Volgers - Followers

zaterdag 3 november 2012

Three different cards...Drie verschillende kaarten

Sinds kort heb ik een Pinterest account (zie sidebar rechts boven)...en daar is zoveel leuks te vinden. Ook hoe je stempels kunt laten reflecteren in "water". En ik had tot vandaag geen idee, hoe ik dat zou kunnen doen. Leve Pinterest, nu weet ik het wel. Op glossy papier heb ik een bomenstempel van Crafty Individuals 2 x afgedrukt met Stazond stone grey en 1 x met Stazond dove grey. Op een stukje mica de bomen gestempeld en de "natte" kant op de kaart gelegd en aangedrukt. Nu was dit nogal een glibberige combi: mica en glossy...dus de bomen zijn iets vervaagd,...maar eigenlijk is dat ook zo in het water he :-)
(hier praat ik me geloof ik goed uit hahaha).
In gaan kleuren met blauwe en groene Distress inkten en een sponsje. De kaart gemat op lichtblauwe onderkaart. Een vierkantje bestempeld met een kleinere bomenstempel van Crafty Individuals, ook ingekleurd en met zwarte Stazon de tekststempel van Stampinback erop afgedrukt...dit ook gemat op lichtblauw karton.
En toen was de kaart klaar en zag ik in de linkerhoek onderin, zwarte vlekjes....grrrr...dus alsnog de witte Sharpie pen gebruikt om bolletjes aan te brengen, geen vuile vlek meer te zien nu.

Maar er is meer...waardoor ik geïnspireerd raakte door Pinterest:


De inspiratie zat in een simpel houten blokje, waar touw omheen gedraaid wordt en vastgemaakt...inkten maar en spelen!



En het volgende idee is ook van Pinterest afkomstig....daar werd een prachtige veer beïnkt die een enorm mooie afdruk gaf....ik moest het doen met een veertje uit zo'n zakje veren die te koop zijn...of ik had één van de postduiven van de buren moeten plukken, maar dat leek me geen al te goed plan.





En dit is het eindresultaat geworden.

Al met al was het een inspirerende dag, ik heb me enorm vermaakt met het uitproberen van deze ideetjes...en nog meer zelfs...maar dan zou deze blogpost wel heel erg lang worden.


Bedankt voor het bezoek en/of het reageren!

Hartelijke groet, Alie :-)


31 opmerkingen:

Anjas-Artefaktotum zei

Dear Alie,
all 3 techniques are amazing. Love specially the 1 card with the mirror technique, but the others are fabulous too. You are so talented:-)
Groetjes Anja

lynne zei

Wonderful stamping Alie and those fabulously inky backgrounds.
Wishes
Lynne

Monique zei

Wauw, Alie. Ik heb ook pinterest, maar was dit alles nog niet tegen gekomen. Het ziet er allemaal geweldig uit, ik ben je daar dan ook gaan volgen. PPFF, we krijgen het nog druk met al dat gevolg, haha!
Warme groetjes, Monique

butterfly zei

Very fine cards, all three... but that first one, with the beautiful, watery reflections of the trees is my favourite, I think. Have a happy Sunday!
Alison x

Sticky Fingers zei

Mooie kaarten Alie! Ik ga kijken op je Printerest, leuk!
Gezellig weekend.

Rianne Timmers zei

dat met die touwtjes kun je ook met elastiekjes doen geeft ook een mooi effect de kaartjes zijn prima eigenlijk zijn ze heel mooi .
groetjes Rianne

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een ideeën weer en een probeerse;s. Maar wederom met een schitterend resultaat Alie. Mooir de weerspiegeling van de bomen en het werken met je veertje. Gelukkig geen boze buren want ze hebben hun verenkleed nog zo te lezen.
lieve groetjes Marja

toscania-art-life zei

Mooie kaarten Alie. Leuk om inspiratie op te doen op pinterest. Doe ik ook heel vaak. Er is zo veel mooi's te zien daar.
Fijne Zondag!

Karin zei

wow alledrie prachtig! leuk dat Pinterest he? Ik heb gelijk even gekeken! Fijn weekend!

maria's knutselplezier zei

De dagen zonder inspiratie, kunnen heel vruchtbaar zijn, nietwaar Alie, heel mooie creaties heb je weer gemaakt!!!

