Volgers - Followers

donderdag 3 april 2014

A tag and a card with a poem and the Art Specially event 2014


Deze tag gesneden uit Stampinback karton. Hierop Distress inkten aangebracht en waterspetters, die ik vrij snel heb drooggedept, tussen het aanbrengen van de kleuren in, waardoor er meer kleureffecten ontstaan...Dit karton werkt geweldig met allerlei soorten inkt...de effecten zijn zo anders en leuk, vergeleken met ander papier dat ik gebruik om te stempelen...en ik moet bekennen, dat ik dat pas kortgeleden heb ontdekt...Kan het iedereen aanraden om te proberen!! (zelfs alcohol inkt werkt erg fijn op het Stampinback karton).
Maar terug naar deze tag....De stempel van de hangende jassen en de laarzen is van Vilda Stamps, de tekst van Stampinback en de blommekes van Inkadinkado. De jassen en laarzen ingekleurd met markers, wat details met witte gel pen en zwarte fineliner aangebracht. De tag gemat op een bordeauxrode ondergrond. Papieren lint door het oog geknoopt met een beige raffia lintje.

.........


Toevallig kwam dit gedicht, dat ik in 2007 heb gemaakt, afgelopen week weer in beeld...en ik besloot er samen met de druppels van Ryn Design en de bladeren van Stampinback + een spin van Inkadinkado een kaart mee te maken. En dat is deze kaart geworden. Voor de buitenlandse bloggers die te tekst (vertaald) willen lezen, voeg ik de tekst hieronder toe.

Lichtbeschenen...
doorzichtige parels
glimmen als een
druppelsnoer,
geland in draden
van de spin,
gevangen,
webbehangen,
sieren druppels
groot en klein,
als kristallen,
tot ze vallen
en geen parels
meer zullen zijn.

© Alie Hoogenboezem-de Vries 2007

..............

Zo....en dit is mijn laatste blogpost deze week...ik zal het komend weekend geen tijd hebben voor de pc...want dan ben ik op het ASE in Nijkerk!!! En wat zou het leuk zijn om bij nog meer namen die ik hier regelmatig zie reageren...beeld en geluid te krijgen.

Dus wie weet.....tot ziens en hoors op het Art Specially Event 2014 in Nijkerk :-)

23 opmerkingen:

herminesplace zei

beide zien er weer mooi uit! Zie je in Nijkerk :o) !!!

Wiepke zei

Wat een mooie kaart bij dit gedicht!!
En ja, Stampinbackpapier is super omdat je er zoveel dingen mee kunt doen. Ook je tag is prachtig!
Tot zondag!

Sylvia zei

Ik zag ze net voorbij komen op Pinterest en wow wat zijn ze beide weer gaaf zeg!! En wat ontzettend knap dat je zo een mooi gedicht kan maken.
Groetjes Sylvia

Willy zei

Prachtig Alie, wat een mooie tag. Ik vind je achtergrond heel erg goed gelukt en de stempel is zóóó mooi. Ook je andre kaart is super, mooi van kleur en met zo'n mooi gedicht is hij helemaal af. Ik kom zaterdag naar Nijkerk, ben benieuwd of ik je herken :) Ik wens jou alvast een heel gezellig weekend toe!

Rianne Timmers zei

Wat een leuk en origenal kaartje met een mooie tekst ook de waterdruppels zijn fantastisch .
OOk ik ga naar het ASE en hoop je daar te zien lijkt me leuk.

groetjes Rianne

Buttons zei

Fabulous work on both of these Alie. Jenny x

Patrice zei

Die jassenstempel heb ik ook nog...wat leuk dat ik hem hier terug zie... en dat gedicht! Zoooo prachtig.
Ik hoop je tegen te komen zaterdag of zondag XXX Groetjes Patrice

Gerry Vermunt zei

wat prachtig en wat een mooi gedicht. Lijkt me leuk je in Nijkerk te ontmoeten.
gr.gerry Vermunt

maria's knutselplezier zei

Weer twee prachtige kaarten erbij, en Alie, die gaat maar door!!! Die jassen stempels zie ik ook wel zitten,alvast tot zaterdag Alie!!

Groetjes
Maria

Gerrina zei

Mooi die waterdruppels op de tag en die stempel vind ik ook gaaf! En je gedicht; zo mooi, was even stil om het goed tot me door te laten dringen... En leuk de kaart die je ermee gemaakt hebt! Ik gebruik SB-karton voor sommige technieken en ander papier (heel veel verschillende) voor de rest, zo heb ik voor alles wel een voorkeur ontwikkeld...Hoop je te zien en spreken dit weekend! Groetjes, Gerrina

Terry zei

Great tag and card, Alie! Love the raincoats and the bubbles and the backgrounds. Enjoy the weekend.

Malika zei

De twee creatiesdie je gemaakt hebt zijn super mooi

Malika

annekescardart zei

Wat een mooie tekst. En het geheel is prachtig. Hoort bij elkaar. Groetjes Anneke.

Danielle v/d Horst zei

Erg mooi gedaan Alie Lieve groetjes Danielle

Marianne zei

Geen blinddate deze keer Alie :-).... ik ga het niet halen dit jaar.
Maar ik wil je nog wel even een compliment geven voor deze twee prachtige creaties!! Wat een schitterende tag en hoe speciaal is de kaart met je eigen gedicht. Petje af!! Heel veel plezier op het stempelevent!!
Lieve groetjes,
Marianne

Karen zei

great projects...well done...

Sproet zei

Prachtig, Alie! Groetjes van Hermien, die naast je in de rij stond, vandaag ;-)

Yvonne zei

Mooie tag, de stempel vind ik super !
Je kaart vind ik ook erg mooi, prachtig gedicht heb je geschreven.
Als het een beetje meezit dan zie ik je morgen misschien wel.

Coby van willigenburg zei

Nou zie ik toch dat er wat mis was gegaan Alie met mijn reactie, maar ik vind de ja zo mooi! Leuk je gisteren even gezien te hebben en zo de mens achter de prachtige kaartjes te ontmoeten! Wat een feestje he? Veel plezier nog vandaag!

Sproet zei

Ha die Alie, ook uitge'beurst'? Mijn lichtje ging rond drie uur uit, dus maar richting bankstel en ballenbak vertrokken... Lekker onderuit! Erg leuk je te ontmoeten en erg gezellig! Wellicht tot een volgende keer! Groetjes en goede reis!

Silvia(Barnie) zei

Both pieces are wonderful. My personal favorite is the first one. Great image and coloring.

Wendy McCarthy zei

I love that tag with the hanging coats and wellington boots! Very English I think! Sounds like you have had a fun time at the show and met lots of lovely people. :) xxx

butterfly zei

Oh, how I love that tag with the coats - beautiful! Lovely to see your cover photo too!!
Alison xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...