Volgers - Followers

zondag 16 september 2012

Out of my comfortzone...white!!! :-)

Zo moeilijk vind ik het om een kaart te maken die wit is als basis, nog moeilijker vind ik het om hem wit te houden tijdens het maken!! Of mijn handen blijken toch niet zo inktvrij, of mijn werkblad heeft ergens een inktvlek(je) zitten die afgeeft, restje lijm...en ga zo maar door, daarom zie je bij mij dus zeer zelden (geloof 1 keer hiervoor) een witte kaart als basis :-P

Maar het is me dit keer gelukt!!! Yeahhh


Slechts twee stempeltjes gebruikt...het vogeltje heb ik in Noorwegen gekocht bij Panduro, een paar jaar geleden. De tekststempel is van Marianne Design.
Op twee stroken glossy wit papier een paar tinten alcohol inkt aangebracht, de donkere zijn afgedrukt met nog volop inkt in het vilt, de lichtere zijn daarna afgedrukt met hetzelfde viltje. De stroken gesneden in 3 x 3 cm, daarna het vogeltje gestempeld. De blauwe onderkaart is 4 x 4 cm. Trapsgewijs op de witte kaart gelijmd en de tekststempel afgedrukt.



Binnen in de kaart, aan de linkerkant heb ik nog drie vierkantjes gelijmd en met een identypen een soort touwtje getekend. Op de envelop, links onder, alleen de afdrukjes op alcoholinkt, op de kaart gelijmd en hier ook een touwtje getekend. Loll....en dat alles op wit...ik sta versteld van mezelf, voelt als een soort overwinning dat het toch is gelukt om het wit, wit te houden! Het is een wonder hahaha :-))) Zal het maar snel in een foliezakje doen!!!

Hartelijke groetjes, Alie :-)


28 opmerkingen:

Sticky Fingers zei

Je kaart is prachtig geworden! Mooie kleurencombinatie. Groetjes

maria's knutselplezier zei

Helemaal anders, als anders maar weer heel mooi gedaan en ik zie geen enkel vlekje, dus 10/10, 'tis weer eens iets nieuws en dat zien we graag!!!

Groetjes
Maria

Linda zei

Hahaha, ik begrijp precies wat je bedoeld! Ik vind het ook een crime om wit wit te houden. Het is jou nu in ieder geval perfect gelukt! Ik vind het ook hartstikke knap al die kleine vierkantjes op de kaart, alles recht en gelijke afstanden, dat doe ik je niet na! Leuke kaart Alie!

catherine zei

Well I think Alie this is a super card and a great job with the white challenge. love the colours of the alcohol inks and the layout too
x catherine

Yvonne zei

Je mag trots op jezelf zijn Alie want je hebt een prachtig hagelwit kaartje weten te maken. De tekst is volgens mij van een sheet van Marianne Design.
Groetjes Yvonne.

Marianne zei

Ja hoor: het is echt leuk!! Wat een mooie "simpele" kaart en ik vind de versieringen aan de binnenkant en de enveloppe een hele mooie aanvulling!
Geweldig gedaan Alie. Is absoluut voor herhaling vatbaar! Lieve groetjes,
Marianne

Saskia zei

Prachtig, Alie, vooral die getekende draadjes aan de binnenkant en op de envelop. En ik heb het ook zo vaak dat ik aan een one layer card begin en met een multi layer card eindig, lol!

Karin zei

Nou het is je goed gelukt hoor, een prachtige kaart met een keurig witte achtergrond,haha. Mooii!

Willy zei

Ha, ha....knap hóór en ook nog heel goed gelukt!!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Kom maar vaker uit je comfortzone Alie, want dit is scht schitterend. Zo fris en mooi. Heel leuk gedaan en bedacht. Lief vogeltje.
lieve groetjes Marja

froebelsternchen Susi zei

great that you challeneg yourself .. so we bring us forward!
For me it is difficult too ...expecialle White space and black and white...

oh god....

I love color!

I love all the last kompositons here... great and this little twitter composition makes happy!

