Volgers - Followers

vrijdag 13 september 2013

Odd idea...or....???

Sinds ik tubes Acrylverf gebruik voor mijn Gelli Plate achtergronden, gooide ik de ingedroogde verf tussen de dop en de opening van de tube, steeds weg...tot ik ineens bedacht dat ik dat eigenlijk toch maar niét moest doen...


....en dus heb ik die droge laagjes verf uit de doppen gepeuterd en ze even apart gelegd, in plaats van in de prullenbak te gooien...en toen ontstond deze (proef) kaart met bloemen...hoe simpel kan het zijn?


Op grijs karton heb ik met een zwarte dunschrijver de steeltjes getekend, met wat blaadjes eraan. Bovenaan de steeltjes zwarte geponste rondjes gelijmd en daarop de wat bijgeknipte ingedroogde verf geplakt.
Wat zwarte stipjes bij de opening in het midden gezet en met de witte gelpen ruwweg cirkels getrokken en wat rondjes. De teksten heb ik ooit tweedehands overgenomen en weet er geen merk van...gestempeld zijn ze met zwarte Versafine. Hier ook de witte gelpen en een gele marker gebruikt...die laatste heb ik ook gebruikt om de blaadjes in te kleuren. Tot slot een zwart lijntje langs de randen getrokken en de kaart gemat op een ivoorkleurige onderkaart.

Ingedroogde Acrylverf uit de dop van de tubes, dienen nu als bloemen.
Zelf weet ik het nog niet zeker of ik het echt leuk vind geworden of raar...het idee vind ik in ieder geval wél leuk...weer een goedkope manier van recyclen :-).

Misschien denken jullie: Alie, droom jij maar lekker verder in jouw wereldje...of misschien zijn jullie juist geïnspireerd hierdoor.
Ben eerlijk gezegd, wel heel benieuwd wat jullie van het idee en/of de kaart vinden!

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)




38 opmerkingen:

Fieneke zei

Wat een idee, geweldig!
Groetjes Fieneke

Franka Benjaminsen zei

Ik vind de kaart hartstikke leuk, alleen vroeg ik me af of die verfdotjes nog afgeven?! Klinkt missschien weer erg praktisch :-)
In ieder geval een heel vrolijke kaart en recyclen is natuurlijk helemaal hip! Liefs Franka

Coby van willigenburg zei

k vind het een super idee, op en top recycling op deze manier, heel erg leuk!

Groetjes Coby

Miek zei

Oh heerlijk een idee naar mijn hart! Dit heet creativiteit! GEWELDIG!!

Marianne zei

Super origineel en vindingrijk! En hele toffe kleuren. Ik vind het een te gekke kaart!!
xxx Marianne

Gery zei

Ja hoor..., ik vind dit een echte Alievinding! De tekst op je kaart verraadt alles al - Dream - Create - Inspire!!! Ik houd van dit soort dingen en vind het daarom een TOPIDEE. Leuk gevonden, slim gevonden, goed gevonden en héééél creatief gevonden. Geloof, dat mijn mening nu wel duidelijk is, toch???
Fijn en creatief regenachtig weekend.
Groetjes Gery

Terry zei

I knew someone who made jewelry with those dried paint blobs! This is so clever and what lovely flowers that paint makes! Love this! Hugs!

Sylvia zei

Ik vind dit helemaal geweldig!! Top idee en een top resultaat. Is wel grappig, ik heb toevallig vandaag wat van deze tubes gehaald en wil volgende week gaan beginnen met de gelliplate, doodeng, ha,ha.
Groetjes Sylvia

Wendy McCarthy zei

Wow! What a great idea! Lovely card. xxx

De hobby droom zei

Je moet er maar opkomen zeg!..
Wat geeft dit een leuk effect!

Wij wensen je een fijn weekend toe :)
Lieve groetjes, De hobby droom

Gerrina zei

Wat een super idee! Mooi geworden! Ook de grijze achtergrond vind ik gaaf! Fijn weekend, Gerrina

Felicie zei

Great idea alie.I love your card.
Greetings
Felicie

Boukje zei

Wat een mooie kaart! Heel origineel bedacht Alie! Fijn weekend.

annekescardart zei

Alie jij bent een artiest. Het is een heel mooi idee en ziet er prachtig uit. Geweldig wat een ontdekking.
Creatieve groet Anneke.

