Volgers - Followers

dinsdag 29 oktober 2013

Totally different cards for totally different people

Ieder mens is anders, het is dan een uitdaging om iets te maken wat bij de personen past....dus probeer ik dat ook meestal te doen. 


Voor deze kaart heb ik de flessen en weckpotjes van Vilda Stamps gestempeld met een mix van blauwe en groene Stazon. Daarna de zijkanten gemaskerd (of is het nou gemaskeerd?) en een letter stempel van Art Journey afgedrukt met Stazon Dove Grey. De leuke waterdruppels van De Stempelwinkel ook met een mix van blauwe en groene Stazon gestempeld. Onder de druppels en op de deksel en kurken, gewoon met potlood een soort schaduwen aangebracht. De flessen en potjes ingekleurd met Distress Inkten. Tot slot  de tekst Happy Birthday van KicoStamps afgedrukt met groene Stazon en Stazon Dove Grey.
De witte kaart ingekleurd met Distress inkt en waterpen. De randen van de kaart bewerkt met zwarte chalk en gemat op een lila onderkaart.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-


En deze totaal andere kaart is dus voor een totaal ander persoon :-)
Het begon met de twee reststukjes die bewerkt waren met Gesso, Distress inkten en DecoArt Metallic Lustre. Deze heb ik gemat op turquoise kaartjes en alleen aangekleed met wat strassteentjes.
Als basiskaart bedacht ik wat dikker kraftpapier, hierop een turquoise kaart gelijmd. Op een kleinere rechthoek van het kraftpapier een ondergrond swirlstempel met Versafine afgedrukt en verhit met goudkleurig embossingpoeder. Hierop de restkaartjes gemat. Onderaan de kaart met Versamark de Proficiat tekst van Stampinback ook afgedrukt met Versafine en bewerkt met goudkleurig embossingpoeder. Tot slot een stuk Tyvek bewerkt met Acryl verven en DecoArt Metallic Lustre en daarna verhit met de heatgun. Het resultaat doormidden geknipt en nog wat goudkleurige kindertoverrf van V&D aangebracht. Ook hier wat strassteentjes toegevoegd.
De kleur van de Tyvek komt op de foto vrij hard over...dat is in het echt niet zo want de kleur komt overeen met de turquoise kaart. Ook de goud-kleuren verschillen in het echt minder van elkaar dan hier op de foto te zien is. Bling-bling en ik gaan niet zooooo goed samen :-))

Nou, hopelijk kan ik met deze totaal verschillende kaarten, de twee totaal verschillende mensen blij maken!

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)



21 opmerkingen:

Marianne zei

Ja soms is het wel een uitdaging om je kaart aan te passen aan de persoon waar hij voor bedoeld is. En dan weet je meestal wel dat hij ook in goede aarde valt. Ik vind ze allebei weer schitterend en inderdaad heel verschillend. Mijn voorkeur zou dan naar de tweede uitgaan... vindt ik erg kunstig samengesteld.
Fijne dag nog Alie!!
xxx Marianne

lynnesbowsandbelles zei

This post shows your versatility Alie.
I do like both cards but the second card with that amazing texture and colour combination, it is so fabulous.
Wishes
Lynne

Von zei

Love them both Alie, the stamping that looks like watermarks clever :) and the rich colours and texture of the second card :)
Von ♥

ida zei

Mooie creaties Alie, kaart nr 2 vind ik helemaal super,wat een kleuren en die tyvek helemaal leuk!
(zet ik ook maar weer op m'n verlanglijstje)..

Gerrina zei

Heerlijk om te zien dat jij de kaarten ook afstemt op de personen! Elk leuk, en voor mij is de 2e meer mijn smaak... Oh ja, ik masker de hele tijd, maar wat nou het precieze woord is...als we ´t maar snappen, toch? Groetjes, Gerrina

Willy zei

Ze zijn prachtig Alie, leuk dat je rekening houdt met de smaak van de ontvanger dat wordt vast gewaardeerd!!

Felicie zei

They are so beautiful Alie.I Love them. booth.
Greetings
Felicie

Rianne Timmers zei

Ook ik vind ze natuurlijk weer heel mooi zeker de tweede, wat een pracht stuk, hoe jij toch op die ideeën komt. dat alleen is het kijken waard bij jou en dan spreek ik nog niet van de rest.Ik kan heel veel leren van jou.
liefs Rianne

marja Eelman-rimann zei

hallo Alie.
ik ben helemaal weg van je tweede kaart,
ziet er heel apart uit.
groetjes Marja

Eifelwicht zei

Two totally different cards, but both of them very beautiful, Alie!

Karin zei

Wow ze zijn beide erg mooi, maar die 2e springt eruit voor mij! Groetjes karin

Miranda zei

Ze zijn beide mooi Alie maar de tweede is ook zeker mijn favoriet, prachtig deze kleuren en combi! groetjes Miranda

Miranda zei

Ze zijn beide mooi Alie maar de tweede is ook zeker mijn favoriet, prachtig deze kleuren en combi! groetjes Miranda

Anjas-Artefaktotum zei

Both are unique and wonderful, my favorit is the last card,love the texture and the color combination, really gorgeous, dear Allie.
Groetjes Anja

Janny zei

Ik maak ook liever gewoon een kaart en zie later wel aan wie ik hem stuur. Maar als ik echt voor iemand een kaart maak is dat inderdaad vaak een uitdaging. Ik vind ze alletwee erg mooi geworden maar mijn voorkeur gaat stiekem wel uit naar nummer twee. Groetjes Janny

Anneke zei

Ik geloof dat ik de enige ben die de eerste verkies haha. Maar het is hier niet de bedoeling om te kiezen he, ze zijn allebei heel mooi en inspirerend!

Patricia zei

Weer 2 PRACHTIGE kaarten, de onderste vind ik heel apart!
Gr Patricia

Sylvia zei

Ik probeer ook altijd kaarten af te stemmen op personen en dat is inderdaad niet altijd makkelijk. Ik vind beide kaarten weer erg mooi. En je zou niet zeggen dat bling-bling niet jou ding is.
Groetjes Sylvia

Aukje zei

Ik vind je kaarten allebei mooi!Het is altijd weer de kunst om ze goed op de foto te zetten. Bij mij wijken de kleuren ook nogal eens af, tenminste als je lamplicht moet gebruiken ;-p
groetjes
Aukje

Juls zei

Such lovely makes!! Hugs Juls

Silvia(Barnie) zei

Two fabulous pieces of art.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...