Volgers - Followers

woensdag 9 april 2014

Stamped cards with the use of paint and stencils

Ben je al bijgekomen van het ASE 2014 of zit je nog met lood in je benen, zere voeten, pijnlijk lege portemonnee, overvolle kastjes? Hier vooral toch nog moeheid, maar dat houdt me niet tegen om lekker in mijn hobbyhoek met nieuwe en oude spulletjes en ideetjes aan de slag te gaan....en dan lekker de herinneringen ophalen.

klik op de foto om deze vergroot te bekijken

Op de witte ondergrond een stencil gelegd en besproeid met een mix  van groen/gele/rode/blauwe verf en water (flink schudden), dit afgedroogd met een keukenrol. Daarna de Lost Coast Design stempel afgedrukt met zwarte Archival. De witte randen buiten de stempelrand met Adirondack Pool gesponsd. De cirkelstempel van Stampinback afgedrukt met zwarte en bordeauxrode verf.
Accenten in en om de cirkels aangebracht met een gele marker en witte gel pen. Met een mini ink blending tool van Ranger, bordeauxrode Distress Inkt aangebracht door het ronde sponsje op de kaart te zetten en een kwart slag te draaien. (idee opgedaan bij de workshop van Hermine Koster op het ASE...daar gebruikte Hermine een grotere ronde spons en gesso...de grotere spons was echter nergens meer te koop op de beurs!) In de hokjes van het sjabloon met een waterpen en Adirondack Pool wat kleur aangebracht. In de buitenste rand nog wat gespeeld met een identi pen en witte gel pen. De randen bewerkt met zwarte chalk en de kaart gemat op een gelfroene onderkaart.

.......
In de spotlight en tijdelijk los te koop bij Stampinback: de ouderwetse typemachine

(op zo'n soort kregen we vroegerrrrrr les bij Schoevers...7 uur per week hameren :-))
klik op de foto om deze vergroot te bekijken

Wat groene verf toegevoegd aan mijn flesje sprayverf en op wit cardstock het mooie Cirkel sjabloon 
gelegd en met de verf besproeid. Na het drogen het Diamonds sjabloon op de kaart gelegd en hierop witte en roze Dylusions gesproeid. Witte stippen gemaakt met de Distress Stain. Beide stencils zijn van Stampinback. De stempels van sheet 133 van Stampinback zijn nu ook tijdelijk in de losse verkoop, waaronder deze mooie typemachine die ik hier afgedrukt heb met zwarte Archival. De tekst is geprint en uitgeknipt. Daarna heb ik de randen met chalk bewerkt en  het woord Congratulations met de letters op de kaart gelijmd. Met een zwarte identi pen lijnen om de letters heen aangebracht en de witte ondergronden, met gele Distress inkt en een waterpen gekleurd. Met zwarte verf en een dop, cirkels aangebracht en met de witte gel pen een ruw lijntje erin getekend. De randen van de kaart ook met zwarte acryl verf bewerkt. De kaart gemat op een witte kaart en daarna op een bordeauxrode onderkaart.

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)


29 opmerkingen:

annekescardart zei

Wat leuk deze twee nieuwe projecten.
Vooral de tweede. Nou ik heb alles al opgeruimd, Maar mis de tijd om te spelen. Ben wel blij met mijn aankopen.Groetjes Anneke.

herminesplace zei

Beide zijn prachtig!

Patrice zei

Oh Alie... wat was er veel te zien en te doen hé afgelopen weekend. Jammer dat ik je ben misgelopen! Hier zit de vermoeidheid er inderdaad nog in...toch een goed moment om met laptop op schoot..de blogs af te gaan. Jouw kaarten zijn weer prachtig gelukt zie ik.
Groetjes Patrice

Netty zei

Great arty cards Alie, Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

ElizabethR zei

Both great projects and I love the typewriter stamp. Elizabeth xxx

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful, really unique art works, love how you combined all details.
Groetjes Anja

!neke zei

Twee super gave kaarten Alie !
Begrijp dat je het hele weekend goed benut hebt !

groeten !neke

Juls zei

these are really fun!!! Hugs Juls

Juls zei

these are really fun!!! Hugs Juls

Gerrina zei

Mooi zijn je kaarten weer! Hoop dat je voor het weekend je energie weer totaal terug hebt! En leuk hoe je dat zegt: Hameren...zag jullie idd al zitten en zo snel mogelijk hameren... Groetjes, Gerrina

Danielle v/d Horst zei

Je moet er maar opkomen met een heel leuk resultaat lieve groetjes Danielle

Myriame zei

2 prachtige creaties!!

