Volgers - Followers

maandag 27 mei 2013

Inspiration with clear tape and Gelli Plate - try out!

Vandaag zag ik bij Hermine Koster een pracht creatie met clear tape en verf op de Gelli Plate.
Hermine was geïnspireerd door een filmpje...en dat filmpje had ik op Pinterest al opgeslagen, met het idee het nog eens goed te bekijken en zelf deze techniek ook uit te proberen.
Alleen was ik nu niet meer te houden...het "ook eens" werd een ritje naar de Hubo om breed tape te kopen...gevolgd door verf en motieven aanbrengen op mijn Gelli Plate.
Toen dat eenmaal volledig gedroogd was, enkele stempels afgedrukt met zwarte Versafine en Stazon teal blue.
Natuurlijk vergat ik weer foto's te nemen...maar hier zijn de materialen die gebruikt zijn en de pot en het glas die ik opgepimpt heb.


Het idee is om verf en patronen aan te brengen op de gelliplate. Dit door en door laten drogen.
Dan eventueel stempels aanbrengen. Hierna voorzichtig het brede tape op de verflaag plakken (geen papier gebruiken dus). Goed aandrukken...ik had 4 stroken tape horizontaal nodig, op de Gelli Plate.
Voorzichtig het tape van de GP afhalen...doordat ik tape uit had laten steken aan de zijkanten, kon ik de stroken even op mijn snijmat vast zetten met het gedeelte waar geen verf op zat.
Lopen zoeken in huis naar glaswerk...het werden een augurkenpot en een whiskyglas.

Een echte try out, want het resultaat is zeker niet perfect...er kwam een scheur in een van mijn tapes met verf...en ook het washi tape, zit er niet overal even netjes op.

Toch wilde ik dit op mijn blog zetten, met wat meer oefenen en erachter komen wat er fout en goed kan gaan, moeten er toch ook perfectere resultaten kunnen komen.
En het was zó leuk om uit te proberen :-)


Hier is aan de onderkant goed te zien dat de tape (die door de verf niet meer plakt!) wat afstaat van het glas, omdat het glas daar wat naar binnen buigt. De twee naden zichtbaar zijn, maar dat komt ook omdat ik deze stroken (nog) niet op het glas heb gelijmd.  Maar het idee en de print op zich vind ik zo grappig, dat ik het toch wil laten zien aan jullie
!
Op de Gelli Plate had ik aan de ene kant helderblauwe verf aangebracht en ernaast donkerbruine verf en dat in het middengedeelte met een kwast uitgewaaierd...hier dus de blauwige helft (2 repen brede tape) van het geheel en hieronder de bruinige helft (ook 2 repen brede tape).


Geen perfecte creaties dus, ben vergeten ruimte onbeschilderd te laten bv, maar ik heb nu wel een beetje idee gekregen hoe het werkt en hoe ik het zou moeten gaan verwerken, voor het beste effect...komt goed, hoop ik dan maar! :-)

Voor degenen die ook belangstelling hebben hiervoor...op dit filmpje wordt stap voor stap voorgedaan, hoe het werkt:

GELLI TRANSFER PRINTS

En nu ga ik lekker weer een tijdje in de ZON zitten in de tuin!

Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)


40 opmerkingen:

Rianne Timmers zei

Allereerst bedankt voor de uitleg van je vorige werk.
Ook dit ziet er weer fantastich uit het fimpje sla ik op misschien kan ik het later ook eens gebruiken.
Liefs Rianne.

Folkje zei

Wat gaaf dat filmpje, ik ga dit ook even opzoeken op pinterest, ik kom er maar niet toe om meer met de Gelli Plate te doen.
Ik heb laats voor grote oppervlakken een siliconen bakmat gebruikt, wil ook wel.
Ga dit ook zker ëen keer"toepassen

groetjes
Folkje

Folkje zei

Wat gaaf dat filmpje, ik ga dit ook even opzoeken op pinterest, ik kom er maar niet toe om meer met de Gelli Plate te doen.
Ik heb laats voor grote oppervlakken een siliconen bakmat gebruikt, wil ook wel.
Ga dit ook zker ëen keer"toepassen

groetjes
Folkje

ida zei

Ook prachtig Alie, ik word toch
steeds nieuwsgieriger naar zo'n
Gelli Plate!

groetjes Ida

Karin zei

Schitterend resultaat en wat een leuke techniek zeg!
Groetjes karin

Amanda zei

I have seen the same video and can't wait to try it, love your first attempt though.
Love
Amanda x

Wendy McCarthy zei

What a great idea Alie! Love the brown and blue paint together, super combination of colours! Hope you enjoyed the sun in your garden. Best regards! xxx

