Volgers - Followers

maandag 12 mei 2014

Play with Alcohol Inks and squares

klik op de kaart om deze vergroot te bekijken

Een vierkantje gegutst uit soft lino en wat inkepingen erin gemaakt. Alcohol inkten op mijn craftsheet. Het (ondertussen gemounte) vierkantje in de Alcohol inkten gedept en afgedrukt op het glossy papier. Dit nog 2 x herhaald. Vervolgens de klaproos 3 x gestempeld...Deze klaprozen stempel is van Stampinback, net als de tekst stempel. Met een zwarte identi pen de stelen getekend. De kaart gemat op een lichtbruine onderkaart. Accenten aangebracht in de bloemen met witte en goudkleurige gel pen.

.........................

klik op de kaart om deze vergroot te bekijken

Ook hier gespeeld met de Alcohol inkten en het gegutste vierkantje.
De boom is een stempel van Penny Black. Ik zag de stempel en was er meteen weg van! De cirkels met markers ingekleurd. De tekst stempel is van Stampinback. Het kaartje gemat op een glanzende onderkaart en de cirkeltjes ingekleurd met markers en witte gel pen. Links bovenin een lila knoopje gelijmd, gaatjes geprikt en het lintje erdoor geknoopt.

...............

klik op de kaart om deze vergroot te bekijken

Ook hier dus de vierkantjes gestempeld met Alcohol inkten. Met zwarte Archival de zittende vogel en tekst gestempeld. Dit zijn twee stempels van Viva Las VegaStamps. De randen bewerkt met zwarte chalk en het kaartje gemat op een paarse onderkaart. Oogje geponst en de koordjes erdoor geknoopt.


En tot slot vandaag, deze kaart:

klik op de kaart om deze vergroot te bekijken

Ook hier het gegutste vierkantje gebruikt met Alcohol inkten op glossy papier. En ook hier de Penny Black boom afgedrukt met zwarte Archival. Het kleine tekst stempeltje is afkomstig van een Art Specially stempellap. De kaart gemat op een knalroze onderkaart en de cirkeltjes met markers ingekleurd.

Geïnspireerd door Eefke Moes en Gerrina Poncin...bedankt dames!

Hartelijke groet/Kind regards, Alie :-)

32 opmerkingen:

Gerry Vermunt zei

zo eenvoudig maar zo prachtig.

grotjes Gerry Vermunt

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit mooi Alie. Frisse vrolijke kleuren en de boom is schitterend. Xx

Saskia zei

Heel mooi effect, Alie. De tweede kaart is echt mijn favoriet.

Jetske zei

Wat een geweldig goed idee, en wat een prachtige kaarten heb je ermee gemaakt! Dit ga ik zeker "naäpen", ik hoop maar dat ik ook zulke mooie resultaten krijg!

!neke zei

Hele mooie kaarten en weer een heel "andere" Alie stijl!
Echt gaaf!

annekescardart zei

Prachtige kaarten.Allemaal heel friss van kleur. Bij de eerste kaart is het net alsof de bloemen van ijzerdraad gemaakt zijn.Een lust voor het oog. groetjes Anneke.

ida zei

Prachtig, wat een goed idee met die vierkantjes!!

catherine zei

Fabulous pieces of work Alie. Love the added areas of all the lovely colours
x catherine

maria's knutselplezier zei

Prachtige kaarten weer Alie, vooral die met de bomen vind ik schitterend!! Heel mooi gedaan!!!

Groetjes
Maria

xxx Myra xxx zei

wat een prachtige kaarten!

Mariëtte zei

Wat een leuk en vrolijk resultaat, ze zijn weer stuk voor stuk mooi!

Rianne Timmers zei

Wat een mooi resultaat je moet er maar op komen ,ga ik vast ook een keer proberen .
liefs Rianne

Willy zei

Jeeehhh...wat een productie Alie, prachtige kaarten maar ik ben helemaal weg van de bovenste!!

herminesplace zei

Prachtige serie!

Netty zei

wow Alie, they are all fabulous, Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Annie zei

These cards are stunning Alie...love the wonderful colours and the stamping oveelay. TFS and Best Wishes
Annie x

Anneke zei

Supermooi! Dat vraagt om uitproberen. Bedankt voor zoveel inspiratie!

Danielle v/d Horst zei

Ze zijn super geworden Alie lieve groetjes Daniëlle

Cath Wilson zei

More beauties here, Alie - love those colour combinations on the second and third but I love all of them. Great ideas x

Gerrina zei

Bedankt dat je mij als inspiratiebron noemt! Denk dat Eefke de aanstichtster van dit alles is... Wat heb je heerlijk gespeeld met deze techniek! Ik dacht dat je er een of twee gemaakt zou hebben...
Maar jij hebt dus echt aan een heel (ver-)korte uitleg genoeg om heel wat ideeën met een nieuwe techniek uit te werken! Super! Groetjes, Gerrina

eefke zei

Alie wat fijn dat we elkaar in the stamping cottage afgelopen zaterdag ontmoet hebben en lekker even de tijd hadden om elkaar een beetje te leren kennen; ik denk dat we nog uren door hadden kunnen kletsen, wie weet gebeurt dit nog wel een keer !groetjes eefke.

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful brilliant coloring, love the design too.

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, I love your alcohol squares and the designs you've made with them. I hope you are having a nice week, Shirleyx

Patricia zei

WAUW WAUW speel jij maar lekker met inkt hoor, dan geniet ik daar wel heerlijk van haha. echt GEWELDIG resultaat!!!
Gr Patricia

Marjan Küppers zei

Mooi werk Alie!! Voor jouw doen best een beetje strak, maar erg mooi! Ik houd ook erg van strak, dus hiermee zit je bij mij helemaal goed :)

Sylvia zei

Wat een kunstwerkjes Alie!! Ik vind ze stuk voor stuk prachtig, erg mooi van kleur. Ik heb ook een paar flesje alcohol inkt, denk dat ik er ook maar eens mee moet gaan spelen. Nogmaals geweldig mooi. Wilde ook nog reageren op je molenkaart maar op de één of andere manier lukte dat niet. Maar daar heb je ook weer van die mooie technieken en kleuren gebruikt. Groetjes Sylvia(nu ben ik weer bij)

Tineke zei

Wat een prachtige kleuren! En het ziet er zo simpel uit (totdat ik het zelf probeer ;-)

Silvia(Barnie) zei

Wow, these are fantastic cards. Must write this technique on my to-do-list.

Sophie zei

Wow! Ali, diese Karten sind ja sowas von toll.
Auf diese Idee bin ich noch überhaupt nicht gekommen.
Das sieht großartig aus.
Klasse gemacht jede einzelne...

Sophie :-)

butterfly zei

My word - you have been creating some amazing things this week, Alie... what a glorious collection of cards here. The first one is so clever with the squares of colour behind the flower heads - brilliant design - and I love the wild colours of the second and third, and more fabulous squares of colour on the last... love the creative roll you're on!
Alison xx

Yvonne zei

Mooi mooi mooi!!! Wat een prachtige resultaten met de alcoholinkt, bij alle kaarten!
Prachtige sprekende kleuren, knalt er meteen in, op een heel positieve manier, je wordt er blij van als je dit ziet!
Groetjes van Yvon

Daria C. zei

These are beautiful. I especially love that Penny Black tree. Thank you for sharing the details.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...