Volgers - Followers

zaterdag 16 november 2013

Eyecatching dragonflies

click to enlarge

Dit (en de kaart hieronder ook) is weer zoiets wat ik niet van tevoren zou kunnen bedenken van te voren, om te maken...het gebeurt en dit is het resultaat. Op wit papier het gezicht gestempeld. met zwarte Versafine. Daarna de pen horizontaal gestempeld, daarboven de takjes en mieren. Toen bij de ogen de drie vogeltjes op tak gestempeld met zwarte Archival en de libel met rode Archival. links en rechts van het gezicht, takjes met fijne blaadjes gestempeld met zwarte Archival en de mieren met rode Archival. Links en rechts onderin twee vogeltjes afgedrukt. De pen, bladeren en mond ingekleurd met rode marker. De kaart gemat op een rode kaart, daarna op een grijze onderkaart. Met een witte gel pen nog wat details aangebracht. 

Stempels:
Gezicht en bladeren: Stampinback.nl
Libel: De Stempelwinkel.nl
Mieren: Inkadinkado
Vogeltjes: Darcie's stamps
Pen: Mariëte Verhees stamps

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

click to enlarge

Hier is de ondergrond een restpapier, waarop ik de brayer steeds heb drooggerold na gebruik op de Gelli Plate met Acryl verven. De ontstane GP vellen heb ik uitgesneden en er bleven reststukjes over, die ik op deze brayer-ondergrond heb gebruikt...bovenin een strookje, links boven een vierkantje met de tekst, links een langere strook en de uitgeponste cirkel.
Alle randen van de losse papiertjes voor het opplakken eerst bewerkt met groene chalk.
Diverse stempels gebruikt met als eyecatcher de grote libel, die ik bewerkt heb met goudkleurige gel pen en perfect pearls. Met witte verf en een dopje, cirkels afgedrukt.
Tot slot met de witte gel pen wat details aangebracht. De kaart gemat op een groene kaart en daarna op een donkerblauwe onderkaart.

Stempels:
Grote libel en tekst: Stampinback.nl
Cirkels: Inkadinkado
Bollen op steel: Judi Kins

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)

28 opmerkingen:

froebelsternchen Susi zei

amazing Alie! both cards are superb!

Karin zei

gaaaf!! alletwee en die tekst op de 2e kaart is errug leuk!!
Gezellig weekend verder!
Groetjes Karin

Silvia(Barnie) zei

These are two wonderful cards, the second one is my personal favorite. Love the color combination.

maria's knutselplezier zei

Je twee niet op voorhand te bedenken kaarten zijn echt schitterend, prachtige kleurencombinatie ook, de blauwe vind ik heel mooi met die creatieve tekst!! Maar ook de rode kaart vind ik zo mooi gevonden!!

Groetjes en een fijn weekend!!

Maria

Wiepke zei

Mooie kaarten!
Maar hoe krijg je het bij elkaar verzonnen en dan bedoel ik de zwart/wit/rode kaart!!

Rianne Timmers zei

Wat een leuk idee om zo je restpapier te gebruiken ook het bovenste vind ik geweldig en gedurft.
Liefs Rianne

Marianne zei

Wat een geweldige stempelkaartjes!! Ik zat me eerst te verbazen over de bovenste en toen kwam die tweede in het vizier. Jeetje, wat een prachtige kaart!! Eigenlijk heb ik er geen woorden voor en wat vind ik die tekst grappig!!
Fijn weekend, Alie en stempel ze!
xxx Marianne

Amanda zei

Wow! Both fantastic cards both I love for different reasons.
Love
Amanda x

Jeannette zei

WOW Alie..what a stunning cards..love both,the red and black one its realy eyecatching,great.

Have a nice weekend,

Greetings Jeannette

Willy zei

Wauw...wat weer een prachtige creaties Alie, super mooi!!

!neke zei

Hallo, Alie !!!!

Zo mooi!

Een genot om naar te kijken !!!


groeten !neke

lynnesbowsandbelles zei

I love the face on the first and the placement of the dragonfly but it is the second card, your amazing Gelli Print.
Wishes
Lynne

Terry zei

Both are gorgeous, Alie! I love those dragonflies and in fact, I have a nice collection of them! Enjoy the weekend!

Von zei

Fab blue card Alie :)
Von ♥

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, both are amazing, but my favorite is the bottom one, gorgeous ! I love the lady on the top one. Enjoy the rest of the weekend, Shirleyx

crealinedance zei

Wat leuk gedaan zo.gr.Nel

xxx Myra xxx zei

wat weer prachtig gemaakt Alie!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ze zijn allebei zo schitterend. En zoveel verschillende details te zien. Prachtige kleurencombi's.
Lieve groetjes Marja

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ze zijn allebei zo schitterend. En zoveel verschillende details te zien. Prachtige kleurencombi's.
Lieve groetjes Marja

catherine zei

Both are stunning pieces of work Alie. Love all the images and the colours especially the pop of red on the first one
x catherine

Saskia zei

Wat een prachtige collages, echte eye-catchers!

Gerrina zei

Die eerste vind ik super! De gezichtstempel is zo mooi en op deze manier prachtig! Net als bij de 2e kaart weer zo´n goede combinatie van stempels; genieten! Groetjes, Gerrina

butterfly zei

The black, white and red is so dramatic and eye-catching, but you know I'm in love with the blues and greens - and both dragonflies look amazing!
Alison x

Sylvia zei

Nou, wilde dat het mijn eens gebeurde!! Maar ik blijf hoop houden. Zoals de eerste kaart tot stand is gekomen is geweldig om te lezen en heeft een echte wow factor!! Ook de tweede is helemaal geweldig, de kleuren, stempels alles is gewoonweg tóp!!

Bianca zei

Supergaaf Alie, ik vind vooral die wit/zwart rode kaart heel erg mooi, omdat ik dat gezicht zo erg mooi vind.

groetjes Bianca

Yvonne zei

Wat een maffe maar wel super leuke combinatie van stempels bij de kaart met het gezicht, versterkt door de beperkte kleuren die je hebt gebruikt. Daardoor een hele sterke uitstraling.

En je gelliplate restjes, waaaaaanzinnig leuk en mooi! Prachtig afgewerkt tot deze kaart, mooie accenten, echt helemaal TOP!

Groejtes van Yvon

Coby van willigenburg zei

Een gelliplate restje, geweldig! de kaart heeft zoveel diepte daardoor gekregen en de stempels die je gebruikt hebt zijn zo mooi!

Ryn Tanaka zei

Love the colours and layering in this one. Just beautiful!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...