Ana K. zei

I am not sure that I know what is Gelli plate (I will take a closer look to the video tomorrow), but this jars looks fantastic! Great design and colours, just perfect to turn old jars to treasure! Hugs

Saskia zei

Ha ja, ik zag het filmpje op het blog van de gelli plate, neem tenminste aan dat het dezelfde is. Je zou er in plaats van de tape ook koud-lamineer vellen voor kunnen gebruiken, zei men, maar ik moet zeggen dat ik die nog nooit ben tegengekomen. Enfin, het resultaat dat jij behaalt met de tape vind ik werkelijk schitterend, dat belooft wat!

catherine zei

This looks brilliant Alie and such a great idea
x catherine

Patricia zei

WAUW Alie wat is dit SUPERGAAF zeg!!!
Wat een prachtige techniek en dan gelijk zo leuk voor je spullen!!!
Gr Patricia

Marianne zei

Wat jij toch allemaal niet kunt maken met je Gelliplate.... Heel erg leuk idee en de lichte met de swirls heeft mijn voorkeur. Lieve groetjes,
Marianne

Aukje zei

Leuke techniek en wat een prachtig resultaat!!
Groetjes
Aukje

Buttons zei

Clever ideas here Alie. Love the way you've added the tape. Hugs, Jenny x

Felicie zei

It looks so beautiful Alie.
Greetings
Felicie

Miranda zei

Hoi Alie, wat ben je heerlijk aan het experimenteren geweest en wat een leuk resultaat! Ik kreeg zojuist de mail binnen van deze techniek, ga zo eens kijken. Ben benieuwd naar het vervolg.......
groetjes Miranda

Silvia(Barnie) zei

Gorgeous idea and great pieces.

Anneke zei

Zo leuk om dit experiment te kunnen volgen! Super resultaat al!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat isdit gaaf joh en wat een prachtig resultaat. Super Alie.
lieve groetjes Marja

Elly zei

Well, maybe i need new glasses, but i can't see mistakes. Only awesome creative mixed media stuff (:o)Thanks for sharing your experiences, Alie.

Gráinne zei

Oh wow, what a great idea. I have to try this ... off looking for an item to decorate. Suzanne x

herminesplace zei

Ik vind ze prachtig Alie. Ik heb lijmspray gebruikt om ze vast te zetten op het glas :o)

Willy zei

Leuke techniek Alie, leuk om zo te experimenteren met een prachtig resultaat!

May zei

Gorgeous work... Love that idea, the colours & stamping are fabulous..Hugs May x x

Gerrina zei

Ziet er gaaf uit en lijkt me super om ook ´ns te proberen (heb de link ook al opgeslagen...) Voor 1e keer zijn ze mooi geworden! Weer heerlijk genieten en inspiratie opdoen zo bij jou! Groetjes, Gerrina

Jetske zei

Inderdaad een techniek waarmee je moet experimenteren. Ik heb wel even het filmpje bekeken, je had me wel nieuwsgierig gemaakt. Wat leuk! Alufolie of Perfect pearls heeft (bijna) iedereen in huis, prachtige effekten!
Is een gelli-plate dan toch een "onmisbaar" attribuut? Ik begin te twijfelen....

EVA zei

Super gaaf
bedankt ook voor het filmpje
gr. eva

Martina2801 zei

What a lovely idea, dear Alie! A great inspiration piece as well.
Beautifully created!

I love this tag below!

froebelsternchen Susi zei

just fab!

Danielle v/d Horst zei

Ik snap Alie dat je er helemaal weg van bent wat zijn er toch leuke dingen om uit te proberen lieve groetjes Danielle

Ellen zei

Wat een geweldig leuke techniek is dit. En wat heb je er leuke dingen mee gedaan! Ik ga het filmpje opslaan en binnenkort deze techniek ook proberen. Bedankt!
Groetjes, Ellen

Fieneke zei

Wat een super leuk idee zeg. en wat een goed resultaat al. Ik ga het idee zeker onthouden. Bedankt voor het delen van dit leuke idee.
Groetjes Fieneke

Marjie Kemper zei

What a great way to use your prints, Alie! They're beautiful.

Anita Houston zei

Love your gelli prints and using them on these holders for your supplies is wonderful!!!!

craftytrog zei

Fantastic results Alie! I need to try this! x

Juls zei

Fabulous!!! Hugs Juls xxx

Gery zei

Ontzettend leuk verhaal Alie en interessant om te lezen wat jij allemaal uitstukt met die gelli plate van je.
Groetjes Gery

butterfly zei

So totally cool, Alie - wonderful idea, and brilliantly done!
Alison x

Janny Jager 't Hooft zei

Super gaaf Alie en wat een leuke techniek

Groetjes Janny

Sandy zei

You might not think it is perfect but I sure do!!
sandy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...