpen is weer bijzonder goed gelukt. Een heerlijk en mooi Nederlands tafereeltje geworden. groetjes xx

Gerrina zei

Dat is een heel mooie verandering! Mooie sfeer en combinaties! (Wat is die molenstempel toch mooi...) Enne ik vind het heerlijk die afwisseling, maar ja, daar hou ik zelf ook van... Groetjes, Gerrina

Bea zei

hij is weer leuk Alie!!

Shilpa Nagaonkar zei

Gorgeous canvas, Alie.
Beautiful scenes..love them!

ElizabethR zei

Wow they are gorgeous, I haven't seen canvas's that shape before. Elizabeth xxx

Sylvia zei

Leuk en mooi zijn je creaties weer. En natuurlijk weer mooie technieken gebruikt. Is wel grappig en toevallig jou hollandse creaties. Heb ook bijna een kaart klaar maarrrrr totaal wat anders maar súper Hollands ha,ha.
Groetjes Sylvia

Saskia zei

Heel geslaagde make over!

Rianne Timmers zei

Nou Alie , het pimpen is weer goed gelukt een schitterend canvasje en die verschillende dingen vinden we juist leuk en er is altijd wat te zien.
Liefs Rianne

Rosie Schirrmeister zei

Wow, Alie, your Canvas is brilliant. Fantastic artwork.

Have a nice weekend

Annemieke zei

Ziet er weer goed uit.
Mooi dat je geen standaard vorm hebt gebruikt.
Groet Annemieke

Willy zei

Ik vind het juist leuk dat je verschillende stijlen laat zien en heerlijk toch om je mee te laten door het moment, het resultaat mag er zijn!!

Danielle v/d Horst zei

Weer zo,n enig idee heel leuk geworden Alie lieve groetjes Danielle

annekescardart zei

Het lijkt wel antiek. Wat heb jij dit leuk gedaan. Zo gaat dit ook weer jaren mee. Groetjes Anneke.

Petra Tillmann zei

Wat een prachtige canvas, Alie! Ik herken dat wel met die verschillende stijlen. Vind het zelf ook leuk om van alles uit te proberen.
Fijn weekend!

Jetske zei

Hij is nu nog mooier geworden dan hij al was! :-)
Een erg mooie molen trouwens!

Marjan Küppers zei

Ik snap helemaal dat je dat leuk vindt, herken het. En ik vind het enig om te bekijken bij jou, een heel geslaagd werk!

Paper Creations by Shirley zei

Very beautiful Alie, love the vintage style. Have a great weekend, Shirleyx

Coby van willigenburg zei

Super weer, en de tweede uitwerking heeft mijn voorkeur, erg mooi opgebouwd!

Coby van willigenburg zei

Super weer, en de tweede uitwerking heeft mijn voorkeur, erg mooi opgebouwd!

Silvia(Barnie) zei

That's an amazing canvas, great scenes.

butterfly zei

Love your updated canvas... and I love all the different styles, techniques, ideas and beautiful creations I find here... I never know what to expect, and I'm always fascinated, delighted and inspired!
Alison xx

Bianca Kalksma zei

:) volgens mij schrikken we niet meer zo gauw, ik denk juist dat we schrikken als je dezelfde dingen gaat maken... gaaf header heb je... zul je vast al n tijdje hebben maar het viel me net pas op hoe mooi! En die oudhollandse driehoekige creatie is echt gaaf!

Yvonne zei

Meestal ben ik niet zo van de koeien- en molenstempels, maar hier, op jouw vintage canvas, is het echt geweldig!
Heel mooi Alie!
Groetjes van Yvon

Marjie Kemper zei

Fabulous! Such an unusual shape too - love it.

Ana K. zei

I could leave comment on every post I missed, but with my broken English would be boring to read just wow, oooh and vauu...great art as always...hugs my dear friend!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...