Volgers - Followers

dinsdag 4 september 2012

Add colors (colours?) to your life

Ik begin met een vraag...ik zie dat de Engelse woorden "color" and "colour" allebei gebruikt worden, dacht zelf steeds dat het "color" moest zijn, maar het woordenboek geeft ook "colour" aan...wat is nu het GOEDSTE Engels? :-) ....wie helpt me. Mocht "color" toch echt fout zijn, dan zou ik het volgende kunnen doen: Add colors to your life, even if you make mistakes :-)))

Maar nu de kaart...parelmoer honingkleurig linnenkarton...dit had ik gebruikt om Dylusions Ink Sprays mee te deppen. Vervolgens heb ik er een template met vierkantjes, diagonaal opgelegd en ben de vakjes gaan sponzen met Distress inkten en Archival bright. Vervolgens de template van de bladerentak zowel een keer onder- als bovenin neergelegd en ingesmeerd met Inka Gold (geel/groen en paars) van Viva Decor.. Gezichten stempels afgedrukt en wat rood toegevoegd met een Copic Marker, de gekleurde blokjes omlijnd met witte gelpen en de bladeren met een zwarte identypen...beide pennen ook gebruikt voor de randen.
Aan de linkerkant gaatjes in de kaart gemaakt en er gekleurde lintjes aan vastgemaakt (dankjewel Yvon van Hoof voor je mooie, inspirerende kaart vorige week, waardoor ik je ideetje ook heb gebruikt!)



Hier nog een stukje van de kaart in beeld, om te laten zien wat een mooie glans het Inka Gold van Viva Decor geeft! En zoals altijd...in het echt is dat nog mooier.

Hartelijke groetjes weer, Alie :-)


29 opmerkingen:

maria's knutselplezier zei

Wat een mooie vrolieke creatie weer Alie, I love your colours and I olso love your colors, ik versta wat je bedoeld en dat vind ik al genoeg je kan niet alles weten , sorry ik ben zeker ook geen taal expert, ik ben al blij dat ik me kan verstaanbaar maken, en een fout je hier en daar, maakt een taal kleurrijker, niet??

Groetekes
Maria

Bertiebo zei

Hahaha, dat zou een slimme oplossing zijn. Maar het hoeft niet want het is allebei goed. Colour is Engels en Color is Amerikaans.

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een heerlijk kleurrijk geheel. Fantastiche kleuren en compositie.
Op je vraag color of colour, daar ben ik zelf ook niet uit. Dus gebruik het kortste woord (haha). Ben wel benieuwd naar de uitleg van iemand die het weet. Ik heb gehoord dat het ene in Engeland gebruikt wort en het andere in de USA. Zou kunnen toch?
Lieve groetjes
Marja

Liesbeth Fidder zei

Wat een prachtige kleurrijke kaart Alie ! Schitterend ! Het lijkt wel patchwork en de lintjes maken het helemaal af ! En volgens mij is colors prima hoor.. ik schrijf ook altijd colors in mijn artikeltjes voor de Craft Stamper en het wordt nooit veranderd in de teksten.

Saskia zei

Zo, dat is zeker weten heel kleurrijk. Leuk spul hè van Viva Decor. Werkt stukken mooier dan de rub-ons.
En wat je vraag betreft: de Amerikanen zeggen color, de Britten colour. Net zoals de Amerikanen Mom zeggen en de Britten Mum.

Marianne zei

Hallo Alie,
Heeft het niet iets te maken of je Amerikaans-engels of engels-engels gebruikt? Ik gebruik ze eigenlijk ook vaak door elkaar, dus zou het ook wel eens willen horen van een deskundige :-)
Wat een schitterende kleurrijke kaart en op de tweede foto zijn de kleuren nog beter te zien! Mooi spul zo te zien!
Lieve groetjes,
Marianne

Willy zei

Prachtige kaart Alie, mooi die kleurtjes en je gezichten stempels zijn super. De lintjes aan de zijkant vind ik echt een super leuk idee. Volgens mij moet het idd colours zijn, maar als ik jou was zou ik hem lekker zo laten hij is zo mooi!!

Ellie zei

De spelling heeft te maken met Amerikaans en Britse engels, dat is het gewoon ...
Mooie page!

