Volgers - Followers

donderdag 11 april 2013

Playing around: a card, a tag and a doodle


De ondergrond is ontstaan door kleuren verf en templates in diverse lagen aan te brengen op de Glue Gun Pad (een soort dunne versie van de gelli plate). Hierop de man en vrouw gestempeld (Dylusions) en voor beiden een zwevend  hoofddeksel uitgezocht (er zitten er verschillende op de sheet). In het midden een tekststempel van Stampattack gestempeld...die ik in het midden recht had uitgemeten, maar na het afdrukken bleek dat niet iedere regel echt horizontaal is...zou dat de secret of art zijn? :-). Vind het wel jammer, maar bedacht later dat het hierbij, met de verschillende lijnrichtingen van de figuur stempels, nog niet eens zo gek staat..Dat zoiets bij een clearstempel gebeurt, snap ik maar bij een rubber stempel?
Maar goed, ook nog vier keer een onbekend merk takjes gestempeld. Dit alles met zwarte Versafine.
De figuren nog bewerkt met een grijs metallic Brush Marker (Action) en wat glitterlijm op een paar plaatsen aangebracht. De randen bewerkt met zwarte chalk. Dit keer géén witte gelpen gebruikt...ooohhhh :-)
De kaart gemat op een groenblauwe onderkaart.




Van dezelfde ondergrond was nog een stukje over, daarvan heb ik een smalle tag gemaakt, met de tekst stempel die ik op het Art Specially mocht ontvangen bij de ingang. Een vogel gestempeld van Inkadinkado en een onbekende bloem.
Hier de bloemen en vogel omlijnd met witte gelpen (ja hoor, hij is er nog! :-))
Langs de onderkant en de rechterkant ook glitterlijm aangebracht, de randen bewerkt met zwarte chalk, zwart en lichtblauw koordje door het oogje van de tag geknoopt.

Onlangs ook nog een Doodle tekening gemaakt, die qua kleuren wel past bij bovenstaande kaart en tag.
Dan laat ik die ook meteen maar zien.


Zwarte pennen, potlood, witte gelpen, metallic derwent kleurpotloden en gewoon kleurpotlood, getekend op een correspondentiekaart.



Hartelijke groetjes/Kind regards, Alie :-)


26 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Prachtig Alie, en ik zie echt niets verkeerd aan je kaart hoor!! Fantastische achtergrond heb je gemaakt met die gelly- dinges ken ik nog steeds niet (daarvoor met je dan 2 dagen in Zeist hebben rondgelopen) maar je krijgt er super mooi resultaat door!!! Je tag vind ik ook heel mooi en cute, doe zo voort je inspireert me, en ik ga zeker nog op zoek naar die gelly plates!!!

Groetjes
Maria

Danielle v/d Horst zei

Ik vind het niet storend ik vind het prachtig geworden heel apart goed gedaan weer lieve groetjes Danielle

Patricia zei

WAUW zeg, jij bent lekker bezig geweest!!!
Allemaal HEEL MOOI, maar de doodle vind ik echt FANTASTISCH artisiek!
Gr Patricia

Ellen zei

Prachtig werk, Alie! Wat een mooie tekst, die van Art Specially. En mooie achtergronden heb je gemaakt. Ik ben ook druk met mijn GP. Wat is dat leuk he?
Groetjes, Ellen

edith zei

Prachtig gemaakt Alie heel mooi van kleur ook zit heerlijk te genieten

edith zei

Prachtig gemaakt Alie heel mooi van kleur ook zit heerlijk te genieten

butterfly zei

Completely love the colours of today's projects, Alie - and your fantastic layered backgrounds! That first one is so cool with the sharp outline stamps against the shabby chic of the green and white, and I just love the bird bookmark - wow!
Alison x

