Volgers - Followers

dinsdag 11 september 2012

Altered clock with Verday paint and Verday patina

En weer was er iets onveilig in huis door mij....Ik had een enorme hekel aan deze klok, niet aan de vorm ofzo...maar als het rustig was in huis, hoorde je dat tiktak de hele tijd...en daar ben ik allergisch voor...dus de batterij was er al uitgehaald. De klok stond daardoor alleen maar stil te staan! Hij stond me al een paar weken aan te kijken....en nu ik sinds kort Verday paint en patina in huis heb, moest het maar gebeuren ook! De grote verandering.....



Beetje overbelicht, maar de zon ging ineens weer schijnen...


Zelfs de bloemetjes en de vogel moesten eraan geloven...Het zilverkleurige op de roosjes is zilverkleurige kindertoververf


...net als het flesje met kraaltjes en alcoholinkt...De krassen in de verf heb ik gemaakt door met een stukje staalspons over de verf heen te gaan.


Strookjes lint geknipt en bewerkt met Verday Paint en Verday Patina...en dit werd het:


....bij elkaar een bloemvorm eigen stijl :-)



Twee Engelse teksten over TIJD afgedrukt, het papier bewerkt met Distress inkten en op de zijkanten van de klok gelijmd...


Enthousiast als ik kan zijn was ik al begonnen met de Verday zonder een foto te nemen van hoe de klok er vóór deze verandering uitzag...dom dom dom...maar na een nachtje de verf te hebben laten drogen was dit dus het eerste resultaat van de Verday paint en Verday patina op donker hout en daardoor het uitgangspunt om verder te gaan.



Een lange blogpost, maar hopelijk vonden jullie het de moeite waard.

Hartelijke groetjes, Alie :-)


I joined the ABAC challenge debut: Ready, Set...Anything goes, at

41 opmerkingen:

Elly zei

Oh my godness, Alie. (:o) Wat een schoonheid. Bedankt voor photos en de moeite. Het bloemetje....schitterend.
xoxo Elly

herminesplace zei

Gaaf, maar wel de batterij er terug indoen hoor, zo'n prachtige klok moet werken :o)

Gery zei

Jemig, Alie, dit ziet er weer verbazingwekkend uit. Dat je er gewoon aan begint vind ik al een kompliment waard. Het uiteindelijke resultaat is: wauw.
Hoe verzin je het toch allemaal??
Je zelfontworpen bloem hierop, vind ik geweldig goed geslaagd.
Het effect van alles bij elkaar is echt fantastisch.
Groetjes Gery

Willy zei

Absoluut de moeite waard, mooi is je klok geworden, mooie bloem en de tekstjes over tijd doen het goed!!

catherine zei

A fantastic job at altering this clock Alie and the colour is stunning. Loving all the embellishments and the quotes. I bet it has a big place in your house now for you to admire.
x catherine

Ginger zei

This is lovely, arn't those Verday Paints lovely. x

Lillibelle zei

What a wonderful altering clock Alie! I love your gorgeous creation with many beautiful details that one can discover here.

Felicie zei

Absolutely beautiful Alie.This is a real piece of art.Stunning.
Greetings
Felicie

Felicie zei

Absolutely beautiful Alie.This is a real piece of Art.Stunning.
Greetings
Felicie

Nora MacPhail zei

You are amazing! You're able to turn everything into something. Something beautiful!

inkypinkycraft zei

This is wonderful! What a great piece you have created ! Trace. X

xxx Myra xxx zei

wat weer prachtig!!!

Karin zei

Schitterend! maar die batterijen moeten er weer in inderdaad, deze moet gewoon weer gaan tikken,haha

Netty zei

wow such a wonderful transformation Alie. Annette x

ALIX zei

Sjonge jonge waar haal je de ideeen vandaan. Hij is in één woord SCHITTEREND!
Groetjes, Alix

maria's knutselplezier zei

Waw, Alie, wat een mooi project weer, wat ben je goed met die speciale verf die een fantastisch effect geeft!!! Heel mooi gedaan!!
Groetjes
Maria

edith zei

waaauuuw Alie wat schitterend wat ben je toch een duizendpoot

Julia S-W zei

Wow Alie, you have been so busy! I absolutely love this because it has so many things that I adore: the flowers, the paint finish, the little bird and your quotes are wonderful. Not sure what is in the little bottle - blogger wasn't translating tonight and my Dutch isn't quite good enough to work it out (Mmm: not true of course!!) - my eyes clearly aren't working very well either! It doesn't matter because this is one fab clock.
I'm glad you've entered this at ABAC and you must enter the next challenge too (it's an order!!!).
Juliaxxx

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

GEWELDIG Alie. Wat is dit gaaf geworden. Wat een super mooi klokje. Wat kunnen mensenhanden toch allemaal maken he. Succes je Verday paint he=
lieve groetjes
Marja

butterfly zei

Alie... this may be one of my favourite ever pieces of yours! It's so technically brilliant, but more importantly so beautiful, with real character and atmosphere of an age of romance... wonderful quotation too!
Alison x

Silvia(Barnie) zei

Wow, I'm missing words, that's a breathtaking piece. I think I've to look after this Verday paint and patina.

