Volgers - Followers

vrijdag 30 augustus 2013

Distress Stains and Tacky Glue


Ergens op het WWW kwam ik een combinatie tegen van Distress inkt en Tacky Glue.
Dat leek me wel eens leuk om te proberen...maar het effect is heel anders dan ik had verwacht :-)


Eerst heb ik de tag met Distress Stains ingekleurd. Daarna met een  pigment liner lijntjes getrokken langs alle kleurverschillen die ontstaan waren. Toen her en der Tacky Glue uitgesmeerd over de tag, dus niet helemaal. En toen wist ik het niet meer...de link waar ik deze techniek gezien had, had ik niet bewaard...kuch kuch...
Het resultaat is nu - en dat is toch wel weer leuk - dat op de plekken waar de Tacky Glue opgedroogd is, er een leuke glans op de ondergrond ligt, waardoor de ondergrond in het echt, levendig oogt.
Op de tag cijfer en tekst stempeltjes afgedrukt van Art Journey. In de linker onderste hoek een swirl stempel van Stampinback met Versafine afgedrukt en verhit met goudkleurig embossingpoeder. Hierop een samengestelde stoffen bloem vastgezet met aan de zijkant wat creme kleurige raffia en een lintje.
Op apart papier dat ik bewerkt had met Distress Stains het mooie hoofd gestempeld van Stampinback. Details aangebracht met markers en goudkleurige gelpen. Wat koordjes en een lintje door het oog, de randen bewerkt met zwarte chalk en het hoofd op de tag gelijmd.

Ook al werd het dan niet wat ik verwachtte - wat meestal zo is - ik heb me weer prima vermaakt!

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)


30 opmerkingen:

Rianne Timmers zei

Toch al wat jij aanpakt wordt mooi zie ook deze weer en bij ons wij moeten tig keer proberen niet dat erg is hoor daar leer je ook weer van..
Liefs Rianne

Boukje zei

Een mooi resultaat Alie! Ik heb ook Tacky Glue, doe er te weinig mee. Zal het weer eens gaan gebruiken.
Groetjes.

Von zei

Looks like an interesting technique Alie as the end result shows :)
Von ♥

Marianne zei

Weer wat geleerd. Ik gebruik tacky glue om te lijmen of is dat niet de bedoeling ? :-))
Schitterende tag en wat een prachtige en lekkere felle kleuren. Jammer dat de glue-plekken niet te zien zijn op de foto, maar het resultaat mag er zijn!!
xxx Marianne

Monique zei

De tag is prachtig geworden Alie. Het is misschien niet wat je verwachtte, maar dat heeft dan ook weer zijn eigen charmes. Altijd leuk die verrassinkjes.
xx Monique

ps: ik raak ook altijd links kwijt, hopeloos... mijn oma zou zeggen, als mijn hoofd niet vast zat....

Anjas-Artefaktotum zei

WOW Alie, that looks very expressive. Great stamping and wonderful blaze of colors.
Groetjes Anja

Wendy McCarthy zei

Gorgeous tag. Lovely rich colours and I love the 'lady'! I like how you outline the colours, great effect! xxx

Ellen zei

Wat een leuk idee om alle vlakjes te omlijnen. Dat wordt een heel aparte en mooie achtergrond! Je tag is een prachtig geheel geworden!
Groetjes, Ellen.

annekescardart zei

Alie wat mooi. Prachtige kleuren zo samen.Heel warm. En het hoofd van de vrouw is ook prachtig geworden. Knap hoor.
Bedankt dat wij het mochten zien. groetjes, Anneke.

Danielle v/d Horst zei

Heel anders erg mooi Alie je hebt je best weer gedaan lieve groetjes Danielle

Patrice zei

Hoi Alie...jij mag hem dan misschien nog niet "de van het" vinden...voor mij is het een prachtig werkstuk geworden!
Groetjes Patrice

ida zei

De tag is echt prachtig Alie, wat
een mooie kleuren heb je gebruikt!
deze techniek kende ik nog niet, ook maar weer eens proberen:)

groetjes Ida

Terry zei

Love these vibrant colors and the touch of gold is so elegant! Very pretty tag! Enjoy the weekend! Hugs!

Jeannette zei

WOW Alie,This tag is AMAZIng,great stamping and wonderful colors and coloration,looove it to much.

greetings jeannette

Gráinne zei

An absolutely stunning TAG, Alie! I so love the colors, they just jump right to the eyes - in a very pleasant way. Great artwork again. Hugs, Suzanne

Willy zei

Ik weet niet hoe het eruit moest zien maar ik vind dit prachtig, mooie van kleur en een geweldige achtergrond!!

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, love your tag, very beautiful ! Great colours. Greetings, Shirleyx

Silvia(Barnie) zei

Fabulous tag, great colors.

Janny Jager 't Hooft zei

Mag dan niet helemaal geworden zijn zoals je verwachtte ,maar MOOIIIIIIIIIIIII is hij wel.

Groetjes Janny

lynnesbowsandbelles zei

A very interesting technique.
I love the colours, so vivid and bursting with life - great tag.
Wishes
Lynne

Karin zei

Schitterende tag en de kleuren zijn prachtig!
Fijn weekend!
Groetjes Karin

marja Eelman-rimann zei

Hoi Alie,
wat is deze weer leuk. geweldig.
groetjes Marja

maria's knutselplezier zei

Persoonlijk vind ik het een schitterend label, ik kan niets vinden dat er niet echt bij hoort, ik denk gewoon dat je teveel wil, ik vind dit label gewoon Prachtig!!

Groetjes
Maria

herminesplace zei

Prachtig, wat een mooie kleuren

herminesplace zei

Prachtig, wat een mooie kleuren

Gerrina zei

Leuk blijft het om te experimenteren..en dan zeker zo! Het resultaat mag er zijn,al zien wij de glans niet in alle glorie... Fijn weekend, Gerrina

Anita Houston zei

Gorgeous face in these bold colors! Fab tag!

Sandy zei

Gorgeous - I wish I could remember that tacky glue technique! I love the way it looks as if the sun is shinning on part of her face!
sandy

Marjie Kemper zei

Fabulous tag, Alie... love that gorgeous background!

butterfly zei

The technique with the glue sounds great fun - and gives a lovely effect. Fabulous colours too.
Alison x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...