Volgers - Followers

dinsdag 18 september 2012

1 x Van Gogh olie pastel krijt en 1 x Dylusions Ink Sprays

Al tijden heb ik een doosje olie pastel krijt van Van Gogh staan, zonder het ooit gebruikt te hebben...omdat ik me prima vermaakte met inkten en wat verf om te kleuren. Maar zonde om het te laten staan. Dus op google maar eens gezocht, hoe ik het toe kan passen, maar was nogal ongeduldig omdat ik niet snel genoeg echte info kon vinden. Daarom zelf maar wat uitgeprobeerd.

Wie nog een link voor me heeft met goede uitleg over het  werken met olie pastel krijt, of eigen ervaring wil delen...graag! Ondertussen heb ik wel op YouTube wat leuke filmpjes gevonden,  die ook wel leerzaam waren...maar toen was deze kaart al gemaakt :-)

Geen idee of het logisch is, maar ik heb met een mesje schilfers in diverse kleuren van de krijtjes geschraapt en op het witte papier laten vallen. Met mijn vingers aangedrukt en toen de heatgun erboven gehouden, en ja hoor, het ging wat smelten. Toen de echte warmte eraf was, ben ik met mijn vinger dit alles uit gaan smeren, met een pasje er overheen gaan schrapen en daarna weer met mijn vinger gaan strijken...lekker gekliederd dus. Her en der zitten nog wat bultjes gesmolten krijt, die heb ik maar laten zitten. Eigenlijk vond ik het best een heel leuke achtergrond geworden...en de Franse stempels passen hier prima bij, voor mijn gevoel. Met een zwarte identypen een randje getrokken en nog wat witte cirkels aangebracht met de Picket Fence stain van Distress....c'est tout!

Alle stempels: Stampinback

De tag hieronder, glanst en glimt...
Op de achterkant van glanzend linnenkarton (waar de scan nu wel goed van is gelukt, rara) heb ik diverse tinten Dylusions Ink Spray gespoten en nog wat gespeeld met een template, wat nog maar weinig te zien is. Eerst de grote vlinder op de tag gestempeld en daarna de kleintjes met zwarte Versafine. Deze allemaal bewerkt met een waterpen en chloor.. Daarna de takjes stempel bovenin afgedrukt. Op wit vellum de onderste grote vlinder afgedrukt met Versamark en met zwart embossingpoeder verhit, daarna rode Dylusions Ink Spray er op gespoten. De vlinder uitgeknipt en op de tag gelijmd. Een randje langs de kanten gemaakt met zwarte identypen en witte gelpen. Met de Dymo labelmaker de tekst gemaakt.

Alle stempels: Stampinback


Hartelijke groetjes, Alie :-)

24 opmerkingen:

Anjas-Artefaktotum zei

WOW what a variety of beuatiful colors, I love it so much, and the letters and Eiffel Tower, really awesome art work!
The butterfly tag is gorgeous too.
Groetjes Anja

Buttons zei

Oh boy I adore that oil pastel background and you are right Alie they were the perfect choice of stamps too. Haven't used oil pastels myself but will see if I can come across some good blogs and or instructions as they have worked so well. Hugs, Buttons x

Marianne zei

Wauw wat een verrassend effekt dat olie pastel en wat een mooie kaart en je tag.... jeetje: helemaal mijn ding. Ik vind hem super!!
Lieve groetjes,
Marianne

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Enorm creatiefr werk. Je Frankrijk kaart is zooo mooi van kleur en combi. Je olie pastelkrijtjes doen het prima, hou lekker jouw eigen manier, want dat geeft een schitterend resultaat. Je label is eveneens super. Maar de eerste wint het echt wel bij me. Fnatastisch.
In ieder geval straalt het plezier vna het maken er af.
lieve groetjes Marja

Rosie zei

I love the colors on the card and the tag, very beautiful, Alie

Saskia zei

Zowel de tag als de kaart zijn heel erg mooi, Alie!

Wat de oliepastels betreft, de naam zegt het al, die zijn op olie basis, oplosbaar in olie. Zoals aquarelkrijtjes met water reageren. Dus je kunt met bijvoorbeeld baby-olie wat experimenteren.
Of gewoon een beetje met je vinger verwarmen en uitwrijven op een artjournal pagina. Geeft heel mooie, intense kleuren.

xxx Myra xxx zei

wat mooi, Alie!!!