Gery zei

Hoi Alie, het is bijna teveel in één keer. Het ziet er allemaal bijzonder fraai uit hoor!! Leuk dat je plaat zulke mooie ondergronden maakt, goed gegokt om hem toch te nemen. Wat kun je soms dan toch balen van zo'n stempel, dat niet uitkomt zoals je het had gewild (herkenbaar!). Ik zet dan op het stempel een pijl, zodat ik weet, dat ik die ene hoek wat moet laten zakken, maar het blijft toch altijd wel een gokje met zo'n stempel. Op je kaart stoort het totaal niet hoor, maar ja, voor jezelf.....!!
Je tag ziet er ook leuk uit, mooi ook die ronde bovenkant (en je witte pennetje, hi, hi).
En je hebt lekker gedoodled, ziet er ontzettend leuk uit!
Ga maar gauw lekker verder met al je nieuwe spullen, ik geniet.
Lieve groeten van Gery

Willy zei

Wat ben je toch weer heerlijk bezig Alie, ik vind de achtergrond van je kaart echt super mooi en ook de stempels zonder hoofdjes. Je tag en doedel tekening passen helemaal in deze sfeer!!

xxx Myra xxx zei

prachtige werkjes weer
Alie, ze zijn mooi he, de stempels van dyan?

Marianne zei

Mooie achtergronden kun je maken met die Glue gun dinges en je mannetje en vrouwtje zijn heel apart. Ik had ze nog nooit gezien. Je tag is weer superleuk. Het vogeltje heb ik ook nog ergens liggen... vond het ook een mooie stempel :-)
Doedelen is ook een van je specialiteiten!! Weer een prachtig exemplaar. We hebben het er zomaar druk mee allemaal hahaha.
xxx Marianne

Netty zei

Loving all your beautiful craftings Alie.
Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Gerrina zei

Wat een mooie productiviteit weer! De kaart is (ondanks het ontbreken van witte pen) supermooie geworden! De label is schattig met de vogel en de doodletekening vind ik deze keer het allermooist. (Ik hou dan ook erg van deze combi bruin-blauw) Groetjes, Gerrina

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful cards, but I especially love the Doodle art! (pinned) I also love Doodling and need to find more time doing it. Greetings, Shirleyx

Silvia(Barnie) zei

More wonderful background and more fantastic stamping. Great pieces. Also your doodling looks gorgeous.

catherine zei

These look fantastic Alie. great background with the stamps and great artwork too
x catherine

Bianca zei

Leuke creaties en het was denk ik wel veel werk zo te zien met al die lagen maar het is wel erg mooi geworden.

Groetjes Bianca

Buttons zei

Awesome backgrounds - love those colours and shapes. Hugs, Jenny x

Karin zei

wow prachtige creaties, die doodle tekening vind ik helemaal geweldig, ook zo mooi van kleur!

May zei

WOW, Fabulous backgrounds & stamping..Beautiful creative work... Love your doodling artwork... Hugs May x x x

Saskia zei

Vind vooral de tag heel erg mooi geworden, Alie!

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super mooie creatie's heb je weer geaakt Alie.
Je achtergronden zijn super mooi
Leuk he dat kliedern met de verf en de "gelli plate"

Je doodle 's vind ik helemaal het einde.
Grandioos hoe je dat gedaan hebt.
Groetjes Janny

Sandy zei

Only wish I could doodle like you!!!! All three of these creations are truly wonderful!
Sandy

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Deze zijn ook weer zo mooi. Mooie achtergronden en je gedoodelde kaart is klasse.
lieve groetjes Marja

Bianca Kalksma zei

Was ik net al onder de indruk van je prachtige mailart, kom ik deze achtergrond tegen! Wat een geweldige achtergrond en mooie kaart en tag heb je gemaakt!! Dat van de tekststempels herken ik :( vind het echt super stom als het verkeerd op het houten blok zit geplakt en het komt 9 van de 10 keer voor :( De tip van Gery vind ik een heel goede om een pijl in de betreffende hoek te zetten! Ik wens je een fijne zonnige ;) week toe!

Yvonne zei

Heeeeeele mooie kaart, prachtige achtergrond! Waarop duidelijk te zien is dat het zo mooi in lagen is opgebouwd!
Slim om van het restje een label te maken, ook al zo mooi.
En een prachtige doodle, ook met mooie kleuren. Kunstig getekend hoor!
Lieve groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...