Volgers - Followers

vrijdag 2 november 2012

A handcarved toadstool stamp- Gegutste paddenstoelen stempel

Gisteren werd ik helemaal blij, bij de post zat een envelop waaruit o.a. drie prachtig getekende paddenstoelen tevoorschijn kwamen...Getekend door een (blog-)vriendin...wowww...daar moest wat mee gebeuren natuurlijk!
Hieronder een afdruk van de stempel die ik gegutst heb, door de tekening over te trekken op soft lino, met carbon papier tussen de tekening en het lino.


De tekening was vele malen mooier en gedetailleerder, maar dat mag mijn pret niet drukken, dat ik nu een gave paddenstoelen stempel heb :-)

De volgende twee kaarten heb ik ermee gemaakt:

De paddenstoelen stempel afgedrukt en gemaskerd met maskertape.
Bomenstempel en tekst van Stampinback, bladeren Judi Kins, mier van Inkadinkado en de haasjes...oeh die zijn hier ooit tweedehands binnen komen lopen. Gekleurd met Distress inkten en waterpen en met Papermania aqua markers en Sharpie pen.

De tweede kaart is qua kleur een hommage aan degene die de stempel(s) voor me heeft getekend...het zijn haar favoriete kleuren. Gestempeld met blauwe Stazon en paarse Adirondack en gekleurd met Rembrandt soft pastel krijtjes en witte Sharpie pen.
Alle stempels (behalve de paddenstoel) zijn van Stampinback.
Ook hier heb ik de paddenstoelen stempel eerst afgedrukt en bedekt met maskertape, daarna de andere stempels afgedrukt.

Gemat op lichtblauwe en paarse onderkaart.

Ik heb me weer heerlijk vermaakt, zowel met het gutsen als met het maken van de kaarten.
Dankjewel mysterieuze tekenares!!! :-)
 
Toevoeging: jee er zitten echte bijdehandjes tussen mijn blogvolgers...hahaha...ik zal jullie uit de droom helpen...ja hoor de mysterieuze tekenares is:  Marja de Visser :-)


Hartelijke groetjes, Alie :-)

17 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

WOW Alie, wat mooi en wat gaaf. Wat een super leuk en mooi kadootje en je zelfgemaakte stempel is super gedaan. De kaarten zijn zoooo gaaaf. Uiteraard de eerste, zoveel te zien en de haasjes er bij geweldig. De tweede is grandioos, gecombineerd met je eigen stempels. De kleuren zo mooi. Twee pracht creaties en ik heb er een hele tijd naar zitten kijken. Je tekenares zal niet weten wat ze ziet.
lieve groetjes en fijn weekend
Marja

Sticky Fingers zei

Alie, je bent weer lekker bezig geweest. Mooie kaarten. Knap, hoe je de paddestoelen hebt gegutst. Prachtig geheel. Je haasjes mogen ook wel bij mij binnen komen lopen. Haha.
Fijn weekend.

Saskia zei

Wat een leuke stempel heb je gemaakt, lekker groot ook zo te zien.
Mooie voorbeelden.

Rianne Timmers zei

mooie kaartjes heb je toch weer gemaakt, je bent een echte kunstenares .
groetjes Rianne

Fieneke zei

hoi alie, heeeeel gaaf, beide kaarten. Wat een super leuke stempel. Enne..... Zijn ze getekend door m...a? Gokje gezien de kleuren van jouw tweede kaartje.
Fijn weekend, groetjes Fieneke

Netty zei

Loving your beautiful stamp and the great way you've used it. x

Willy zei

Wauw...wat een mooie kaarten en wat knap dat je weer je eigen stempel hebt gegutst. Ondanks dat de kleuren van de onderste kaart prachtig zijn is de bovenste mijn favoriet!!

catherine zei

Both are just great Alie and truly is a great stamped image
x catherine

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwwwww Alie wat heb je er een mooie stempel van gemaakt zeg.
Degene die dit getekend heeft zal dit vast heel leuk vinden.
Heb trouwens wel een ideetje wie het is hoor.
De kaarten die je ermee gemaakt hebt zijn super geworden .
Je kan aan alles zien dat je je hier heerlijk mee hebt vermaakt.

Lieve groetjes Janny

Yvonne zei

Hele gave stempel heb je gemaakt van de tekening. Van je kaarten vind ik de herfstkaart het mooiste. Door de onderste kaart kan je wel goed zien hoe groot de paddenstoelen stempel is.
Fijn weekend, groetjes Yvonne.

Yvonne zei

Ooooh, rood met witte stippen! Daar ben ik altijd acuut verliefd op, dus ook op jouw paddenstoelen!
En volgens mij heb ik iets horen fluisteren over paddenstoelen op een bepaalde dag ..... Leuk dat je daar ook meteen iets mee kon, dat is dan meteen gedeelde vreugde denk ik.
Overigens ben ik ook wel verliefd op de lila-paars met witte stippen hoor, prachtige kaart, prachtige kleuren, leuke combinatie met je eigen stempels. Ik bedoel dus je eigen StampinBack stempels, want de paddenstoel is natuurlijk ook al je eigen stempel.
Leuk met de tekst langs de steel geschreven.
Lieve groetjes van Yvon

Janine zei

Nou ik zie vrijwel geen verschil hoor, mooi gegutst Alie en hele leuke kaarten meegemaakt! Fijn weekend.

herminesplace zei

Prachtige paddestoelen, knap werk!!!

maria's knutselplezier zei

Dit heb je weer fantastisch uitgewerkt Alie, vooral die onderste is heel mooi al wil ik ook geen afbreuk doen aan de vorige!! Prachtig
gedaan allebei!!

Groetjes
Maria

Marianne zei

Wauw Alie, wat heb je dat weer prachtig gedaan. En de kaarten die je er mee hebt gemaakt zijn weer supermooi!!Fijn weekend!
Liefs,
Marianne

Karin zei

wow 2 prachtige en totaal verschillende creaties! En wat leuk weer zo'n mooie zelfgemaakte stempel! Fijn weekend!

Silvia(Barnie) zei

Wow, fabulous hand carved stamp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...