Volgers - Followers

dinsdag 13 augustus 2013

A great surprise in an envelope - Yupo for Alcohol Inks

Vanmiddag haalde ik de post uit de gang....er zat o.a. een rode envelop bij met mijn naam erop.
Eigenlijk verwachtte ik geen post, dus snel de envelop open gemaakt en ik zie een prachtige kaart...
Zo lief...MARIANNE stuurde me onderstaand kaartje en twee stukjes wit papier.
Met de boodschap, dat het papier Yupo is...en dat ik dat echt eens uit moet proberen. Waarom weet ik niet, maar Marianne vond het echt iets voor mij.  En dat terwijl we het er nooit over gehad hebben...leuk he!

Dit is het kaartje dat Marianne stuurde:

Alcohol inkten op Yupo....geweldig!

Dus ben ik eerst maar eens op YouTube gaan kijken hoe er gewerkt kan worden op Yupo.
Eng om te beginnen, ik wilde de Yupo niet verpesten.

Het eerste kaartje is een soort upside down, inside out geworden, ik probeerde een landschap te maken...dat is niet echt gelukt, hoewel ik wel blij met met de kleurschakeringen.


In het tweede kaartje zie ik 3 figuren onderin, de eerste figuur (links) is gebogen, de tweede komt overeind en de derde lacht naar het licht...Hold your head up high...


Wat is dat Yupo leuk om mee te spelen!! MARIANNE, ENORM BEDANKT voor je zo onverwacht leuke verrassing...you've made my day!
Wat leuk om me op deze manier kennis te laten maken met Yupo, dat ik alleen nog van horen zeggen, kende....dat wordt shoppen :-))

YUPO papier is in Nederland te koop bij: 


Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)




29 opmerkingen:

Marianne zei

Zo te zien is het ook ECHT iets voor jou.... Leuk dat landschap met die waterval en de tweede is ook prachtig geworden met de drie wijzen :-)
Ik denk dat er nog wel meer Yupocreaties zullen volgen. Geweldig dat je het meteen hebt uitgeprobeerd.
Liefs,
Marianne

Willy zei

Nou, is dat even leuk om zomaar verrast te worden en wat een super mooie creaties heb je ermee gemaakt!! Idd heel mooie kleurschakkeringen en ook je gekregen kaart is erg mooi. Ben erg naar dat Yupo papier...maar even googelen!

Rianne Timmers zei

Wat een leuk idee van Marianne ik ken het ook niet en moet het ook maar eens uitproberen maar dan moet ik ook nog inkt hebben haha ha .je kaartjes zijn prima gelukt echt iets voor jou daar heeft ze wel gelijk in .wat een mooie kleuren heeft die alcohol inkt toch.schitterend.
liefs Rianne

Janny de Roo zei

Bij het zien van je leuke creaties, zou ik zo aan een andere hobby willen beginnen....LOL

maria's knutselplezier zei

Wat een leuke verrassing van Marianne, super dat Yupo papier (ik noem het altijd joepie papier) je creaties zien er dan ook super uit, helemaal abstract maar heel mooi!!!

Groetjes
Maria

Janny zei

Ik had de kaart van Marianne op haar blog gezien en vond hem erg mooi. Maar ook jouw eerste kaarten zijn erg mooi geworden. Ik geloof graag dat het erg leuk is om te doen. Ga toch eens op Youtube kijken wat het inhoud. Of kan ik dat beter niet doen voor het geval ik er nog een techniek bij heb. Groetjes Janny

Gery zei

Alie, van Marja weet ik, dat Yupo te koop is bij de Stamping Cottage.
Leuk hoor zo'n verrassing en geweldig dat je het gelijk uitprobeert. Bewondering voor!!
Kijk ook ff op Pinterest bij mij onder alc.inkt, daar staat ook een leuk filmpje bij.
Succes met alles en het resultaat zie ik weer graag verschijnen.
Groetjes Gery

lynnesbowsandbelles zei

A beautiful card from your friend.
Alie, the colours on the Yupo paper are amazing - I can see a landscape and the colours are so perfect and yes, I definitely see faces in the second card.
Wishes
Lynne

Gery zei

Vergeet helemaal te reageren op jouw creatie!!!
Heb denk ik een black out, maar ik kan er niets herkenbaars in ontdekken, hooguit 3 vingers op de voorgrond. Sorry hoor, trek je er maar niks van aan. Ik probeer ook maar gewoon om eerlijk te blijven.
Groetjes Gery

Annie zei

These are so wonderful Alie and I know you will treasure them.

