Volgers - Followers

maandag 26 november 2012

Altered book - The Queen's new dress

Aan manlief had ik gevraagd of hij uit een boek een kader wilde snijden en de pagina's wilde lijmen. Hij vond het leuk om te doen, dus enkele dagen later, lag het resultaat al voor me.
Toen moest ik dus aan de slag....maar wat zou ik ervan maken? Daar had ik nog niet echt over nagedacht.
Het idee kwam om er een soort naaidoos van te maken. Tot ik gisteren Janny haar gave houten huis zag, ingericht met zulke leuke spulletjes die met naaien te maken hebben en toen dacht ik...oops, dan gaat het wel heel erg op elkaar lijken. (Soms hebben we last van telepathie blijkbaar, zijn we met dezelfde soort dingen bezig :-))

Dus het is geen naaidoos geworden, maar het boek: "The Queen's new dress"...in een oplage van één boek :-)


De bruine, linnen kaft bewerkt met Verday paint & patina. Hierop een prachtig handgemaakt, gehaakt kunststukje dat een oudere buurvrouw me ooit had gegeven. Horizontaal langs de randen een gekocht kantje gelijmd. Zelfgehaakte bloemen op de rugzijde geplakt met een strass steentje in het midden. Bovenin 4 gaten geslagen waar doorheen ik lintjes heb geknoopt. Aan één ervan een miniboekje vastgemaakt (gekregen van Janny en eindelijk in gebruik!) Op de kaft een kroontje gestempeld met Versamark en geëmbost met goudkleurig embossingpoeder. Onderin een stans van Tim Holtz gebruikt en bewerkt met Inka Gold kleuren en een tekststempel. Als sluiting een mooie parelmoer knoop in de vorm van een bloem.


Dit is de binnenkant...links heb ik scrappapier gebruikt met daarop diverse stempels en een zelfgehaakte bloem. Rechts is het kader uitgesneden. Langs de randen van de binnenkant goudkleurige Inka Gold gesmeerd. Op het kader stempels van knopen afgedrukt. Zowel op de ondergrond als op de rand van het kader, verschillende kantjes gelijmd. Het oude poppenhuis-poppetje aangekleed. Wat bedels aangebracht en ook hier een zelfgehaakte bloem gelijmd met een mooie parelmoer knoop in het midden.


Een koninklijk inkijkje...De koningin had haar rode sloffen nog aan en wilde voor het passen haar cremekleurige pumps niet aandoen! Tsja, dan moet het maar even zo....




(wat vreemd van kleur...net iets te dichtbij genomen, denk ik)



En zo is het boek: "The Queen's new dress", tot stand gekomen.


Hartelijke groetjes, greetings, Alie :-)


29 opmerkingen:

Lillibelle zei

Oh WoW! It's a fantastic great ART work Alie. I can see your attention to detail and sense of humor.

Patricia zei

WAUW hé Alie dit is echt SUPER SUPER GAAF zeg!!!!
Wat leuk verzonnen en mooi gemaakt weer!
Groetjes Patricia

Wanda zei

Wauw wat een fantastisch mooi werkstuk! Mooi bedacht en geweldig mooi uitgewerkt, bijzondere details zoals dat miniboekje, de lagen kant, echt super, een echt kunstwerk!
Wanda

Silvia(Barnie) zei

Wow, Alie, that's a breathtaking project.

Paper Profusion zei

What a labour of love! It is gorgeous!! Nicola x

Janny Jager 't Hooft zei

Oef Alie hier word ik helemaal stil van en dat wil wat zeggen he.
Meis wat is dit Grandioos- Super- Mooi.
Zoveel ontzettend mooie details .
Heb hier achter m'n p.c zitten genieten en watertanden .
Dit is echt ART.
Kom het goauw in het echie bekijken hoor.

Liefs Janny

Monique zei

Oh wow! Wat mooi gemaakt. Zulke popjes had ik vroeger als kind ook.
Goh, je blijft kijken. Zo veel leuke details zijn er verwerkt. En jij dus ook al bloemetjes haken. Veelzijdig hoor.
Hartelijke groetjes, Monique

Analia zei

You are creative,delicious work,I love this vintage style!!!!

Willy zei

Wat een super leuk projectje en wat lief dat je man hieraan mee wilde werken!!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit weer apart en super mooi. En de samenwerking met manlief loopt weer als een trein. Wat een hoop te zien Alie en enorme creativiteit. Super mooi geworden.
lieve groetjes Marja

maria's knutselplezier zei

Prachtige doos Alie, zo mooi ventage met al die kantjes en frulletjes, dit heb je weer heel mooie afgewerkt!!Super((

Groetjes
>Maria

herminesplace zei

Wat een lieve en handige man heb je toch, jullie samen maken er echt iets heel moois van.

Karin zei

Een schitterend boekwerk, mooi al dat kant en andere tierelantijntjes! Groetjes Karin

Fieneke zei

Echt suuuuuper gaaf geworden. Wat een leuke details. En wat fijn zo'n echtgenoot! Ik heb gisteren voor een surprise van mijn dochter ook een kader in een boek zitten snijden, vond ik nog niet meevallen.....
Groetjes Fieneke

crealinedance zei

Hallo dat is leuk geworden.gr.Nel

Yvonne zei

MOOOOOI Alie! Wat een goed idee om daar een oud boek voor te gebruiken, het past zo goed bij de rest van de materialen die je hebt gekozen. Lekker veel te zien, lekker oud, lekker vintage, helemaal goed!
Lieve groetjes van Yvon

Marianne zei

Jeetje Alie, ik zou willen dat ik de helft van jouw fantasie had.... wat heb je weer een mooie creatie gemaakt. Hoe kom je toch telkens op die leuke ideeën. Knap gedaan weer!!
Liefs,
Marianne

Jetske zei

Prachtig, Alie! En ook complimenten voor Arie, het ziet er professioneel uit!

Saskia zei

Wat een mooi kijkboek, Alie!

froebelsternchen Susi zei

oh wow! AWESOME! ROMANCE !

catherine zei

This just looks so fantastic Alie and I love it
x catherine

Buttons zei

This is SO clever Alie, and so imaginative! Love the cover and the inside is such a surprise. You are telling a story without words. Brilliant. Hugs, Buttons x

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful vintage style altered book ! Love that hand made lace and the little doll inside :) Great work Alie ! Warm Greetings, Shirleyx

Anita Houston zei

What a fabulous project! I love the in and the out!!!

Julia S-W zei

Very pretty Alie! I love the crochet lace from your neighbour in particular. Great red shoes on that 'queen'!
Hugs, Juliaxx

marja Eelman-rimann zei

hoi Alie
wat een mooi boekwerk is dit,
leuk om te maken lijkt mij,
maar nog leuker om te krijgen.
Groetjes Marja

Marjie Kemper zei

Wow! Inside and out, it's stunning. Love how you've colored that on-the-edge die and that sweet little one you included inside.

Annette zei

Wat een super leuk Queens boekje, prachtige kleuren, zeer creatief!!Prachtig gedaan!
xoxo Annette

Janny de Roo zei

Via Janine kwam ik op je Blog, maar wat maak jij prachtige dingen......ik denk dat ik je ga volgen.....!
groet, Janny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...