Groetjes

Maria

Miranda zei

Haha Alie je maakt me altijd weer even aan het lachen......ik zie het al bij de rijdende rechter verschijnen...buurvrouw plukt postduiven voor hobby...... maar je probeersels vind ik prachtig , zeker die met de veer, leuk om uit te proberen! En inderdaad Pinterest is geweldig......en ..tijdrovend....

liefs Miranda

catherine zei

My these are super pieces of work Alie and everything always looks so creative. Hope you enjoy your weekend
x catherine

xxx Myra xxx zei

allemaal weer leuk leuk leuk, maar de eerste is mijn favoriet!

Yvonne zei

Oh Alie, wat ben je weer heerlijk bezig geweest. Leuke technieken heb je ontdekt op pinterest. Ik vind de bomen in het water techniek wel de mooiste. Helaas zijn pinterest en ik geen vriendjes geworden en wordt mijn account niet meer herkend. Nou ja, dan kijk ik lekker bij jou af ;-)
Groetjes Yvonne.

Paper Creations by Shirley zei

HI Alie, All three are beautiful ! Are those 'twinchies'? :) My favorite is the last one with your wonderful bird. Warm Greetings, Shirleyx

Yvonne zei

Je bent echt lekker bezig geweest Alie! Wat een mooie en leuke kaarten heb je weer gemaakt. Mooie kleuren, mooie technieken, super!
We zien je dus niet terug in Bonje met de buren voor een stelletje geplukte duiven .....
Fijne zondag, lieve groetjes van Yvon

herminesplace zei

Dat zijn een heleboel leuk ideeen bij elkaar, super

anita01 zei

Hai Alie,

Geweldig jou verhalen erbij,...en dan die leuke techniekjes ja ja, nu meer tijd dan kom ik er ook weer aan toe whahahah om daar te snuffelen;o)

Warme herfstgroetjes,
Anita die wel 2 kippen heeft voor de *pluk* ochhhh....hi,hi,

Janine zei

Yep, bin there done that, maar het erge is, je komt er niet meer vanaf, zie ik dat eoa Alie wat pint mot ik drek kijken en ja hoor, zit ook ook weer een tijdje vast daar ;)) maar gelijk heb je, super leuke dingen komen daar voorbij, die eerste druk heb ik vorig jaar geleerd op een workshop, maar nog nooit meer uit geprobeerd, zal ik toch weer eens doen, die laatste kaart een beauty Alie!! Fijne zondag

martina's kaartjes zei

hoi Alie, wat een prachtige en originele creaties heb je hier op je blog staan ! super. Ik kom van bij Rianne, die ook volger is van je. Wel, heb me maar meteen volger gemaakt, ik kom dus zeker nog wel een keertje terug,
grtjs, martina
x

Patricia zei

Wat een PRACHTIGE kaarten weer Alie, en wat een grappige technieken.
Vooral de 1e vind ik heel mooi!
Gr Patricia

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwwww Alie wat ben je weer lekker bezig geweest zeg.
Leuke tachnieken die je hebt gevonden en super mooie kaarten heb je ermee gemaakt.
Vooral die van de bomen vind ik super.
Lieve groetjees Janny

Willy zei

Lang leve pinterest!!! Wat een leuke ideeën, bedankt voor het delen en wat een mooie kaarten heb je weer gemaakt!!

Marianne zei

Prachtige kaarten en weer heel wat nieuwe leuke technieken om eens uit te proberen. Wie had dat achter een blokje met touwtjes gezocht??? En een veertje? Bedankt Alie voor de leuke ideeën en voor je mooie kaarten die telkens weer een inspiratie voor me zijn.

Liefs,
Marianne

Nora MacPhail zei

Sensational cards Alie. Very strong sense of pattern.
Happy Creating.

Silvia(Barnie) zei

Great techniques and cards.

Bianca zei

Wat een leuke kaarten heb je gemaakt. Ik ga ook maar eens kijken op pinterest.

groetjes bianca

Gráinne zei

Very beautiful cards, all three of them ... but if I had to choose, the first one is absolutely stunning.
Groetjes, Suzanne x

Saskia zei

Leuk dat je ook op pinterest zit, Alie. Ik ben daar ook al een aardige tijd lid, maar ik heb er gewoonweg geen tijd voor. Ook iets voor mijn 69ste wanneer ik met pensioen mag. ;)Leuk dat je daar wat inspiratie hebt gevonden, ziet er allemaal erg mooi uit.

Paula Whittaker zei

super stamping!

Bianca Kalksma zei

Pinterest blijf ik voorlopig ver weg van ;) dus ik verheug me op meer van jouw geweldig leuke creaties met dit soort leuke ideetjes, wat een inspiratie! Super met dat blokje en touw erom. En dat schaduweffect heb ik nooit goed gesnapt maar nu wel na je berichtje en dat vage is juist gaaf!! Súper!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...