Volgers - Followers

zaterdag 12 januari 2013

Magic hands - Combination of a stamp and a doodle

Wat een plezier heb ik weer gehad met onderstaande doodles.
Eerst heb ik 7 keer de stempel van de hand met het oog erin (mooie he....te koop bij De Stempelwinkel)  afgedrukt met zwarte Versafine op een gewone witte correspondentiekaart.
Daarna, waar de afdruk het toe liet, zogenaamde armen getekend en daar doodles in getekend. Het tekenen allemaal met zwarte pennen gedaan, in diverse diktes. Het inkleuren van de doodles met een bruine gelly roll pen en een potlood. De witte vlakken mochten nog wel wat vulling, vond ik, dus daar nog wat bollen op steel getekend en wat bladeren erbij. De achtergrond daarna met Distress antique linen en een waterpen ingekleurd. De bladeren voor de helft met potlood gedaan en de andere helft met Distress rusty hinge en ook weer met de waterpen ingekleurd.

(Click on the picture to enlarge it)

En tussen al mijn ooit op te pimpen spulletjes, zag ik dit plastic fotomapje, waar 50 foto's in kunnen...maar het heeft ook het formaat voor correspondentiekaarten. Alleen het omslag is iets groter, waardoor ik daar een gekleurde achtergrond bij kon doen. Op de zijkant met de Dymo labelmaker, de woorden Doodle Book gemaakt en op het omslag geplakt. Zo kan ik de tekeningen die ik gemaakt heb en hopelijk nog ga maken, mooi bij elkaar bewaren!
Door deze combi van stempel en doodles, ga ik ook ineens een fiks aantal stempels anders bekijken...dus ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel meer combinaties gaan komen met dit idee.

"JUST GO WITH THE FLOW"

Hier nog een snelle, zeer slechte foto...mijn man liet zich door mij weer overhalen om een kop en schotel aan elkaar te maken, als voerbakje voor kleinere vogels. Het idee vond ik op Pinterest. De foto is door dubbel glas genomen en op afstand, dus zeer slecht....maar we waren veel te blij om de eerste koolmees bij dit voerbakje te zien, dus toch maar snel het fototoestel erbij, voordat de vogel weer was gevlogen :-)

Hier kunnen we zo van genieten!!!


Hartelijke groet/Greetings, Alie :-)





26 opmerkingen:

inkypinkycraft zei

A great page..full of detail trace x

Marianne zei

Wie het kleine niet eert,.... ja het is onvoorstelbaar dat er mensen zijn die helemaal geen interesse hebben in die kleine mooie dingen van de natuur. Heel leuke foto van de koolmees! En je doodle/stempelwerk is echt heel erg artistiek. Wat heb je dat mooi gedaan. Een waar kunstwerk!!
Liefs,
Marianne

Buttons zei

My hand is most definitely up! I love this! Hugs, Jenny x

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful, love your doodles ! Have a great weekend, Shirleyx

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtig, en krachtige creatie weer Alie, super die hand met het oog!!! en je speelsheid komt er weer uit,, Prachtige arm doodles!!!Wart ben je toch altijd super origineel!!!Prachtig hoor

Groetjes
Maria

Wanda zei

Wauw wat mooi gedaan Alie! Ik zit zo naam mn eigen hand te kijken en denk dan, als er zeven handen op een correspondentiekaart gaan, of eigenlijk vijf hele handen, dan iz het vast een kleine stempel!
Mooi bewerkt ook de doodels tussen de handen in. En ik kan raden wat je favoriete kleur is...
Groet, Wanda

herminesplace zei

Heel mooi!

Yvonne zei

Mooie doodle handen Alie, leuk gedaan met die lange armen en bollen op stokjes.
Ik vind je kop en schotel koolmeesvoederbakje geweldig!
Groetjes Yvonne.

butterfly zei

Such a great page, Alie - with your wonderful eye for detail and colour... and the little bird-table is very cute!!
Alison x

Silvia(Barnie) zei

Your page looks fantastic, love how you've doodled.
Thanks for sharing the photo.

Fieneke zei

Super!!!! Wat een leuke stempel en gave doodles, gaat je steeds beter af erg leuk. Schotel en kopje zijn ook een geweldige vinding!
Groetjes fieneke

Karin zei

schitterend! gave stempel en die doodles maken het helemaal af,een prachtige geheel is het zo! Fijn weekend!

Willy zei

Prachtig Alie, het wordt met de dag mooieren wat een geweldige stempel!! Je voederbakje vind ik echt super, zag het ideetje ook al op Pinterest, zóóó leuk!!

Gráinne zei

Absolutely fabulous. I love those hands - and the doodling is admirable.
Best wishes, have a great weekend, Suzanne

Janny Jager 't Hooft zei

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW ALIE wat een super super mooie en aparte kaart.
Heel gaaf om te zien hoe je de hand hebt gebruikt zo samen met de doodles,die trouwens super zijn.
Ook de oplossing die je hebt gevonden om ze op te bergen is weer heel goed gevonden.
Hoe kom je weer op het idee

De vogeletjes zullen super blij zijn met je kop en schotel en het lekkere voer erin.
Hoop dat er nog meer mooie vogeltjes langs komen om van het lekkers te genieten.

Groetjes Janny

gea zei

heel mooi !! Ik heb heerlijk rond gekeken op je blog en kom zeker terug !!
gr, Gea

Yvonne zei

Er hangt een feestmaal bij jullie buiten, ik zie het al, een heel blij mezenbeestje, leuk!
Mooie kaart Alie, lekker veel te zien, mooie stempel van de hand! En je bent langs de tattoo shop gegaan om je armen te laten bewerken ..... Heel mooi gedoodled hoor, zo verschillend, heel apart!
Fijne zondag, groetjes van Yvon

Patricia zei

Wat een SUPERGAVE kaart zeg, en wat een leuk idee om dat zo te bewaren!!!!!
Je vogelfoto is ook PRACHTIG, kan me voorstellen dat je daarvan geniet!
Gr Patricia

Aukje zei

Een leuk idee zo'n vogelhanger!! En de voorkant van je boekje vind ik prachtig, heel apart!
Groetjes
Aukje

anita01 zei

Hij is weer zo bijzonder en...mooi Alie, geweldig pronkstukje werk hoor.

En de vogeltjes zijn mijn vrienden dus heerlijk genoten bij je.

Warme groetjes,
Anita

Marjie Kemper zei

What a great page, Alie! I love all the variety on the hand-drawn arms... very cool idea!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik ben echt stil en dat zegt wat ......haha. Wat schitterend gedaan Alie. Super gedoodeld en gecombindeerd. Sta echt paf. Je kunt nu wel raden hoe mooi ik je werk vind.
Het voederhuis is prachtig en wat een uitvinding weer en natuurlijk schitterend uitgevoerd door manlief.
Super. lieve growtjes Marja

Julia S-W zei

I just love your bird feeder complete with a roof to protect the beautiful little birds - great idea!
Your doodling is coming on in leaps and bounds Alie - I'm so impressed at your skill and patience!
Hugs to you,
Juliaxx

lynne zei

Alie
This is such an amazing page.
Wonderfully arty.
Wishes
Lynne

Jetske zei

Een hele mooie Doodlekaart! Je blijft er naar kijken....
En dat vogelvoerbakje vind ik ook prachtig, kun je mij de link sturen? Wil graag weten hoe dat in elkaar wordt gezet, we hebben hier heel veel vogels, dus een extra voerbakje kan nooit kwaad.

Jetske

Anita Houston zei

Awesome design! Love the hands and the color is perfect...almost looks like African art from a distance. Gorgeous page!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...