Volgers - Followers

zondag 23 juni 2013

What to do with too much melted Tyvek :-)

Vandaag pakte ik eindelijk weer eens een velletje Tyvek uit de kast, met de bedoeling er een geweldige vorm van te maken! Dus met Metallic Distress Stains de Tyvek gekleurd en in plaats van het te verhitten met mijn heatgun, wilde ik het nu eens met mijn strijkijzer proberen. De Tyvek tussen twee velletjes papier gelegd en strijken maar, hoewel ik geen idee had met welke warmte instelling dat moest en hoe kort of lang ik moest strijken. Dus op een gegeven moment maar eens tussen de papiertjes gekeken....
Tsja....dat was dus niet helemaal goed gegaan...een deel was totaal weggeschroeid...wat zonde! (Hieruit blijkt dat je op zondag ook niet moet gaan strijken?? :-))))
Maar weggooien vond ik geen optie...dus ben toch maar aan de slag gegaan:


Op een bruine kaart een achtergrond stempel met cijfers en letters afgedrukt met Versamark en verhit met wit embossingpoeder. Uit een lege cruesli zak een laag geknipt en deze met eyelets vastgemaakt op de kaart.
Hierop de Tyvek (wat er nog van over was dan :-)) geplakt met Tacky Glue en onder druk laten drogen. 
Zowaar het bleef vastzitten, terwijl een groot deel er los bovenop lijkt te liggen...leuk onverwacht effect.

Terwijl dit lag te drogen heb ik een correspondentiekaart bekleed met aluminium folie tape en bewerkt met donkerbruine en oranje alcohol inkten. Hierop de bladeren stempel van Judi Kins en de tekst stempel van Stampendous afgedrukt met Versamark en verhit met wit embossingpoeder.
Deze stempels uitgeknipt en met dubbelzijdig tape op de kaart bevestigd.
De rand van de bruine kaart bewerkt met zwarte chalk en op een ivoorkleurige onderkaart geplakt.

De tekst vond ik bij deze kaart wel goed passen...met wat fantasie kun je grenzeloos doorgaan :-)
Nog een close up, schuin van voren genomen:

(click to enlarge)

Het lijken net schimmels zo he? 
En ik vind het zo grappig dat iets dat zo mislukt tevoorschijn komt, toch gebruikt kan worden!
Ben helemaal verbaasd over het wonderlijk resultaat...door dit soort dingen kan ik echt blij worden..en ben dat dus ook! Heerlijk....dat: 
JUST GO WITH THE FLOW :-))))

Misschien vinden jullie het helemaal niet leuk of creatief, misschien ook wel...wilde het toch graag delen!

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)


42 opmerkingen:

Godelieve zei

Onverwacht resultaat, maar wel supermooi!!

Von zei

Tyvek always looks like that when I play with it lol
Love it :)
Von ♥

Marianne zei

Ik ken het hele spul niet, maar ik zie alleen een prachtig eindresultaat en als je het er niet bijgezet had, dan had ik heel veel bewondering gehad voor de zo mooi gevormde schimmels :-) Inderdaad een supergoede tekst bij deze creatie!
Heel fijne zondag!
xxx Marianne

maria's knutselplezier zei

k vind je kaartje super geslaagd Alie, waarom?? omdat dat bij mij altijd zo'n uitwerking heeft en ik vind dit juist heel leuk en geslaagd, dus voor mij geen enkel probleem je hebt een prachtige kaart gemaakt, mooi zo met die bladeren, een echte herfstkaart!!

Groetjes
Maria

maria's knutselplezier zei

k vind je kaartje super geslaagd Alie, waarom?? omdat dat bij mij altijd zo'n uitwerking heeft en ik vind dit juist heel leuk en geslaagd, dus voor mij geen enkel probleem je hebt een prachtige kaart gemaakt, mooi zo met die bladeren, een echte herfstkaart!!

Groetjes
Maria

Netty zei

wow Alie, the results are wonderful, such a fab card. Annette x

Miranda zei

Hoi Alie, super dat Tyvek en je resultaat vind ik prachtig! Moet het ook nog steeds eens uit de kast plukken! groetjes Miranda

crealinedance zei

hoi hoi Altijd leuk om te zien dat is mislukt toch mooi kan worden.Gr.Nel

Juls zei

Fabulous!! Hugs Juls

Willy zei

Super mooi dit Alie, wat een structuren en diepte, prachtig!!

butterfly zei

Utterly amazing - your happy accident has turned this into a wonderful work of art. The textures and colours are absolutely beautiful, Alie - bravo!
Alison x

Felicie zei

Wow This looks really good ,it is absolutely beautiful Alie.
Greetings
Felicie

Rosie Schirrmeister zei

Alie, this is fantastic and amazing and gorgeous and beautiful and I love it.

