Volgers - Followers

zaterdag 18 mei 2013

So many years in one yesterday


Niet knoeien terwijl je dit leest, want het is me gelukt om wat wit moest blijven, smetteloos te houden :-). Degenen die mijn blog met enige regelmaat volgen, weten dat ik meestal geen wit overlaat op een kaart of tag...puur omdat ik dat wit maar zelden wit kan houden..inkt aan vingers, lijmrest, etc...
Maar deze is dus gelukt!!! Jippie.
Op een acrylblok heb ik twee kleuren Distress Stain aangebracht en afgedrukt op de witte kaart.
Daarna met potlood ruwweg lijnen gezet rond deze kleuren. Daarna de prachtige klaproos stempel van Stampinback afgedrukt en alleen de gedeeltes die buiten het kader vielen ingekleurd met de overgebleven inkt van de Distress Stains op het acrylblok en een waterpen.
Het kader ook nog een gekleurd randje gegeven hiermee en het hart van de bloem.
Linksboven een tekst stempel afgedrukt (tweedehands overgenomen, ik weet het merk niet) en rechts onderin de Proficiat stempel van Stampinback. De witte kaart gemat op een felgekleurde lichtblauwe kaart.

..........

En na zoveel wit kon ik het niet laten om al het wit van deze uitgesneden tag weer te bedekken met kleuren:

Op deze ooit witte ondergrond heb ik horizontaal drie tinten blauw met Distress Stains aangebracht.
Daarna een stencil gebruikt en ingekleurd met paarse Distress inkt. Daarna een grote achtergrondstempel met letters en cijfers met blauwe Archival gestempeld. 
Vervolgens nog twee stencils gebruikt met witte gesso. 
Toen de ART stempel (ook tweedehands, onbekend merk bij mij) met zwarte Versafine afgedrukt. De stempels nogmaals op blauw/groen scrappapier gestempeld en het middengedeelte uitgeknipt, net als het hoofd en dat op de tag gelijmd. 
Linksboven de mooie takjes stempel van Designs by Ryn, rechtsboven en onderin takjes en links op scrappapier ook een hand afgedrukt van Stampinback.
Gespeeld met witte gelpen en een paarse identypen. De randen van de tag bewerkt met zwarte chalk.
Vier kleuren lint in het oog van de tag om het geheel af te maken.

Hartelijke groet en fijne Pinksterdagen!
Kind regards

Alie :-)

41 opmerkingen:

Marianne zei

Prachtige kaart en tag. Wat een mooie kleuren.... Echt helemaal in mijn straatje. Ja en die klaproos blijft prachtig of jij hem nu geel, rood of blauw maakt..... bij jou is ie altijd mooi!!
Fijn weekend!!
xxx Marianne

xxx Myra xxx zei

knap hoor dat het gelukt is om het wit te houden.Dat lukt mij ook zelden haha!

Carla zei

ik vind de kaart goed gelukt, prachtig dat wit er in,dat geeft een heel mooi effect.
ook een hele mooie tag.

Patricia zei

Nou GEFELICITEERD Alie met je WITTE kaart hahaha hij is echt prachtig zeg, ik herken dat wel nl hihi je tag is ook prachtig!
Fijn pinksterweekend!
Gr Patricia

maria's knutselplezier zei

Gefeliciteerd Alie,voor het behouden van het wit, eerlijk gezegd ik heb hetzelfde probleem en ben dolgelukkig als het mij lukt, op kleine kaartje lukt het me nog tamelijk (daarom die restkaartjes!!)!!

Groetje
Maria

crealinedance zei

Hoi hoi bekend gegeven wit houden hihi.Prachtige kaart geworden,en je tag is ook leuk.gr.Nel

Alles-Art zei

Alie, congratulations, that you've done it and let some white left over.
The card is gorgeous and the tag as well.

Btw: By reading your postings I am learning to read Dutch ...... AND understanding it! Thanks!

Rianne Timmers zei

Ik moet zeggen dat het je goed gelukt is wit wit te laten hij is heel mooi geworden en je tag natuurlijk ook echt een prachtige kleur.
liefs Rianne

Anjas-Artefaktotum zei

What a beautiful colored flower card and the brilliant tag is also gorgeous!

Juls zei

This is just gorgeous!!! LOVE the colours!! Hugs Juls xxx

Kathi zei

Both are fabulous, but the tag really appeals to me because it uses one of my favorite color schemes.

Willy zei

Twee prachtige creaties Alie!!

Marjie Kemper zei

Scrumptious! Love that background and all your beautiful stamping.

Bianca zei

Goed gedaan Alie, applaus voor jezelf dat de kaart wit is gebleven!!!!!

Is altijd erg moeilijk hoor ik heb het ook wel vaak hoor. Dus dat valt er weer mee.

Je hebt een mooie kaart en tag gemaakt. Ik vind de kleuren ook heel erg mooi vooral die van die tag vind ik super!!

