Volgers - Followers

dinsdag 23 oktober 2012

Just go with the flow...and let it happen...


Chase your DREAMS, you might catch one

Weer vanuit het niets gaan spelen...wat is dat toch lekker!
Wat ik wel wist, was dat ik weer een achtergrond wilde maken met Inka Gold, vermengd met water. In dit geval heb ik staalblauw en oudzilver als kleuren gekozen en vermengd met elkaar en water...met een penseel aangebracht op parelmoer honingkleurig linnenkarton. Daarna met donkergroene en geelgroene alcoholinkt een soort bladerdak gaan deppen, met een beetje fantasie erbij vond ik dat best gelukt.
Eerst met een paarse marker de boomstammen getekend, maar dat vond ik erg fel, dus snel de witte Distress stain erover...dat werd te wit, dus toen maar een vochtig doekje...en toen had ik er wel vrede mee :-) De omhoog springende vrouw gestempeld, een leuke dynamische stempel van A Capella. En boven haar een onbekende clearstempel bestaande uit 8 rondjes, twee maal afgedrukt met paarse Archival, waar ook de vrouw mee is gestempeld, de kleine bellen (onbekend) en de tekststempel van Stampinback.

Het oogde wel leuk, maar ook nog wat saai...en dan ligt de witte Sharpie pen, in dit geval, dichtbij.
Dus de kleuren van de alcoholinkt en ondergrond maar losjes gevolgd en zowaar er kwam meer leven in de kaart....dan de boomstammen ook maar wit, en de vrouw wit omlijnen en als ik dan toch bezig ben ook maar stippen in de rondjes en in het alcoholgras, onder op de kaart.
Gemat op een turkoois kleurige kaart en daarna op een witte kaart.

Het vervelende is wel met al deze glans, ook op deze kaart...dat het niet te scannen is, maar ook een foto kost moeite.... In het echt speelt het licht met de kleuren...en een foto geeft dan toch een statische indruk...en niet dat speelse ...
Helaas ik kan het niet beter laten zien...anders moet je de kaart maar in het echt komen bekijken, als je nieuwsgierig bent :-))

Gisteren was ik met het mooie weer op de fiets (nou ja, Spartamet...fietsen lukt al jaren niet meer) gestapt, richting bos, fototoestel mee en dan heb je ineens onverwachte ontmoetingen:

Deze zonaanbiddende pantserjuffer


Maar ook deze Amerikaanse rivierkreeft op het fietspad:


En weer thuis, zie ik dan onze rode kater Joris van ruim 14 jaar en onze bonte kater Alex van ruim 2 jaar, van de laatste zonnestralen in de tuin, die middag genieten....en van die twee, geniet ik altijd :-)



Hartelijke groetjes, Alie :-)

25 opmerkingen:

Fieneke zei

Wat een gave kaart weer Alie, maar je foto's van jouw ontmoetingen zijn ook erg leuk, nog even genieten van t weertje.
Groetjes Fieneke

Karin zei

wow het is weer schitterende creatie. Leuk spul dat IncaGold, ik ben er ook al druk mee bezig geweest. En wat een mooie foto's heb je gemaakt, heerlijk die 2 katten die lekker van de zon zitten te genieten!

Willy zei

Prachtig kaartje Alie, blijf jij maar lekker binnen spelen en af en toe buiten (ha,ha...) dat levert mooi plaatjes op!!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik val zowt van mijn stoel. Wat is dit mooi blijkf er naar kijken. Weer zo'n mooi verhaal zit er in Alie. (en natuurlijk mijn kleuren he? haha) Dat Inka Gold is echt schitterend en ik kom hem wel in het echt bewonderen. Je foto's zijn schitterend. En zomaar de kreeft over de weg. Wat mooi is dat alles toch en dan natuurlijk Alex en Joris. Ook zij genieten heerlijk nog van het warme zonnetje.

froebelsternchen Susi zei

a fabulous card! a great post!

