Volgers - Followers

dinsdag 15 januari 2013

Altered old doorbell...and now it is....?

Op de vlooienmarkt had ik een ouderwetse deurbel aangeschaft voor €.0,50.
Dit moest veranderd worden in een steampunk creatie, dat wist ik zeker toen ik de bel thuis nog eens bekeek...en dat heb ik dus maar gedaan ook...ook al moest ik daarvoor mijn geliefde steampunk schatkist aanspreken:


De vleugels met een die van Tim Holtz gestanst. Daarna het onderste gedeelte van de bel (was het bovenste deel) en de vleugels met Verday verf en patina bewerkt. Daarna diverse horloge en klok onderdelen hierop gelijmd, twee fiets ventieltjes, een oude wijzerplaat van een horloge. Onderaan een Meccano deel vastgemaakt, daar ook wat radertjes op gelijmd en een metalen hartje (dat komt van één van de kettingen die ik ook op de rommelmarkt kocht.


Het "hoofd" heb ik niet met verf bewerkt, vond het roest erop wel wat hebben. Wél heb ik als ogen, twee onderdeeltjes van een scheerapparaat gelijmd, een oud batterijtje als mond, een TH bladeren embellishment en een horloge radertje. Aan de achterkant heb ik ijzerdraad vastgemaakt, schots en scheef gebogen, als een soort "haar". En zo is er weer iets gerecycled ... en ook hier heb ik weer zoveel plezier aan beleefd tijdens het maken...en deze vreemde vogel krijgt hier dan ook een leuk plekje in huis!

Ter herinnering....dit was de bel, vóór het oppimpen:



Hartelijke groet/Greetings, Alie :-)


I joined Challenge 10: Things with wings, at:

Featured artist yeahhhhh



38 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Fantastisch Alie, je hebt het weer gedaan!!(haha) van een afdankertje maak jij gewoon een kunstwerk!!! En nog een prachtig kunstwerk ook!!!

Groetjes
Maria

Marianne zei

Leuk leuk leuk!!! Ik vind het weer heel vindingrijk en prachtig afgewerkt. Schitterend gedaan, Alter Alie!!
Liefs,
Marianne

Aukje zei

Ik vind hem prachtig!! Alle onderdelen passen er perfect bij!
Groetjes
Aukje

Fieneke zei

Geweldig leuk!! Hoe verzin je het, enig!
Groetjes Fieneke

Rosie zei

This is amazing, fantastic, gorgeous, I love it, Alie. Wonderful altered, great idea

Karin zei

schitterend, ik was al benieuwd wat je ervan zou maken, ik heb hem gelijk gepind!

Patricia zei

Ohhhhhh Alie, wat GAAF weer zeg, ik zag eerst de foto en nog niet eens je naam, maar ik wist het gelijk...... dit is een Alie project haha.
Heel mooi gepimpt!
Groetjes Patricia

Julia S-W zei

Just love it Alie!! It's so quirky and looks as if you had such fun making it. Totally in love with the wings and your patina finish. I found a source in UK for verday paint & patina solution but they're always sold out - very annoying.
You must have a huge box of bits and bobs to allow you to produce this arty little 'person'! Love it!
Big hugs,
Juliaxx

Willy zei

Wat heb jij toch een grenzeloze fantasie Alie, geweldig leuk!!

Bianca van Noort zei

Hoi Allie, vind het geweldig hoe jij met al je hobby spullen omgaat. Altijd leuk om naar te kijken
Groetjes Bianca

Wanda zei

Waaaaauw Alie, haha wat ziet dat er geweldit uit! Erg creatief zeg!