Miranda zei

Wat ben je toch een kei in dit soort bijzondere dingen tevoorschijn toveren Alie! ik heb allereerst zitten genieten van je 'esdoorn'verhaal.....wat een leuke dag is dat geweest haha, maar het heeft z'n vruchten afgeworpen he, letterlijk en figuurlijk. Het is een mooi werkstukje geworden en ik vind die helikoptertjes hele mooie libelles geworden! Die dag blijft zeker een moment om te herinneren he?
warme groet, Miranda

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Hoe kom je weer op het idee. Ook ik gooi deze propjes altijd weg, super gaaf.
Lieve groetjes
Marja

Julia S-W zei

I'm sure you are constantly looking at things in a very different way to most people Alie - I mean that as a compliment not a criticism! Who else but you would have thought of doing this with blobs of dried paint? The wonderful thing is it that it works and I just LOVE your paint blob flowers! My paint is mainly in bottles so the dried blobs couldn't look like flowers even if they tried!
Thank you for such an original idea and I think I must look at things very differently in future.
Have a wonderful weekend.
Big hugs Juliaxx

Anneke zei

Vanaf nu ga ik die 'dotjes' ook sparen, dusss ik ben geïnspireerd jaaa! Heel leuke kaart, super idee ook!

catherine zei

Very creative idea Alie and looks great
x catherine

Sue Butler zei

Hello Alie
Inspiring for me, I have often looked at my dried up paint blobs and wondered how to use them... now I know. This is not weird this is ART!
A fantastic innovative design.
Smiles:)
Sue

Buttons zei

Oh how clever! You are incredibly imaginative Alie. Hugs, Jenny x

Miranda Mols zei

hahaha, geweldig. Ali kan ook alles gebruiken en ze maakt nog iets leuks met rotzooi ook nog. Toevallig had ik dat deze week met stukjes die over waren van een boel ponsen die ik uitstanste. Nu moet ik er nog iets leuks mee zien te maken.

Willy zei

Nou als echte receycle fan ben ik natuurlijk weg van zo'n idee. Ik vind het echt super goed bedacht en heel creatief, bovendien ziet het er ook nog heel mooi uit. Ik zeg missie gelaagd (ik ga 'm ff pinnen:))

Mrs.B zei

Love your flowers, love how you've highlighted them, Its a fabulous idea Alie, very original and creative.
Avril xx

crealinedance zei

Hallo dat heb je leuk bedacht,zie leuk uit.Gr.Nel

Stampinback zei

Wat een geweldig leuk idee, je moet er maar op komen.

herminesplace zei

Ongelooflijk creatief!!!

Folkje zei

Jij weet ook overal wat leuks van te maken, leuk idee hoor!

groetjes
Folkje

Anita Houston zei

BRILLIANT to use the dry paint globs! They really do look like flowers! YOU ROCK!!!

marja Eelman-rimann zei

hoi Alie,
het lijkt op mijn troetelschilderijtjes die zijn ook gemaakt vaan overgebleven verf, die zijn dan hard geworden gooi ze nooit weg maar bewaar ze in een doos tot ik inspiratie heb om er iets leuks mee te doen.
dus niks weg gooien hergebruiken
groetjes Marja

Silvia(Barnie) zei

How cool is it ? Thanks for this gorgeous inspiration.

Paper Creations by Shirley zei

Fantastic idea and beautiful creation! Well done! Shirleyx

Jetske zei

Jij kunt ook alles gebruiken..... en er nog iets leuks mee maken ook!

Von zei

A real light bulb moment ! fab Alie :)
Von ♥

Yvonne zei

Heel leuk gedaan om er bloemen van te maken.
Ik heb zoiets al eens eerder gezien maar was het weer vergeten.
Bedankt Alie, ik ga de dotjes ook maar eens opsparen.
Groetjes Yvonne.

Confettiny zei

Dat is voor mij creativiteit: ergens iets in zien wat een ander niet ziet en er dan iets nieuws mee maken.
Ik vind het een enige kaart!

Godelieve zei

Potverdorie, weer iets wat ik moet bewaren :)
Slim en mooi!!!

Janny Jager 't Hooft zei

Syper Alie .
Wat een apart en leuk idee.
Groetjes Janny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...