Julie Short zei

Alie I love your clock. I too dislike loud ticking clocks. I love the scratches, the colour and the wonderful textures you achieved. Thank you for joining us at ABAC this time.

Saskia zei

Ontzettend leuk Verday project, Alie!

Mrs.B zei

Absolutely stunning!
This is a beautiful transformation of your clock, beautiful colour and embellishments. Love the semtiments on the side.
Avril xx

Patricia zei

oh oh oh Alie wat PRACHTIG weer zeg, hoe krijg je het steeds weer voor elkaar...... echt GEWELDIG gaaf deze klok.
Ik wil deze techniek ook zo graag gaan doen, ik heb een oude telefoon gekocht op de rommelmarkt.
Groetjes Patricia

Anoniem zei

Het getik van het klokje stoorde je, je hebt het veranderd in een heus Pareltje! Ja, ik schrijf dat bewust met een hoofdletter. Volgens mij is het klokje nu een pronkstuk.

Mijn complimenten, voor het prachtige kunst-werk.

Groetjes,
Ineke L.

Linda zei

Wow Ali! Super!!!

Marianne zei

Prachtig gedaan Alie! Je hebt er weer een nieuw juweeltje van gemaakt. Mooie kleuren krijg je met die verday-paint en je bloem is erg mooi.
Lieve groetjes,
Marianne

Jetske zei

Alie, hij is supermooi! Ik zou maar niet meer over gekleurde vingers inzitten als ik jou was, daarmee pas je tenminste helemaal bij je interieur! LOL

marja Eelman-rimann zei

Hallo Alie
wat is dit leuk ,ziet er te gek uit goed hoor
ik doe dit ook maar met beelden en boeken
zo krijg je weer andere ideeën
mijn handen gaan al kriebelen om aan de slag te gaan
groetjes marja

Ellie zei

Ik heb nog een oude klok die opgeknapt moet worden, ik zie nu wel wat ik ermee wil gaan doen...
WOW!!

Buttons zei

Beautiful creation Alie. I love clocks and I love verdigris so you got me well and truly with this one. Hugs, Buttons x

Yvonne zei

Geweldig, wat een prachtige klok heb je er van gemaakt. Je eigen ontworpen bloem vind ik erg leuk verzonnen. Eigenlijk hoort je klok nu wel weer te tikken, misschien als je het op een stuk vilt of zo zet, dan klinkt het minder hard?
Groetjes Yvonne.

Mandi zei

Beautiful work. I love the little details you added on this clock. Thanks for joining us over at ABAC

Marjie Kemper zei

Oooh, it's beautiful, Alie! Love that look. I keep hearing about Verday lately and I seem to like everything about it. The little birds are the cutest touch!

Janny Jager 't Hooft zei

WAuwwwwwwwww Alie wat heb je je weer heerlijk uitgeleefd zeg.
Wat ben je daar toch een kei in.
Het is een juweeltje geworden en je eigen gemaakte bloem is super.
Heb hier achter m'n p.c heerlijk zitten genieten er valt zoveel op te zien.
Ben alleen heel benieuwd wat het volgende in je huis is wat je gaat bewerken
Kan nu al bijna niet wchten op wat het gaat worden en naar het resultaat daarvan.
M0n dikke complimnetne en een 10 met een grieffel voor dit prachtige werkstuk.

Lieve groetjes Janny

Anita Houston zei

Verday in the Netherlands??? WOW!!! I love it! This clock is fabulous Alie...just vintage gorgeousness!

Sophie zei

Wow! Alie, das ist unglaublich...
Sowas Schönes!

Du bist sehr, sehr talentiert.

Einen schönen Tag noch...

Ana K. zei

Alie, did I tell you, that you are amazing?! I LOVE, love, love this clock, everything match perfect together! Bravo!

Cath Wilson zei

LOVE this - always love patina - but the colours and design are perfect x

Janine zei

Geweldig Alie, ik heb net een kijkje op al het moois dat je hebt geplaatst genomen, hier schrijf ik even, dit en je andere altered box zijn geweldig, mooiiiiii, ik heb er niets anders op ge zeggen, en ik las dat je ook in de Nieuwe AS staat, daar ben ik dus ook erg benieuwd naar en de waterdruppels op je kaart van vandaag, zijn net echt. En je kerstkaart helemaal mooi en dat voor iemand die geen kerstkaarten maakt ;)))))) fijne zondag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...