TFS and crafty hugs

Annie x

Mrs.B zei

Hi Alie, Haven't heard of Yupo before, must check it out as the results look amazing.
Avril xx

froebelsternchen Susi zei

Marianne did well to sen you the yupo.. your experiments are gorgeous!

Yvonne zei

Wat lief van Marianne om je zo'n mooie kaart te sturen, en jij nu lekker aan het Yupo'en kan.
Meteen aan de slag zag ik.
Eigenlijk zo ik meteen een wandelroute door je landschap gaan lopen hoor, die vind ik namelijk geweldig mooi! Ik zag er ook meteen een landschap in .... wandelpad, bergen of heuvels, bomen, kabbelend beekje ernaast, meertje in de verte achter de heuvels .... ik heb mijn wandelschoenen al aan!
Groetjes van Yvon

Buttons zei

What a lovely surprise! Never heard of Yupo so I'm off to find out more as your two cards are beautiful Alie. Hugs, Jenny x

Gerrina zei

Hoe heerlijk om met iets nieuws te spelen... Ik vind het fijn papier, al kan ik ook vooruit met het papier dat ik nog had. Wie weet ga je er nog overheen en laat ons duidelijker zien wat je in deze prachtige kleurenkaarten ziet? Groetjes, Gerrina

Jetske zei

Het eerste kaartje is echt wel een landschap geworden, 't is maar hoe je er naar kijkt. Maar dat geldt voor dit soort werk altijd, kijk maar naar de reacties, de één ziet het wel, de ander niet, of die ziet er heel iets anders in. Maar mooi is het altijd!

Sophie zei

Wow! Alie,
was für tolle Experimente...
aber deine Ergebnisse sind 100mal besser.
Klasse, wie in einem modernen Museum :-)

Groetjes Sophie

Danielle v/d Horst zei

Het lijkt mij heerlijk om mee te werken de dingen op zijn beloop laten en kijken wat voor spannends gaat gebeuren en het is je gelukt ik vind het zeer geslaagd lieve groetjes Danielle

Anita Houston zei

Beautiful colors and patterns! Looks like skies to me.

herminesplace zei

Moet er ook nog steeds mee beginnen, denk dat jij met je prachtige resultaat mij over de streep hebt getrokken :o)

Saskia zei

Mooi resultaat, Alie. Wat is het voordeel van Yupo ten opzichte van normaal glanspapier of splashpapier?

catherine zei

Really beautiful colours and effects Alie. Looks great
x catherine

Monique zei

Prachtig, wat een leuk spul. Ik zie toch wel een landschap in je eerst kaartje, met een riviertje en in de tweede zie ik een gezicht van onderaf (rode neus gele kin van onder gezien) en ook de 3 figuren die je beschrijft =).
Erg grappig spul!
Fijne avond. xx Monique

May zei

I have never heard of this must check out on utube....it is Fantastic, the colours are amazing... Love the card from Marianne too...Hugs May x x x

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful effects of the inks on Yupo, all looks like magical landscapes, really awesome art works!
Groetjes Anja

Sandy zei

Double Wow!!!! Your first try is gorgeous and reminds me of a Georgia O'Keeffe painting! And yes, I see the three figures perfectly. Love what you did here Alie - I am sure I will be seeing more of these makes again!!
sandy

craftytrog zei

Very interesting! I love your results & your 'happy post' Alie!
Alison xx

Marjie Kemper zei

Those AIs are outstanding on the Yupo... dreamy!

Barbara zei

Wow, Alie....this is fabulous. At first I though it was a photograph of fruit and vegetables....the colours are so vivid. Wonderful creation xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...