Patricia zei

Wat een PRACHTIGE kaart zeg Alie, ik wil hem wel in het echt zien hoor hahaha!
Wat een leuke ontmoetingen heb je gehad zeg! PRACHTIGE foto's!!!
Geniet er nog maar van, want van de week kan je de winterjas weer aan haha
Gr Patricia

Miranda zei

Hoi Alie, wat ziet het er allemaal weer mooi uit en ben benieuwd hoe deze kaart er in 't echt uit ziet want de INka glans kun je moeilijk vangen he? Je timeless voyage uit een vorige post vind ik helemaal prachtig en dat je zomaar een rivierkreeft tegenkomt op een fietspad.....heel bijzonder! De natuur heeft zoveel moois he?
Lieve groet Miranda

Amanda zei

Really lovely, very tranquil.
Amanda x

Marjie Kemper zei

It's frustrating when you can't get the photo you like, but this looks very beautiful to me as is. I love all the white pen work against the gorgeous colors. And that crayfish is astonishing!

maria's knutselplezier zei

Prachtige kaart weer Alie, heel mooi!!En ik ben verliefd op je huisdieren, mijn eigen kat is enkele jaren geleden gestorven en ik mis hem nog steeds ,hij had iets van je rosse kat, ik wil wel een nieuwe maar mijn man is geen liefhebber dus,blijf ik maar zonder!!!

Groetjes
Maria

Felicie zei

This card is absolutely stunning Alie.
Greetings
Felicie

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, love the card art. The trees are fabulous ! Also the photos are beautiful, great close-ups. Your black & white cat (Alex) looks just like our cat Archie ! Maybe they are long-lost brothers? Our cat was a stray, we don't know who lost him. Thanks for sharing your art, Greetings, Shirelyx

Ballie (Bennarda) zei

Heerlijk weertje , genieten even, wat een topper van een kaart weer Alie.
gr Bennarda (Ballie)

Bianca zei

Een mooie kaart is het geworden Alie, dat spul wat je gebruikt ken ik helemaal niet maar het ziet er mooi uit hoor.

groetjes Bianca

butterfly zei

Already the colours seem to be glowing - would love to see it moving to catch the light... a beautiful piece of work, Alie. Where on earth did that crayfish come from?! Love the damsel fly too... and like your cats I'm looking for the last bit of sunshine!
Alison x

Marianne zei

Wat een lekker vrolijke kaart en jammer dat we de schitter van de Inka's niet zo goed kunnen zien, maar aan je verhaal te horen; is het fantastisch spul. Erg verrast was ik van je mooie foto's.... ik heb zelf nog nooit een ontmoeting gehad met een rode kreeft op een fietspad, maar wat heb je alles mooi en duidelijk in beeld gebracht. Je katers hebben het duidelijk ook naar de zin in de zon. Bedankt voor je leuke foto's en kaart en natuurlijk het verhaal wat erbij hoort. Het was weer superleuk om te lezen! Liefs,
Marianne

Buttons zei

That amazing card really reminds me of Japanese anime - they tend to be full of woodland spirits and creatures in just these colours. Love that lady in the middle too. Hugs, Buttons x

Anita Houston zei

Perfect advice!!! Love the girl and her stripes! Gorgeous color and design!

Bianca van Noort zei

Ja mooie creatie. Leuke foto's.
Groetjes Bianca

Janny Jager 't Hooft zei

Wowwwwwwwwwwww Alie wat is hij mooiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Je had al wel verteld hoe je hem gemaakt had ,maar als ik hem dan zie krijg je er pas echt een idee van .
Super super en ja hoor ik kom hem in het echie bekijken.
Wat heb je op je fietstocghtej leuke ontmoetingen gehad zeg ,vooral die riveirkreeft is heel apart.
En dan je twee schatjes zo op een mooie foto bijelkaar,
een heerlijk gezicht.
Blijf er maar lekker van genieten hoor.

Lieve groetjes Janny

Myriame zei

Prachtige kaart en je foto's zijn schitterend!!

marja Eelman-rimann zei

Beste Alie
wat een mooie foto's ,en je elfje in het bos,dat zie ik erin.
heel vrolijk dank je wel
groetjes marja

Silvia(Barnie) zei

A fabulous card, great colors. Thanks for sharing the photos.

Julia S-W zei

Love how the lady really does seem to be about to catch that little piece of magic amongst the trees - so clever how you've done that Alie. I love reading how you achieve your outcome although Google translate does make it quite funny at times!
I know what you mean about photos - so often it would be better if we could see things in real life to fully appreciate it.
Sounds like your bike ride was good fun. Why on earth would a crayfish be on the path?? Weird. Excellent photo of the dragon fly. The best picture shows your lovely cats - just beautiful (Frankie continues to plod on thankfully and much to the vet's amazement!!).
Big hug to you and the moggies.
Juliaxx

Paula Whittaker zei

beautiful card

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...