Volgers - Followers

zondag 27 januari 2013

Art Journal - The real joy in life is in it's play


Heb ik dit gemaakt???? Uhhhh ja dus! Waar ik ook kijk, op blogs van o.a. Marja, Patricia en Shirley, maar ook op Pinterest....daar zie ik vrouwenhoofden. En ik ben er weg van....en ik bleef maar denken dat ik daar echt helemaal niets van zou bakken. Gisteravond zag ik een tutorial op video, waar voorgedaan werd hoe een gezicht in elkaar zit. Maar kijken is nog heel wat anders dan zelf iets tekenen!!!
Dit filmpje zette mij er toe aan, om toch een poging (meerdere pogingen) te wagen.



Dus na vele gezichten die allemaal een plastisch chirurg nodig hadden, kwam er toch eentje uit, waar ik blij van werd. Het gezicht had ik uitgeknipt en vanmorgen wilde ik het gaan verwerken op een AJ pagina.
De doos Rembrandt soft pastel krijt erbij en het gezicht gaan kleuren...maar dat pakte verkeerd uit. Waterpen erbij...en toen was ook dat hoofd niet meer om aan te zien :-(

Mijn aquarelblok mopperend gepakt en wéér aan de slag....en ohhhh ik vond dat het best ergens op leek....hoewel wat stijfjes. Toch maar weer de Rembrandt soft pastel krijt erbij gepakt en geprobeerd rustig te gaan kleuren. (Je kunt wel zien dat ik zelf weinig make up gebruik he, de make up is een beetje té  :-)).
Dat begon met het gezicht en ging door met de pagina. Het krijt steeds met mijn vingers uitgesmeerd...wat lekker om te doen zeg! Verder templates met Distress stains gebruikt, een paar stempeltjes, cirkels, vlinder- en tekststempels en wat takjes die ik met de witte gelpen heb ingekleurd.

En met de tekst ben ik het helemaal eens, wat hobbyen betreft: 
The real joy in life is in it's play! :-)))
Want ik heb weer een stapje verder durven en kunnen zetten...heb een gezicht getekend en durf het zelfs te laten zien ....


Hartelijke groetjes/Greetings, Alie :-)

22 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een prachtige en vrolijk journal.
Moest erg lachen bij het lezen. Jij bespaart een hoop kosten, je bent zelf de pastisch chirurg haha. Maar knap gedaan Alie en gewoon mooi en fijn om naar te kijken. Wat een plezier kun je toch hebben met je gewoon uitleven op papier.
lieve groetjes Marja

Anjas-Artefaktotum zei

Love your cheerful page, fabulous composition of colors, stamps and painting1
So pity, in germany we can't see the video, because of the music copyright:-(

Groetjes Anja

Ana K. zei

Hi Alie, I try few times and give up (mine face was not even close to yours. I think is great page,with nice colours and little details...and most important,like you said...the real joy in life is in it`s play! Thank you for sharing with us!
Hugs from Slovenia

Analia Cristina zei

Hi Alie,beautiful image,innocent and tender!I love it!

Silvia(Barnie) zei

Wow, that's a wonderful page. As Anja I'm not able to look at the video because of the music. The GEMA permitted it.

crealinedance zei

Hoi hoi gewoon doen er komt altijd iets leuks uit.gr.Nel

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie ! Hey great face ! Love the background around her too. Your post made me smile when you talk about a plastic surgeon and your working with a face. She is very special, I love your AJ page & thanks for the reference to mine. Warm Greetings, Shirleyx

Willy zei

Dappere poging hóór en ook nog met een geweldig resultaat. petjes af, gezichten zijn zóóó lastig om te tekenen.

Annie zei

Hi Alie....what a fantastic face and I love the journal background. I really must try to have a go at journalling.......certainly need more hours in the day. TFS

Hugs

Annie x

Bianca van Noort zei

Prachtig!
Groetjes Bianca

froebelsternchen Susi zei

fabulous face page Alie!

Karin zei

Schitterende pagina, mooie achtergrond en dat gezicht ziet er prachtig uit!

Marjie Kemper zei

Fabulous!!! Love this page, Alie.

catherine zei

A fantastic page Alie and such great details. love your face and thanks for the video - I will sure have to keep trying to draw them
x catherine

Marianne zei

Wat een leuke ART jOURNAL PAGINA! En natuurlijk moet je die laten zien.... ze is toch hartstikke mooi. Je bent wel een doorzettertje hè als ik lees dat je meerder pogingen hebt ondernomen. Maar oefening baart kunst, zeggen ze niet voor niets. Ook je achtergrond is weer erg mooi.
Ben nu al benieuwd naar de volgende :-)
xxx
Marianne

Anneke zei

Toch heel goed gelukt, mooi hoor! Zo zie je maar, de aanhouder wint! En de achtergrond is ook al zo'n plaatje, zoveel te zien!

Patricia zei

WAUW gaaf gelukt zeg!!!!
Haha en wat lief dat je mijn naam noemt terwijl ik jou verhaal zo herken voordat je EINDELIJK een mooi gezicht hebt getekend! haha
Maar ja oefening baard Kunst Alie!
Ik vind je AJ echt PRACHTIG zoveel te zien.
En ja de make up, de één heeft nou eenmaal meer nodig als de ander haha!
Groetjes Patricia

Inge zei

Prachtig Alie! Mooi getekend en de rest ziet er ook fantastisch uit!

Jetske zei

Een leuk gezichtje op een prachtige pagina!

herminesplace zei

Wat een heerlijke pagina

butterfly zei

Beautiful page - I love your drawing, and her lovely, serene smile, and the great textures in the background stencilling, stamping and doodling!
Alison x

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een geploeter heb je achter de rug zeg ,maar ja zoals Alie is niet opgeven he ,maar het resultaat is er dan ook naar.
Echt heel heel goed gelukt en een genot om naar te kijken.

Groetjes Janny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...