Fijne pinksterdagen,

groetjes Bianca

Miranda zei

Haha ja wit en kleur moet je af en toe in balans houden he Alie? Maar ik vind je kaart prachtig geworden en je tag ook......ik ben dan ook een mens van vele richtingen en ideeen.....
jij ook fijne dagen! warme groet Miranda

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, both creations are very beautiful. Congratulations on leaving white space! The image & colours look wonderful with it. The 2nd is so vibrant but again with the same colours that I love. Indeed I have great memories from my recent visit in the Netherlands. I hope someday I get to the show at Zeist and meet lots of Blogger friends. Warm Greetings, Shirleyx

Gery zei

Wat een buitengewoon bijzondere kaart voor jouw doen, Alie.
Fijn, dat'ie goed gelukt is zonder vlekjes (ken het verschijnsel ook!).
In de tag herken ik jouw hand wel beter hoor.
Je eerste kaart is wel heel erg mooi geworden.
Groetjes Gery

Sue Butler zei

Hello Alie
What a unique way to design your card with this beautiful flower, love the wild abandonment you have created, it looks amazing.
Your Tag is just outstanding love all your details and the colour palette is dynamic.
Smiles:)
Sue

Jeannette zei

That card is beautiful with the colors and the flowers,and the tag is georgus as well,very great backround,love it both.

Have a nice weekend,Jeannette

herminesplace zei

Beide zijn heel mooi maar de bovenste is mijn favoriet.

Willy zei

Ja, wat is dat moeilijk om wit over te houden, maar het is je goed gelukt. Prachtige creaties, Alie!

Danielle v/d Horst zei

Ze zijn allebei bijzonder gelukt Alie erg goed van je dat het gelukt is complimenten lieve groetjes Danielle

Saskia zei

En zowel de witte als de gekleurde variant gaat je prima af, beide vind ik heel erg mooi geworden!

Wendy McCarthy zei

Oh that poppy card is so beautiful Alie! love that technique with ink on an acrylic block, I need to try that one out! The colours in the super tag are gorgeous too. xxxx

Sandy zei

Your card and tag are gorgeous and I love the sentiment on your card!!
Sandty

Sandy zei

Sorry about that - my name is Sandy!!!!

Jetske zei

Prachtige kaart, en dat zonder knoeien! Knap hoor, hij ziet er zo uitnodigend uit qua knoeien!

Netty zei

beautiful colourings and great sentiment. Hugs Annette x

May zei

Gorgeous card, & well done for leaving some white space... I love it the colours & stamping are fantastic....Gorgeous tag too... Love the colours & design... Hugs May x x x

Gerrina zei

Wat een leuke tegenstelling deze twee... Beiden mooi! De eerste is bijna delicaat zoals je dat buiten ´t kader gekleurd hebt en de tweede een prachtige collage van stencils en stempels! Groetjes, Gerrina

Janny zei

Kunstwerkjes vind ik het. Vooral van de eerste ben ik helemaal weg. Maar de tweede is zeker niet minder mooi. Groetjes Janny

craftytrog zei

They are both beautiful Alie! I love the colours!
Hope you had a lovely weekend,
Alison xx

butterfly zei

Oh, how beautiful - delicate pretty colours, and such wonderful layers of imagery on the tag!
Alison x

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

FANTASTISCH. Wat een moois. Ik ben helemaal weg van je witte kaart. Zo mooi en zo knap. Ik vind het ook moeilijk om wit te laten maar dit is echt prachtig ook door je kleuren. Je Tag is ook schitterend en echt Alie.
lieve groetjes
Marja x

Sylvia zei

Ik vind de witte kaart helemaal súper Alie!! Door de prachtige kleuren springt het wit er echt uit en dat maakt het zo mooi. Ook ben ik helemaal weg van je tag. Kortom, je hebt weer 2 prachtige creaties laten zien.
Groetjes Sylvia

Karin zei

Prachtige creaties, tja iets wit houden op je kaart blijft moeilijk, heb ik ook last van, haha. Gezellige dag verder!
Groetjes karin

Silvia(Barnie) zei

Both of your pieces are fabulous. Fantastic details.

Anneke zei

Mooi werk weer Alie, chapeau voor dat smetteloze wit :) Altijd een feestje om hier te komen kijken!

Janny Jager 't Hooft zei

Echt Alie hoe is het mogelijk dat je dit wit hebt weten te houden ( ha ha ha )
Zal je heel heel veel moeite hebben gekost ,maar niet voor niets want de kaart is SUPERRRRRRRRRR.

Ook je tag is weer een genot om naar te kijken.

Groetjes Janny

Anita Houston zei

Gorgeous color on both of these Alie! I love that fabulous flower!!! Beautiful work!

Julia S-W zei

More beautiful projects - so wonderful. The poppy card is stunning and I'd love to know how to keep white areas so clean! (I can't!). I love the technique you use on this with the block and then colouring the parts of the flower off the block - it's inspirational. The tag is so wonderful too!
You are a real talent and I love the inspiration you give when you go with the flow!
Huge hugs, Juliaxxx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...