Julia S-W zei

I'm first to comment - amazing! Love the colours but most of all it's the stamped faces that caught my eye.
The close up shows just how wonderful your background is. The ribbon pieces work so well on this too.
Hugs,
Juliaxx

Jetske zei

Hoi Alie,

Het juiste engelse woord is colour, maar de Amerikanen schrijven color. Je kunt zelf kiezen waar je de voorkeur aan geeft.
Je hebt dus geen fout gemaakt, je kunt je kaart zo laten als hij is, en hij is weer mooi!
Groetjes,

Jetske

Patricia zei

Hoi Alie
wat een mooie pagina!!!! Lekker kleurig ook!
Het juiste woord is volgens mij Colour!(zei mijn vriendin die heel goed Engels kan.)
Groetjes Patricia

Paper Creations by Shirley zei

Very beautiful Alie ! I love the colours (or is it colors?). In Canada we spell it as colour. In the USA they spell it as color. Both are fine :) Anyway you have used gorgeous colours, love them & your creation. Warm Greetings, Shirleyx

monique zei

Colour is engels en color is amerikaans. Ik heb recent een cursus engels gedaan op mijn werk en de docent heeft uitgelegd dat het in het amerikaans is vereenvoudogd omdat daar zoveel mensen uit verschillende landen kwamen wonen en voor bv de mensen die eigenlijk franstalig waren de uitspraak van colour niet begrepen werkt. Zij spraken het op zn frans uit. Daarom is de u weggehaald de uitspraak is hetzelfde en duidelijk voor iedereen. Colour is trouwens niet het enige woord wat anderss geschreven wordt in het engels dan in het amerikaans

Karin zei

wow schitterende kaart en de kleuren zijn prachtig!

En wat betreft Color of colour,het is dus engels of amerikaans en zo zijn er nog een paar zag ik,haha: colour, flavour, harbour, honour, humour, labour, neighbour, color, flavor, harbor, honor, humor, labor, neighbor, rumor.

Gezellige avond!

inkypinkycraft zei

another great piece, beautiful colours , love all the details! trace x

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super mooie kaart Alie mey prachtige kleuren (tja en wat het goed woord in het Engels is geen idee)
Daarom maar in gewoon nederlands Prachtige Kleuren.
Echt een super kaart.

Lieve groetjes Janny

Yvonne zei

Geweldige fleurige kaart Alie. Wat leuk dat er zoveel reacties op je vraag zijn gekomen. Is ook iets wat ik me wel vaker heb afgevraagd en nu, dankzij jou ben ik erachter gekomen;-)
Groetjes Yvonne.

butterfly zei

Hi Alie - wonderfully coloUrful card! And yes, that's the correct UK version; US has simplified spellings so they have color - and that whole other list someone kindly provided! What I never understand is why they have to complicate the spelling of Alison by adding an extra l to it!!
Alison x

Gaby Bee zei

This is piece looks like a colorful breath of fresh air. Beautiful!

Enjoy the last few days of summer!
Gaby

Sophie zei

Schätzelein, das ist eigentlich egal, wie du es schreibst :-)
Deine Karten und Bilder sind sooo schööön, da ist mir das "wurscht".
Ich glaube, jeder versteht das geschriebene Wort.
Ich schreibe colorieren und meine auch die Farben insgesamt.
Du machst fantastische Werke, Geschenke für alle zum Anschauen und Lernen.

Sei umarmt von Sophie
xoxo



Anjas-Artefaktotum zei

I love your colorful art work.Yes I need also colors in my life!
Groetjes Anja

Miranda zei

Hallo Alie, prachtige pagina en inderdaad kleur is essentieel in ons leven, ik moet niet denken aan een wereld zonder kleur!Kleurrijke groet, Miranda

Silvia(Barnie) zei

Out for the weekend and very busy the last two days I'm catching up today. You've been very creative the last few days.
So many fantastic pieces to see :)

catherine zei

Fantastic piece of work Alie and the colours are stunning as usual from you
x catherine

Bianca van Noort zei

Wauw wat een kleuren. Geweldig!!

Julia S-W zei

I totally missed the bit about 'color' or 'colour' but I suspect some clever people have already pointed out that it is simply to do with American spelling or British spelling. We use the 'u' and the US don't!
Sometimes my blogger translation comes up and other times it doesn't or it only does half etc. . . . . blogger must have off days too.
Juliaxx

Yvonne zei

Mooooooie kaart Alie! Mooie kleuren, en wat is dat Viva Gold leuk spul hè!
Hééé, lintjes, waar ken ik dat van, ha ha! Leuk toch dat je een idee van mijn kaart kreeg en het hier hebt toegepast? Toppie!
Colors of colours ..... Ik heb altijd geleerd dat de Engels Engelse spelling colours hanteert, en dat de Engels Amerikaanse spelling colors hanteert. Dat schijnt nog steeds zo te zijn, als je meedoet met beter Engels (www.nubeterengels.nl) kom je het regelmatig tegen.
Groetjes en fijn weekend, Yvon

Anita Houston zei

Oh so gorgeous...so many colors and layers of goodness! So much to see...a real feast for the creative eyes here!!!

Marjie Kemper zei

Gorgeous cover! Love the faces... they are captivating.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...