Buttons zei

What a genius transformation of another of your bargins!! What an amazingly imaginative little person you have created! Can't wait to see your next project:) Hugs, Jenny x

Yvonne zei

GEWELDIG!!! Een schat op de rommelmarkt tover je om tot een geweldige creatie! Prachtige details, prima geschikt voor de verday paint, héél leuk!
Groetjes van Yvon

Yvonne zei

Dat je hier veel plezier aan hebt beleefd geloof ik graag Alie. Heerlijk zoals je van de oude bel zo'n geweldige steampunk creatie hebt gemaakt. Ik zou wel eens een kijkje willen nemen in die schatkist van jou.
Groetjes, Yvonne.

Bianca zei

Wat een gave creatie heb je gemaakt!!! Echt heel erg leuk.

groetjes Bianca

Juls zei

such a fun project!! Hugs Juls

butterfly zei

Such a fantastic creation - the imagination and vision behind this fabulous steampunk angel is just extraordinary - bravo, Alie!
Alison x

xxx Myra xxx zei

wat weer een gave creatie!

Marjie Kemper zei

Oh my gosh, Alie... and now it is WONDERFUL! Love your transformation, Neighbor!

Julie Short zei

OH WOW! I totally love unique upcycled pieces. This is sensational and your unique angel is lovely.
Thank you for sharing her with us at Anything But A Card Challenge this fortnight.

Sophie zei

Das ist ja mal wieder unglaublich, was du da erschaffen hast.

Was für herrliche und fantastische Kreaturen :-)

xx

Willy zei

Hoe verzin je het... Geweldig!

Jetske zei

Wat een geweldige vreemde vogel is het geworden! Ik zie wel dat ook oude batterijen niet meer afgevoerd hoeven te worden.... Jij kunt ook alles gebruiken! LOL
Je hebt er weer een prachtige creatie van gemaakt! Wanneer ga je een recycling museum openen?????
LOL

Jetske

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Mens dit heb ik gewoon gemist. Ben ook niet zo vaak meer op de blogs, beetje tijdgebrek en beetje minderen. Maar dit is weer zo gaaf Alie. Jij maakt van alles wat. Super leuk.
lieve groetjes
Marja

Angelica zei

Love your creation!!!!!
What a stunning transformation!!!

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, you are amazing at altered creations. This is wonderful !!! Very creative as well. Warm greetings, Shirleyx

Janny Jager 't Hooft zei

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWWWW Alie wat is dit gaafffffffffffffffffff.
Heerlijk om naar te kijken en kan me voorstellen dat je aan het maken hiervan heel veel plezier hebt gehad.
Ben er echt verliefd op.

lieve groetjes Janny

Silvia(Barnie) zei

Wow, Alie, so creative. The altered door bell looks fantastic, such a great idea.

Elly zei

That's the real art and thinking out of the box. Absolutly cool and makes me smile. (:o)

Janine zei

Wat een metamorfose, geweldig, hoe kom je erop, heeft hij nu koffiebonen als wenkbrouwen ?;)) het is een waar kunstwerk geworden, moet je aan de deur hangen, vinden de bezoekers vast leuk.

diane hasthorpe zei

Alie, what a fun, funky art work. She's just gorgeous! I hope you had fun making her and that she brings a smile to your face whenever you look at her, as she has to mine. very, very clever and imaginative. Cheers, Di

Saskia zei

Ik vind het werkelijk ptrachtig, Alie, één van je beste werken. Zou echt niet misstaan in een kunstgalerie. Petje af!

Linda zei

Wat een gaaf ding is dit geworden! Supermooi patina gemaakt!

Rein zei

Die is gaaf!

Christy zei

This is just so cool!!!! Thanks for joining us at Anything But a Card! :) :) :)

Anita Houston zei

Another Pin!!! Fabulous altered piece...FUN too!

Marianne zei

Hoi Alie,

Dit is leuk!!!! Vanmiddag je schoen aan mijn moeder laten zien. ze keek haar ogen uit naar al je mooie creaties.

Groetjes Marianne

Ana K. zei

Fantastic idea, amazing realization!!! Of course I Love it! Alie I could stay here at your blog all day long and admire your work, you are fantastic artist!! I am really hapy that we are fiends!
Hugs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...