Volgers - Followers

maandag 12 november 2012

Verday paint & patina cover and a handmade book

Het was even flink nadenken en tussen mijn spulletjes zoeken, maar het is me vandaag gelukt om in ieder geval de omslag/map verder aan te kleden. Deze omslag/map, die gemaakt is van een groot vel bruin papier en bewerkt is met Verday verf en Verday Patina, hadden we niet afgekregen op de "Verday book"-workshop bij de Craftorij in Ede (op 10 oktober 2012). Ook het boekje dat in deze omslag/map hoort hebben we gemaakt van chipboard, Distress inkten, Mod podge. Hier konden we thuis ook de voorkant van afwerken...voor zowel de omslag als het boekje, hadden we losse voorkanten gemaakt, maar ik heb besloten om er een meer eigen draai aan te geven en heb dus nieuwe voorkanten gemaakt voor allebei.
(zie blogpost zondag 11-11-2012 voor het voorbeeld van juf Marleen)

Kan er wel veel over vertellen, maar ik heb veel foto's van het eindresultaat gemaakt, van zowel
de omslag als het boekje. Het boekje is er nu, maar uiteraard moet er aan de binnenkant, op de pagina's die bestaan uit papier, stof en tags....nog het nodige gewerkt worden.

Hopelijk doe ik jullie een plezier met deze lange blogpost...Sommige foto's komen té licht over...helaas...dus jullie mogen meer richting donkerder vintage kleuren gaan denken erbij :-)

Toevoeging: Ik heb nieuwe foto's geplaatst...de eerste foto's waren bij een witte ondergrond, waardoor de kleuren niet zo goed uitkwamen...deze foto's zijn gemaakt bij een donkere ondergrond en nu komen de omslag/map en het boekje beter tot hun recht.
De omslag/map met Verday paint en patina bewerkt en "aangekleed"



Rugzijde omslag/map


Schuin aangezicht van omslag/map met boekje erin


Binnenkant omslag/map en boekje




Het zelfgebonden boekje (staand), de bindingen zijn gemaakt met waxdraad in v-vorm



De eyecatcher van de voorkant van het boekje


Het kaft aan de achterzijde van het boekje wordt in de vouw van de omslag geschoven





Eerste pagina's :-)



Het was een heerlijke workshop en ook thuis heb ik me hiermee nog enorm vermaakt...en zal me vast ook nog verder vermaken, als ik het boekje op ga vullen met uhhhh...tsja, dat moet ik nog bedenken :-)


Hartelijke groet, Alie :-)
 
 
I joined the November challenge - Anything goes, at:



28 opmerkingen:

Buttons zei

This is an absolute triumph Alie!! How much work did you put into making this so wonderful?! Hugs, Buttons x

Miranda zei

Hallo Alie, dat ziet er prachtig uit zeg en wat geeft dat spulletje een mooi effect! En wij zijn natuurlijk gek op mooie effectjes!
lieve groet, Miranda

Silvia(Barnie) zei

Wow, I'm missing words, a breathtaking book.

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

WOW, WOW, WOW
Dat ziet er super uit. Wat een nmooie details en kleuren. Maar wat een enorm werk dat is te zien. Fantastisch mooi Alie. En je kunt je creativiteit er zeker in kwijt. Echt genieten geblazen.
lieve groetjes Marja

Aukje zei

Je hebt er weer iets fantastisch van gemaakt :-)
Heel mooi!!
Groetjes
Aukje

butterfly zei

Glorious work, Alie - stunning album!
Alison x

Willy zei

Prachtige omslag Alie, mooie details ben benieuwd naar de binnenkant!!

MvM-design zei

Heerlijk dat je je eigen draai eraan hebt gegeven, ziet er mooi uit!
Tot een volgende keer!!
Groetjes Marleen ;-)

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwwww Alie wat heb je er weer iets moois van gemaakt.
Heerlijk om te zien dat ik niet de enige ben die eigenwijs is en er lekker z'n eigen draai aan heeft gegeven.
Vind het super wat je ervan hebt gemaakt.
Ben ook al lekker bezig geweest ,maar moet het nog fotgraveren ,hopelijk morgen.
En die van mij is weer heel anders gworden.
Enig om te zien dat je er zo lekker je eigen draai aan hebt gegeven.
Nu nog d einoud ervan ,maar ik denk dat dat wel evntjes zal duren ,want dat is best een heleboel om te maken .
Succes ermee.

