Volgers - Followers

donderdag 28 februari 2013

Tag it on...


Et voila...vanmorgen kwam hier het zonnetje voorzichtig door en ik kreeg eindelijk weer eens dat tintelend gevoel...dat ik de afgelopen tijd miste tijdens het stempelen etc.
Mijn hobbyhoek is in de serre, dus mijn uitzicht op de tuin, is met een zonnetje erbij, altijd vriendelijker en meer inspirerend, dan wanneer het sombere, bewolkte dagen zijn.

Dus ik ben lekker aan het kliederen gegaan ... schoonmaken doe ik morgen wel :-))


Eerst de ondergrond besproeid met Dylusions Ink Sprays, daarna gaan spetteren met de rode Distress Stain...als je genoeg inkt in je dabber hebt zitten lukt dat prima. Vervolgens de grote spetters uiteen geblazen. Daarna wat rustiger de witte Distress Stain gebruikt. Hierop een  Lynne Perrella stempel van Paper Artsy afgedrukt met zwarte Stazon. Een kleine tag ook ingekleurd en hierop een stempeltje van Lynne Perrella afgedrukt. Een paar details met goudkleurige gelpen geaccentueerd en de randen van zwarte chalk voorzien en een paars strikje vastgemaakt....Dat was het en dit werd het :-)

En weer kon ik niet stoppen, wilde nog even doorgaan met stempels en kleuren.


En toen onstond deze tag met horten en stoten. De ondergrond eerst bewerkt met een creditcard met blauwe kindertoververf van V&D, toen dacht ik even wat rood aan te brengen met een Distress stain...oops de blauw/beige ondergrond die in de rechthoek nog te zien is, verdween ineens grotendeels.  Schrikkkkk...dat was niet de bedoeling. Maar aangezien ik toch nog niet wist hoe ik de tag verder zou bewerken, daar ook maar geen punt van gemaakt. Na wat rommelen tussen mijn stempels vond ik dat deze gave paspop stempel van De Stempelwinkel wel gaaf zou passen bij de ondergrond.
Heel stoer met zwarte Stazon afgedrukt en meten blauw embossingpoeder erop gestrooid en verhit.
Dat was dus geen goed idee...de details van de afdruk verdwenen daardoor.
Dus heb ik maar op blauw linnenkarton de stempel nogmaals met zwarte Stazon gestempeld en uitgeknipt. De poot was niet meer te redden, dus die heb ik zo gelaten. De stempel op het geëmboste deel gelijmd...waardoor er nog een inimini beetje van het geëmboste deel te zien is, wat eigenlijk een gaaf effect geeft (niet zo goed te zien op de scan trouwens).
Links en rechts de bessentakjes van Stampinback gestempeld en links een hart van Inkadinkado. Nog wat gespeeld met de zwarte identypen en de witte gelpen, een suede koordje door het oog, wat zwarte chalk...en zo is deze tag toch best nog wel grappig geworden (in mijn ogen dan he).
Heb het zonnetje buiten weer even gezien en van binnen gevoeld...heerlijk!!!

Hartelijke groet/Greetings, Alie :-)


29 opmerkingen:

SanDee1899 zei

Alie those are just adorable I love the colour a lot. Well done! Fabolous!
XOXO
SanDee

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful, love both of these tags, the earthy colours and vintage design. Have a great day, Shirleyx

inkypinkycraft zei

These are great , lovevthe colours and those pops of white! Hugstrace x

Juls zei

such gorgeous tags! Hugs Juls

Marianne zei

Weer hele creatieve uitspattingen!! Ik ben weg van de tweede! Net of ze even langsvliegt, nu je de standaard eronder niet ziet en het blauw is een erg mooie combinatie met het rood-bruine.
Liefs,
Marianne.
PS Alles ziet er anders uit als de zon schijnt! :-)

christine zei

Hallo Alie, ik ben ook even op je blog geweest en heb me direct aangemeld om je blog te volgen. Wat een mooie kunst heb je gemaakt zeg! En ook ik dacht vandaag nog in het zonnetje aan de wandel: wat is het toch extra fijn als het zonnetje erbij is! Ik kom vaker kijken! Hartelijke groetjes Christine

Karin zei

Mooie tags, alles lijkt mooier als de zon schijnt! Gezellige avond!

Patricia zei

PRACHTIGE tags weer Alie, en ja eindelijk voorjaar........ misshien?
Gr Patricia

Willy zei

Wat een mooie tags Alie en wat een prachtige besjes stempel (?) is dat, heerlijk hè knutselen in het zonnetje!!

crealinedance zei

Hallo mooie tags heb je gemaakt.Gr.Nel

Sophie zei

Toll, Alie...
Und das Tag mit Lynne Perrella ist ein Traum.
Wahnsinn!

Bianca Kalksma zei

mooooi heel mooi!! Vooral die met het blauw, dat lijkt er echt vanaf te stralen, erg mooi ook de witte accentjes erboven!!

Netty zei

Loving both of your gorgeous tags Alie, Annette x

May zei

Gorgeous tags, The detail is AmAzing... wonderful designs & great colour choice...Hugs May x x x

Annie zei

How fabulous Alie. Your backgrounds are stunning . You must provide a tutorial TFS

Annie x

butterfly zei

Completely in love with these two tags, Alie - such fantastic images, and you've created real wonders with them... that glowing blue lady is hauntingly beautiful!
Alison x

Anita Houston zei

Great tags! Artsy and FUN! Love these images and grungy coloration!

maria's knutselplezier zei

Prachtige tags Alie, die tweede heeft mijn voorkeur, heel mooi stempel werk!!

Groetjes
Maria

Fieneke zei

Wauw wat een super gave tags. Mooie diepe kleuren, mooie stempels, kortom beide een super mooi geheel!
Groetjes Fieneke

Saskia zei

Jammer dat je de geëmbosste poot bij de paspop niet meer kon 'redden' maar verder zijn het twee prachtige tags, vind het erg mooi zoals de blauwe verf onder de bovenlaag weer tevoren komt.

Bea zei

hahahahah leuk verhaal en mooie tags!!

Willy zei

Schitterend zijn ze, Alie!

Marjie Kemper zei

These are gorgeous, Alie. How fun to have that feeling of not being able to stop... I love where you went with that feeling!

Jetske zei

leuk en leuk! zonder je verhaal erbij zou ik niet gedacht hebben dat er zoveel mis was gegaan! LOL

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful tags, great designs Alie and also your Doodle above is so much fun! Have a great weekend, Shirleyx

Janny Jager 't Hooft zei

Super mooie tags Alie en wat een leuke en mooie kleuren heb je gebruikt.

Groetjes Janny

Gráinne zei

Totally stunning, as always, Alie. Love them. Groetjes, Suzanne

Silvia(Barnie) zei

Fantastic, I especially love the second one.

Elly zei

I really like, how you can brighten up those darker backgrounds. Absolutly stunning!!(:o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...