Lillibelle zei

I like the colors of the oil pastel chalks on your first work very much Alie. It looks sooooo colorful and fine. Your idea with the melted crayons is very great. The french motifs are perfect.
I hope, vou'll make more ARTwork with this chalks ans you'll find some more inspirations in the www.
Your *Black butterfly*- tag is also very gorgeous. It is elaborately worked. Thank you for your wonderful inspirations and great escriptions Alie!

catherine zei

These are so very creative Alie. the colours are super. sorry I don't use pastels so can't help you with that one. thankyou so much for singing happy birthday to me today - it was really nice of you.
x catherine

Karin zei

ik vind die kaart met die gesmolten schilfertjes geweldig, het lijkt wel een oude poster ofzo!

butterfly zei

What an amazingly beautiful canvas, Alie - there's a lovely intensity to the oil colours. I've never used oil pastels, but on a search found this, which seems useful in places... http://www.squidoo.com/oil-pastel but it seems you're already discovering for yourself what you can do - and as usual, it's creatively brilliant!
Alison x

Miranda zei

Hoi Alie, wat een bijzonder effect zo met die schilfertjes, heel mooi en inderdaad la France past er mooi bij! Ook je vlindertag is a beauty! ik heb diverse items met oliepastelkrijt gemaakt op mijn blog, dus als je nog eens wat wilt weten, mail gerust! en speel gewoon lekker verder ermee, lieve groet Miranda

Willy zei

Nou...ik zou zo zeggen geen you tube filmpjes kijken want dit is prachtig!! Het heeft een beetje een vintage uitstraling, super mooi!!

Marjie Kemper zei

How beautiful! I love the crayon use up above and your doodle border down below. I admire the use of an iron ( which I normally shun, but welcome at times in the craft room!)

Elly zei

You sound like me. Always impatient. But your card looks cool. Anyway i love everything if there is an eifeltower*lol* and honestly..the background is fantastic.

Patricia zei

Dit is GEWELDIG Alie, gewoon lekker je eigen ding doen.
Ziet er toch prima uit zo!!!!!
Groetjes Patricia

Yvonne zei

Waanzinnig mooie achtergrond op je Parijskaart! Wat ben je daar heerlijk mee bezig geweest, leuk! Met zo'n mooi resultaat zeg.
Je vraagt naar een eigen ervaring met de krijtjes, die heb ik wel voor je hoor. Bij mij staan die krijtjes namelijk ook nog ergens, ver weg, in de kast ......
Je vlindertag is ook prachtig! Wat een mooie zachte kleuren. De onderste vlinder springt er echt uit, heel mooi gedaan Alie!
Groetjes van Yvon

Sophie zei

Wow, Alie, du übertriffst dich jedes Mal aufs Neue.
Wieder so eine herrliche Karte.
Es erinnert mich an einen Künstler,
ich glaube es war "Klimt"
Es sieht so toll aus.
Wunderschön.

Groetjes xx

Silvia(Barnie) zei

Alie, you've been very creative the last few days, so many wonderful projects to see. Great use of the dylusion ink sprays and your designed images :)

herminesplace zei

Beide zijn weer super

Paper Creations by Shirley zei

Wow this is amazing Alie ! Like an old painting, very unique and vintage style. Beautiful. Warm Greetings, Shirley

Yvonne zei

Geweldig, je techniek met de geschilferde krijtjes. Wat een gaaf effect geeft dat. Ik vind je achtergrond heel erg mooi en de stempels erbij maken het één geheel.
Je label ziet er ook weer super uit.
Groetjes Yvonne.

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwww Alie je kaart met de schilfertjes is super super mooi.
Heerlijk zoals je bezig bent geweest en wat maakt het dan uit of je volgens het boekje de krijtjes hebt gebruikt.
Dit is naar mijn idee nog veel leuker zo zelf bedacht.

Ook je tag is weer een lust voor het oog.

Lieve groetjes Janny

Anita Houston zei

Both are beautiful but the abstractness of the top piece has me smiling! I love your color here and the dripping parts are amazing!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...