Lieve groetjes Janny

Marianne zei

Prachtig!!! Wat een mooie creatie. Ik kan me voorstellen dat je er al een hele tijd zoet mee bent geweest, maar het resultaat mag er zijn! Het ziet er schitterend uit.
Nog bedankt voor je reactie op mijn "Denthe" bericht. Ja, ze heeft echt prachtige dingen gemaakt.
Lieve groetjes,
Marianne

Yvonne zei

WAUW! Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt Alie! Prachtige voorkant van omslag en boekje, helemaal top!
Het was een geweldige workshop, leuk om jou weer te zien, en heel leuk om te zien hoe mooi je boekje is geworden.
Ik was vandaag op jacht naar een mooie koperen knop of zoiets om voorop het boekje te bevestigen. En gevonden! Kan nu dus verder aan de slag.
Ben heel benieuwd wat je met de binnenkant van het boekje gaat doen.
Lieve groetjes van Yvon

xxx Myra xxx zei

wowwwww mooi zeg!!!!

marijke zei

Wat een geweldig album en wat een werk zeg dat kun je wel zien.Maar je hebt nu ook een uniek album.
Heel mooi. Groetjes Marijke

herminesplace zei

Wow wat een geweldig boekje, en dat opvullen gaat zeker goedkomen

froebelsternchen Susi zei

That´s simplxy GORGEOUS!

inkypinkycraft zei

Gorgeous colours in this and embellished perfectly! Trace x

Julia S-W zei

I'm slightly confused. Is this the journal from the last post that you've now re-done with that amazing front and back cover? If so, the transformation is stunning! I loved the other one but this one says 'Alie's' work to me. Those Verday paints are so good - I just love what you do with the colours. You are very clever Alie, to improve something that was already beautiful.
Hugs to you,
Juliaxxx

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, WOW ! I'll say it again WOW WOW WOW ! Love your book, such beautiful work. Have a great day, Shirleyx

Fieneke zei

Wauw wat mooi, en wat een berg werk zit daarin zeg? Helemaal super.
Groetjes Fieneke

Saskia zei

Wat een ontzettend leuk boek is dat geworden!

maria's knutselplezier zei

Ik dacht dat ik al een bericht had geplaatst, maar neen, ik heb je prachtig boek gisteren op mijn werk bewonderd, maar daar kan ik niets bij schrijven, wat een fantastisch workshop was dit !!Wat een mooi boek, zoals ik tegen Janny ook gezegd heb ik wou soms echt in Nederland wonen, wat een prachtige workshops kunnen jullie volgen, en je leert altijd iets bij !! Fantastisch!!

Een jaloerse blogger!!!

Karin zei

SCHITTEREND!

Monique zei

Wat een geweldig album heb je gemaakt. Ik heb die van Janny ook al bewonderd. Wat zullen jullie een plezier gehad hebben bij de workshop. Ben benieuwd naar de opvulling van je boekje.
Groetjes, Monique

Danielle v/d Horst zei

Ziet er enig uit Alie heel apart veel succes met het vullen ervan lieve groetjes Danielle

Bianca van Noort zei

Hoi Alie,
Ik sluit me helemaal aan bij de andere bloggers. Wat en werk en wat GAAF

Groetjes
Bianca

Bianca zei

Supergaaf!!!

groetjes Bianca

butterfly zei

I've just seen Janny's book... and had to come to see what you made with the inspiration. Another amazing project - glorious colours, wonderful art, Alie! Thank you for your kind words over at mine...
Alison x

Gráinne zei

That's absolutely stunning!! I so hope I'm able to do something like that one day ;-) it's extraordinary beautiful.
Best, Suzanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...