Volgers - Followers

dinsdag 8 januari 2013

Doodle exercises

Door bloggers en Pinterest raak ik steeds meer geïnteresseerd in doedelen. En ik vond ook nog een boekje hierover: Totally Tangled by Sandy Steen Bartholomes - Zentangle and Beyond! No. 5360.
Alleen al de kaft is een juweeltje....en een goede oefening zo leek me. Maar ohhhh wat vergt het veel van mijn geduld...dus het is dubbel leerzaam.

Ik heb geprobeerd om het gezicht op de kaft na te tekenen...maar dat is niet mijn sterkste kant, dus wordt het altijd weer anders...alle begin is moeilijk! En al is het niet perfect, wat heb ik een plezier gehad om hier mee bezig te zijn :-)))
Met verschillende diktes in pennen dit getekend en ook gebruik gemaakt van een potlood voor schaduwen, die niet echt overkomen hier.

Hieronder poging 1:



Hieronder poging 2:


Schots en scheef :-)

Maar kijk eens naar de kaft van het vermelde boek, dat is ECHT kunstig gedaan, zoals je ziet valt er nog veel te leren.




Hartelijke groet/Greetings, Alie :-)





37 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Jij geeft het gezicht gewoon een andere uitdrukking maar daarom niet minder mooi Alie!!!Ik vind dat je dat knap gedaan hebt!!! en ik zie ook dat je je weer goed geamuseerd hebt, en dat is toch het voornaamste, niet!!??

Groetjes
Maria

Silvia(Barnie) zei

Wow, both pieces are fantastic.

Marianne zei

Ik vind die van jou ook erg mooi hoor! Je hebt er weer een heel eigen draai aan gegeven en het zijn echte kunstwerkjes geworden. Inderdaad heb je er engelengeduld voor nodig LOL.
Liefs,
Marianne

Willy zei

Ik vind ze allebei heel erg mooi geworden hóór, echt knap!!

Patricia zei

Ik vind ze alletwee heel goed gelukt hoor!!!!
Erg leuk.
Groetjes Patricia

Juls zei

such fabulous drawings!! Hugs Juls

froebelsternchen Susi zei

You are talented in all ways Alie... looks so fab although you write you are not patient enough...
you will be more patient with more practise... great DOODLE faces!

butterfly zei

I think you're a natural doodler - with your stamps as a great example - and these look great to me, though I'm sure you will grow your doodle art as you continue!
Alison x

Julia S-W zei

Great hair in the first tangle and I love the blouse (?) she is wearing in the second! The front cover of the book is amazing - I see she adds shading too to give definition which looks so good. Can't wait to see what you come up with next!
(were you doing a self-portrait when these were created??!! TeeHee!!)
Hugs to you
Juliaxx

Boukje zei

Dat heb je knap gedaan Alie! Grappige dametjes. Ik heb ook een tip: Zendala's ontwerpen en kleuren, geschreven door Beika Kruid.
Groetjes

Myriame zei

Beiden zijn heel erg leuk!!

Aukje zei

Ik vind de dametjes van jou ook heel kunstig gedaan, het zijn net twee zusjes :-)
Groetjes
Aukje

Rosie zei

Both pieces are wonderful, Alie.
I am totally thrilled by your doodeling

Karin zei

wow prachtig gedaan, jij kunt ook werkelijk alles,haha

xxx Myra xxx zei

mooi hoor!

catherine zei

This is just fantastic Alie and a great doodling effect. i love doing this and find it so relaxing.
x catherine

Janine zei

Nou tangle doedel je maar lekker vort, wij kijken wel mee. Ik vind het wederom knap, ik zou weer..... Niet weten waar te beginnen, stempeltje van maken ;))

Mariëtte zei

Alleen al als ik er naar kijk word ik er al doedel van :-)

Yvonne zei

Ooh tanglen is zo rustgevend om te doen. Ik heb het ook een tijdje gedaan en heb er verschillende boekjes over en allemaal even leuk. Ook erg leuk om te combineren met stempels. Ik vind je pogingen erg goed gelukt, ze zien er prachtig uit. Veel plezier met deze nieuwe verslaving.
Groetjes Yvonne.

Bianca zei

Ik vind ze heel erg grappig geworden en zentanglen is best wel moeilijk hoor.

groetjes Bianca

Gery zei

Juist mooi doordat het anders is en van jouzelf. Ik vind het er gaaf uitzien hoor.
En ja, het werkt echt verslavend (heb inmiddels allerlei pennen in verschillende diktes, alleen nog niet zo'n mooi boek - zet ik wel op mn verlanglijstje).
Wat is er veel te zien van dit soort werk op Pinterest hè? Raak je echt wel door geïnspireerd.
Ik vind je gezichten wel goed gedaan hoor, de ogen hebben echt een uitdrukking. Lekker blijven doorgaan dus.
Groetjes Gery.

Fieneke zei

Ik vind ze super goed gelukt! Mooi hoor.
Groetjes Fieneke

Miranda zei

Leuk he Alie dat 'doodlen of tanglen', ik vind het ook heerlijk maar hierbij gaat voor mij ook op: te weinig tijd voor spelen'....je hebt een paar prachtige koppies gemaakt! Lekker verder mee spelen, warme groet Miranda

Anneke zei

Supermooi! Ik vind je gezichten wel goed gelukt hoor! Heel mooi gedoodled!

Buttons zei

You are clearly a natural doodler Alie as these are fabulous. Hugs, Jenny x

marijke zei

Ik vind ze erg mooi vooral poging een Dit ga ik ook eens proberen lijkt me leuk

herminesplace zei

Gaaf!!

Willy zei

Fantastisch gedaan, Alie!

Jetske zei

Wat is er mis met jouw tekeningen???? Volgens mij heb je gewoon in de spiegel gekeken en af en toe een beetje moeilijk gekeken als het niet wilde zoals jij in gedachten had.... LOL
Ik vind ze prima hoor!

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful doodle creation, both are so amazing.
Groetjes Anja

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Heb ik dit toch weer even gemist. Gaaf werk Alie. Wat is het leuk om te dpen he, en dat niet eens tijdens een telefoongesprek ?!! haha.
Echt gaaf.
lieve groetjes Marja

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een gave doodles Alie.
Vind ze allebei hartstikke leuk.
Je gezichtjes zijn juist heel apart en ik vind deze poging meer dan geslaagd hoor.

Groetjes Janny

Ana K. zei

Hi Alie,
First I want to wish you and your family all the best in 2013!
I see I missed a lot here…..very creative and unique art…your doodling is absolutely stunning!
Hugs!

Marjie Kemper zei

They're fabulous, Alie!!

Anita Houston zei

I love Zentangle! Your tangles are AMAZING!!! You have a real talent for this!

Saskia zei

Ooooh, die bovenste is mooi!!!!!!

Yvonne zei

Heeeeel mooi gedaan Alie! Heel bijzondere portretten, hele mooie doodles, mooi op elkaar afgestemd, je hebt er een nieuwe "verslaving" bij denk ik?
Groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...