Have a wonderful week

Monique zei

Prachtig, wat een geweldig resultaat uit dat ongelukje =).
xx

May zei

Amazing results...Fabulous card.. Love it all... Hugs May x x x

Amanda zei

I love it when things go so wrong to only then go so right, looks great,
Love
Amanda x

Myriame zei

Heel erg mooie herfstkaart, prachtig hoe je die Tyvek precies laat leven.

Anjas-Artefaktotum zei

WOW what a wonderful texture! Also the leaves and color combination are awesome!

Bianca zei

Wat een mooi resultaat is het geworden Alie, heel apart zo maar wel gaaf hoor.

groetjes Bianca

Eifelwicht zei

Alie this looks so good! Can you please explain me, what tyvek is? I don't know this stuff.

lynnesbowsandbelles zei

This is inspirational Alie.
I haven't used Tyvek for a long time and I have a sheet in my stash - thank you for being so inspirational with your creations.
Wishes
Lynne

Elly zei

Your card is stunning. Without your story i had no idea that i view a solution for an accident.(:o)

Gerrina zei

Ik weet niet of zondag en strijken iets met elkaar te maken hebben...Het resultaat is heel mooi; net wat je zegt: lijkt erop te liggen. En wat heb je er weer een mooi geheel van gemaakt! Groetjes, Gerrina

Paper Creations by Shirley zei

Gorgeous ! LOVE the texture you've created, beautiful design. Warm Greetings, Shirleyx

Julia S-W zei

Totally creative as ever with you Alie! I don't know what tyvek is (will google) but your 'accident' was turned around to be something with a beautiful, textured appearance which looks like a natural form. Only you can do this; most of us would have put it in the bin and been very cross with ourselves!
Thanks for your kind words on my blog. I will catch up very soon by email but in the meantime please forgive my absence!
Have a good week.
Big hugs to a lovely lady,
Juliaxxx

Coby van willigenburg zei

Geweldig! Een happy mistake, want echt ik vind dit helemaal te gek geworden, zo mooi die achtergrond en wat je er op hebt gemaakt: MEER dit doen!

groetjes Coby

herminesplace zei

Ik vind hem prachtig geworden!

Claudia zei

Alie, this is fantastic, I love it.

Mrs.B zei

Hi Alie, I must find out what Tyvek is - This looks wonderful so pleased you didn't throw your 'happy accident' in the bin.
Avril xx

Willy zei

Een geluk bij een ongeluk, want het resultaat is erg mooi, Alie!

Karin zei

schitterend, het lijkt inderdaad erg op schimmel, haha, maar wel erg mooi! Groetjes Karin

Joke zei

Als dingen mis gaan wordt er denk ik soms wel eens een extra beroep om je creativiteit gedaan en meestal leidt dat tot een heel mooi resultaat. Tyvek strijk je op katoen stand en je houd de strijkbout 1 of 2 mm boven de Tyvek zodat er ruimte is om omhoog te komen.
Je mag wel een workshop Tyvek komen doen ;-).
Groet,
Joke

ida zei

Heel erg mooi Alie, 't is dan misschien niet geheel zoals je 't
had bedoeld, maar het resultaat is
super!

groetjes Ida

Jetske zei

Het is schitterend! Als je het zo wilt hebben dan lukt het niet, LOL.
Bij Tyvek moet je af en toe kijken hoe het gaat (en het gaat snel!). Op het designteamblog staat een workshop Tyvek, ergens in de rechter zijbalk staat een rijtje workshops die je aan kunt klikken.

Aukje zei

Wat een prachtige resultaat al was het eerst een "ongelukje"! En dat er zoveel diepte in zit, prachtig!
groetjes
Aukje

ElizabethR zei

Wow if that's failing!!!! I love the texture it fantastic xxx

Anita Houston zei

Coolest technique ever! I love love love your card...simply stunning and so gorgeous! Fab color and design and the leaves are awesome!

craftytrog zei

It looks amazing Alie! x

Marjie Kemper zei

Absolutely stunning! Your accident was a happy one for sure. Love the bold white on the sentiment too.

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super super mooie kaart met het ongelukje Alie.
Heel apart en ik vind het een beauty.

Groetjes Janny

Buttons zei

Utterly gorgeous Alie. Hugs, Jenny x

Annie zei

Lots of gorgeous layers and texture here Alie. Love the colours you have used.

Crafty hugs Annie x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...