Miranda zei

Heerlijk hoor om eens uit de comfort zone te komen want ook dit is weer eens wat anders en verfrissend! dat maakt het leven ook afwisselend nietwaar? En het wit is ook mooi wit gebleven ook altijd een kunst! lieve groet Miranda

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwww Alie wat heb je hem mooi schoon gehouden zeg hij is echt hagel wit
Heel iets anders dan we van je gewend zijn ,maar echt super super mooi ,
Zelfs de binnekant bewerkt en er ook nog een prachtig vloppie bij gemaakt
Klasse werk meis.

Lieve groetjes Janny

Fieneke zei

Super leuk kaartje, en binnenkant en envelop. Erg leuk geheel. Enne heel herkenbaar die vlekjes... Maar deze zijn erg mooi wit.
Groetjes Fieneke

Stampinback zei

Zie je wel dat je het wel kunt hahahaha TOPPERTJE !

Bianca zei

Jippie!!!! Goed gedaan Alie, ik ken het hoor ik heb ook vaak vieze vingers en dan kom je net op je schone kaart (grrrrrrr)

Maar je kaart is mooi geworden, leuk idee om dat trapsgewijs te doen.

Heb ik weer een idee om met vierkantjes te gaan werken.

groetjes Bianca

Anneke zei

Mooi hoor! Altijd leuk als de binnekant en envelop helemaal in stijl zijn!

Anita Houston zei

You did so good with the white...so clean! The starkness of the white really makes these colorful birdies really pop! Fabulous background with them!

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful creation with leaving some white! I really like the backgrounds behind the cute birds. I have a similar stamp love that colour combo. I find it hard to have a lot of white, but I really enjoy the look of it. It makes the image stand out ! Great work, it was a success ! Shirleyx

Patricia zei

Nou Alie ik vind hem GEWELDIG gelukt hoor, heel leuk.
Ook de binnenkant en vlop zijn heel mooi!!!
Groetjes Patricia

Monique zei

Inderdaad iets heel anders dan we gewend zijn, maar niet minder mooi.
En met de binnenkant en de envelop maakt het een supermooi geheel.
Hartelijke groetjes, Monique

Miranda zei

Ik vind hem gaaf!! Effe meedoen aan onze challenge, want je kunt het dus wel!!! En hoe. Knap gedaan.

Julia S-W zei

Woooooow Alie!! I've never seen such a white background for you (or me!!). It works really well and I do like the little bird and the colours you chose too. Great that the envelope wasn't left out!
Juliaxx
Have a great week.

Inge zei

Heel mooi!

Nora MacPhail zei

He's such a beautifully designed bird. I like his heart wing!

Gery zei

Alie, gefeliciteerd met je resultaat!! Je kaart met een groot oppervlak aan sneeuwwit is ontzettend leuk en mooi geworden.
En ook inspirerend om te zien, wat je hebt gedaan met die kleine vierkantjes. Erg leuk.!
Om mn werk schoon te houden, heb ik altijd een lotiondoekje bij de hand.
Net met je nagel op het inktkussen of een vieze vingerafdruk - het overkomt ons vlgs mij allemaal en het liefst in de allerlaatste fase gggrrrr.
Het tekststempeltje is vlgs mij v een sheetje tekst v Marianne Design.
Ik heb met plezier gekeken, Alie.
Groetjes Gery

Jetske zei

Mooi in eenvoud! (hoewel echt wit inderdaad niet zo eenvoudig is! LOL)

Yvonne zei

Ha ha ha, inderdaad HEEL ENG om op wit te werken, maar vooral om wit ook wit te houden en niet te bezoedelen met een groene vingerafdruk, of een omgevallen flesje stempelschoonmaak, of een op z'n kop gevallen inktkussen, of een hand waar al een veeg aan zat, ook al had je die net afgeveegd ......
Volgens mij kennen we dat allemaal wel, ik in ieder geval wel, maar ik ben dan ook een kliederaar, sloddervos, ALTIJD vieze vingers, maakt niet uit wat ik doe.
Maar jouw kaart ....... die ziet er super onberispelijk uit! Top Alie! En ook nog hartstikke mooie en leuk, je vogeltjes zijn eigenlijk heel simpel in dezelfde uitvoering en met maar twee kleuren groen, maar het is super effectief om de kaart mooi te krijgen!
Groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...