Volgers - Followers

dinsdag 25 september 2012

Herfst kind - Autumn child

(uitvergroot zijn de details beter te zien)

Na de stormachtige dag van gisteren kreeg ik een soort herfstgevoel over me en tsja dat moest dan maar verbeeld worden ook in herfstkleuren...hoewel ik het gevoel heb dat we veel te weinig zomer hebben gehad, dus stilletjes hoop ik nog steeds op een mooie nazomer, net als vorig jaar!

Maar de kaart...begonnen ben ik met wat bladeren uit de tuin, een behangrollertje en Distress stains
Op de onderkant van de bladeren diverse kleuren Distress aangebracht, op een correspondentiekaart gelegd en met het rollertje er overheen. De inkt loopt dan wel wat uit door het rollen, dus besloot ik om dat te verdoezelen door rode, bruine en gele Distress te sponzen. Daarop de bomen gestempeld. Op apart papier waar ik ook wat bladeren op had afgedrukt, het meisje gestempeld, uitgeknipt en haar haren afgeknipt (ze moest even huilen, maar ja het was voor het goede doel .. en haar nieuwe coupe vindt ze ook wel wat, ze is nogal alto :-)). Het meisje op de kaart geplakt en haar een coupe van herfstbladeren gegeven. De bomen, het meisje en de bladeren bewerkt met witte gelpen en goudkleurige Brilliance. Dat heb ik ook gedaan bij de losse bladeren onderaan de kaart.  Her en der nog blad afgedrukt met de Picket Fence Distress stain. De kaart gemat op een dieprode kaart en dit geheel weer op een herfstbruine onderkaart. Nog wat gespeeld met een goudkleurige gelpen...en toen was de storm geluwd en werd dit het eindresultaat van dat stormachtige gevoel....Autumn child.

Stempel bomen: Stampinback
Stempel meisje: Stampinback/Alie Hoogenboezem-de Vries
Stempel klein blad: Action


Hartelijke groetjes, Alie :-)

27 opmerkingen:

herminesplace zei

Prachtige herfstkleuren, mmoi zo met die bladeren in de achtergrond

Gráinne zei

What a splendid idea! It turned out so very well, love the pure natural look of it and your stamp fits in just perfectly.
Best, Suzanne xx

Karin zei

ja wat een weer was het! Maar voor jou met een mooi herfstig resultaat! Mooie kleuren!

Sophie zei

Was für eine schöne bunte Herbst-Karte.
Wo nimmst du bloß immer wieder deine herrlichen Ideen her?!

Ganz liebe Grüße

Willy zei

Wat een geweldige herfst pagina en wat heb je het leuk verwoord...ik zie het al helemaal voor m´n ogen gebeuren, ha,ha. Ik hoop met jou op nog een mooie na zomer!!

Monique zei

Wat een goed idee weer van je Alie.
Het ziet er geweldig uit!
Groetjes, Monqiue

Lizbethem zei

Lovely Autumn art, Alie!

Marianne zei

Ja, je hebt het weer voor elkaar! Ik zit hier weer te lachen bij de PC. Wat een verhaal! En wat een kaart! Dat is echt herfst.... Het meisje haar nieuwe kapsel is erg vindingrijk, de kleuren zijn weer prachtig en alles is weer één geheel.
Super gedaan, Alie en bedankt voor de nieuwe inspiratie!!
Liefs,
Marianne

Fieneke zei

Leuk! past helemaal bij het herfstgevoel!
Groetjes Fieneke

Felicie zei

A stunning creation Alie.I love it.
Greetings
Felicie

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie, such a wonderful & beautiful creation. It makes me smile. Love the colours & texture in the background.

Thank you for all the information on carving, will look for them. Otherwise maybe my famiy in the Netherland can find it for me :) Warm Greetings, Shirleyx

catherine zei

This is beautiful Alie and so love those autumnal colours. Unfortunately we are having too much rain and lots of places are flooding
x catherine

froebelsternchen Susi zei

so beautiful and a wonderful technique you have used!

anita01 zei

Hai Alie,

Ik heb zo genoten van je mooi's en dan ook nog je sneuige verhaal ja ja dat is dubbel leuk natuurlijk.
Ook ik wil nazomeren hoor, ben er gek op...graag tot november als het kan;o)

Warme groetjes,
Anita

Buttons zei

Clever Alie! Autumn is such a good time to play with this idea:) Hugs, Buttons x

butterfly zei

Great work Alie - love how you've altered the leaves, and it's a beautiful autumn piece!
Alison x

Julia S-W zei

My grass is covered in leaves - I could have sent you loads but they are rather wet and soggy!!
I just love her leaf hat!!! The other things that pop out at me are the wonderful stamped trees and those leaves in the background - such a clever idea, again!
Gorgeous work my very creative friend!!
Juliaxx

Silvia(Barnie) zei

Just a wonderful idea, great technique, great background and great stamping :)

Bianca zei

Wat een mooie kleuren heb je gebruikt. Het is een mooie kaart geworden.

groetjes Bianca

Wanda zei

hoi Ali, hier een nieuwe volger, want je hebt zulke kunstwerkjes te laten zien!! Ik geniet er elke keer weer van, net als van je mooie stempels.
Groet, wanda van oranjenzo.blogspot.com

Patricia zei

Wat een SUPERGAVE kaart zeg Alie, wat een mooie details!
De bladeren op het poppetjes hoofd vind ik geniaal!
Groetjes Patricia

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Schitterende combinatie. En leuk met de bladeren uit de tuin. Mooie herfstkleuren en weer zo creatief met je meisje. Super.
lieve groetjes
Marja

Jetske zei

Gelukkig wordt niet iedereen somber als de blaadjes gaan vallen.... mooi gedaan!

Anjas-Artefaktotum zei

Wonderful autumn creation. Great idea stamping with leaves!
Groetjes Anja

Yvonne zei

WAUW! Prachtige kaart Alie!
Héle mooie herfstkleuren, gaaf idee zo met dat blad uit de tuin. Bij mij ligt wel blad te drogen tussen kranten, ga ik ook nog eens wat mee doen.
Leuke pruikenbladerenbos haar van jouw meisje, en ja, bij je een stempelafdruk van een stempel die je zelf hebt gemaakt, kun je natuurlijk zonder pardon haar bij de kapper langs sturen. Haar bladerenpruik vind ik geweldig leuk!
Mooie kaart!
Groetjes van Yvon

Anita Houston zei

You should enter this into Frilly and Funkie's challenge! Absolutely gorgeous and so perfectly Autumn!

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super super leuke Herfstkaart Alie.
Prachtige kleuren en dat hoedje van bladeren vind ik helemaal het einde.

Lieve groetjes Janny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...