Rianne Timmers zei

Nou de vermoeid heid zit niet in je kaartjes hoor wat zijn ze weer mooi echt prachtig.
Liefs Rianne

Annemieke zei

Het zijn weer prachtige kaarten geworden Alie. Inderdaad ook ik ben nog aan het bijkomen van het ASE. Zo veel gezien en gedaan dat je eenmaal thuis even niet weet waar en met wat te beginnen haha een luxe probleem.
Groetjes Annemieke

Willy zei

Twee prachtige kaarten Alie, leuke techniek heb je opgedaan en toegepast!!

Gery zei

Heerlijk hè Alie, om zo lekker te spelen met alle nieuwe aankopen en daarbij dan je gedachten zo heerlijk te laten gaan en alle kanten te laten opspringen, waarheen ze maar willen? Echt nagenieten is het. Ik ben door het event weer behoorlijk opgeladen en heb dan ook moeite om eerst mijn werk te doen en daarna te gaan spelen. Doe ik dus ook niet steeds. Af en toe even een klein ideetje uitwerken en hup weer naar kantoor (voordeel van werk aan huis!). Je laat hier weer 2 ontzettend leuke kaarten zien.Je hebt wel veel handelingen verricht om dit resultaat te krijgen. Altijd leuk om te lezen. Jouw accenten met de gelpen vind ik altijd zo leuk en als ik het zelf doe, vind ik het altijd te veel. Wat je leerde van Hermine, is ook heel leuk om te doen met alcohol inkt op acetaat (ook op yupo natuurlijk, maar acetaat is natuurlijk nog gladder). Ik doe dat gewoon met dat vierkante viltje op mn applicator en als je goed doordraait wordt dat ook een rondje.
Groetjes Gery

Bianca zei

Het was zeker weer bijkomen van de beurs. We hebben weer genoten.

Je hebt mooie leuke kaartjes gemaakt.

groetjes Bianca

Anneke zei

Twee prachtige kaarten!

Marianne zei

Volgens mij heb je weer ideetjes genoeg opgedaan en weer de nodige mooie stempels gescoord :-)
Prachtige kaartjes heb je weer gemaakt Alie!!
xxx Marianne

Annie zei

Fabulous creations as always Alie...love the colours you have used. Pieces to treasure.

TFS and best wishes
Annie x

Patricia zei

Ze zijn weer PRACHTIG, dat is toch heerlijk spelen met al je nieuwe spulletjes!!!
Gr Patricia

Malika zei

Heel speciale mooie kaarten

Malika

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een mooie kaarten heb je weer gefrabriekt. En leuk het geleerde meteen in praktijk gebracht. Mijn inspiratie is nog even weg. Geniet en speel maar lekker verder. Xx

Coby van willigenburg zei

Prachtige kaartjes weer Alie, wat ik erg mooi vind is dat je de rondjes gedeeltelijk hebt gekleurd in de bovenste kaart: Super effect. Lekker bijkomen nog en wat je hebt gehad kunnen ze je niet meer afnemen denk ik altijd maar:-)

Sylvia zei

Beide zijn weer schitterend mooi Alie. Mooie technieken en kleurencombinaties. Ik ben ook nog steeds aan het bijkomen maar wel begonnen met het één en ander. Groetjes Sylvis

butterfly zei

Bold and beautiful - I love the woman and the words in the first one - brilliant stamping, Alie!
Alison xx

Silvia(Barnie) zei

Both cards are fantastic, love the backgrounds.

Stampinback zei

ik vind het allemaal weer prachtig Alie. Wat een creativiteit toch weer

Janny zei

Ik zie weer zoveel mooie creaties op je blog. Geweldig gewoon. Groetjes janny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...