Volgers - Followers

zaterdag 11 januari 2014

Pan Pastel - another card - "Under water"


(klik op de foto om deze vergroot te zien)

Uiteraard wil ik ontdekken wat er met de Pan Pastels kan en dat lukt het best, denk ik dan maar, door ermee aan de slag te gaan. En tot nu toe met veel plezier hoor...
Dit was een witte kaart, waar ik met Versamark de koraal stempel 2 x en de vissen heb gestempeld...deze drie stempels zijn van Art Journey. En daarna gaan kleuren en kleuren, met sponsjes en tools en Pan Pastels uiteraard. Wat ik erg prettig vind ik dat er over een eerste kleur overnieuw gekleurd kan worden, met mooi resultaat. (zie het koraal.) Daarna de ondergrond met tinten blauw, groen en lila bewerkt. De vissen met o.a. brons metallic gesponsd. Zo ook een vage rand rondom het koraal met brons gesponsd om het wat meer in de omgeving op te laten gaan. Hihihi...hoor mij, ik heb geen geleerde kennis van gebruik van kleuren, ook dit doe ik op gevoel. En misschien hoort het allemaal anders, maar voor mij voelt het "goed" zo. Na het kleuren de PP gefixeerd en laten drogen. Rechts onder een takjes stempel en bij de vissen luchtbellen gestempeld, dit zijn stempels van Studio Art. Wat gedeeltes van een achtergrond tekst stempel van Crafty Individuals  gestempeld met zwarte Versafine. Met witte Gesso en een dop,  cirkels aangebracht. De randen van de kaart met zwarte chalk bewerkt. De kaart gemat op een lila kaart, daarna op een turqoise onderkaart.

Hartelijke groet/Kind regards, Alie :-)



26 opmerkingen:

Bianca van Noort zei

Wauw Alie, vind hem erg mooi. Hmmm denk dat ik ook maar aan de pan Pastel moet :)

ida zei

Mooi!! wat een mooie kleuren heb
je gebruikt!

!neke zei

Zo Alie, weer een sterk staaltje!
Ziet er top uit, zou zelf wat meer tijd willen om te experimenteren met alles wat ik het afgelopen jaar verzameld heb!!!!!!
Hou je op de hoogte !!!

Marianne zei

Goh wat knap gedaan....krijg weer helemaal zin in die pannetjes; ik moet wel ff zeggen dat ik de kleuren bijzonder mooi vind. Superkaartje!! xxx Marianne

Patricia zei

WAUW ook weer mooi zeg Alie!!!!
Gr Patricia

butterfly zei

Slightly more civilised visiting hours today! What a fabulous piece of art, Alie - the watery background is just stunning with its delicate colours, all the stamping looks amazing, and the hint of metallic is perfect on the fish scales - just wonderful!
Alison xx

Willy zei

Wat een prachtige onderwaterwereld Alie, die krijtjes zijn jou wel toe vertrouwd, een geweldige kaart!!

Rianne Timmers zei

Dit is weer super mooi wat een resultaat het leeft echt als je er. Naar kijkt.
Liefs Rianne

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtig ontwerp weer , je bent er veel beter mee weg als ik hoor Alie, met die Pan Pastels, je kaarten zijn gewoon prachtig en dat zonder workshop, je bent gewoon een natuurtalent!!

Groetjes
Maria

Jeannette zei

WOW Alie,your under the sea page its awesome,beautiful design and soft colors.
Loove it to much !!!

Have a great sunday :-)

Greetings Jeannette

Coby van willigenburg zei

Prachtig Alie, het allermooiste accent vind ik de witte cirkel rechts onder, geweldig!

Bianca Kalksma zei

Prachtig! Wat een práchtige kleuren!! Schitterend geheel!! Echt érg mooi!!!!

Regina zei

Prachtige combinatie. Fijne zachte kleuren met de vissen. Super mooi!!

Silvia(Barnie) zei

Amazing, these are fabulous images.

Danielle v/d Horst zei

Je maakt de mensen wel nieuwsgierig ik vind het een erg mooi resultaat geworden Alie lieve groetjes Danielle

Boukje zei

Prachtig Alie! Heel mooi ontwerp!
Groetjes.

Martina2801 zei

This card is incredible, dear Alie!
I love everything about it.

Gerrina zei

Weer een hele mooie, Alie! Ik weet zelf nooit zo goed wat ik met vissen stempels moet, maar zo ziet het er wel heel goed uit! Mooi kleurverloop met de pannetjes; je gaat als een speer! Groetjes, Gerrina

Alex zei

Such a wonderful underwater-world, Alie! I also looked at your other cards and tags you made within the last days. You've been very busy and I love your style. I love the card with the woman's head and parts of this head. It's just gorgeous!

Thanks for visiting my blog, Alie! Yes, you were right with the song. I am glad, you liked my painting.

Miranda zei

Moooi Alie, prachtig gekleurd en wat zijn die schelpen toch mooi, net alsof je ze er zo van af kunt halen......groetjes Miranda

Paper Creations by Shirley zei

Wow Alie, this is a gorgeous underwater scene. I like the work with the pan pastels, it's so beautiful. I recently sold my Pan Pastels as I wasn't using them, now I think maybe I made a mistake! Have a great week, Shirleyx

herminesplace zei

Prachtig!

ann van dijk zei

Wat een mooie kaart
Liefs Anneke

Monique zei

Prachtig Alie. De stempels op zichzelf zijn al heel mooi, maar het effect van de panpastels maakt het wel helemaal af.
xx Monique

Jetske zei

Prachtig, Alie! Zo te zien heb je de pan pastels ook "in de vingers".
Alleen.... als ze dit bij AJ koraal noemen dan moet je ze even uit de droom helpen, dit zijn zee-egel skeletten. In de gaatjes hebben de stekels gezeten. Peter heeft er ook een paar opgedoken, ze zijn heel mooi om te zien, hoewel niet zo kleurrijk als op jouw kaart. Maar dat is artistieke vrijheid! LOL

Sandy zei

So pretty Alie - it feels like we are swimming with the fish and can look down on the gorgeous coral. Beautiful colors!
Sandy xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...