Volgers - Followers

woensdag 22 augustus 2012

Altered Art - Verday paint & Verday patina

De gestempelde tekst op het labeltje vond ik wel toepasselijk om hierbij te gebruiken:

THE REAL JOY IN LIFE IS IN ITS PLAY
 (en dan bedoel ik ermee: tijdens het freubelen, want niet het hele leven is een spel :-))


Ik moest hiervoor wel  mijn (Steampunk) Schatkist openen om enkele spullen te gebruiken voor dit blikje
Een roestig ijzeren hart ook met patina bewerkt net als de ijzeren knop er bovenop en zelfs de roosjes. Aan dun ijzerdraad kraaltjes geregen en vastgemaakt, waarna ik ze met alcoholinkt bewerkt heb, want de blauwe kleur van de kraaltjes paste toch niet echt bij het blikje.

Zo zag het eruit voordat ik het blikje verder ging aankleden, maar....

....zo zag het blikje eruit vóórdat ik met de Verday paint en Verday patina aan de slag ging.



Nu begin ik meestal zonder al te veel kennis van zaken aan iets nieuws...oké ik heb wel op YouTube zitten kijken, maar ik was verbaasd dat de verf niet echt pakte op dit blikje. Dus heb ik de verf maar door witte Gesso geroerd...toen wilde het wél blijven zitten :-). Of het zo hoort en kan, géén idee, maar het werkte...want toen ik vanmorgen beneden kwam, had de patina zijn werk gedaan!
Ook dit was weer leuk om uit te proberen en aangezien ik vorige week 4 kleuren Verday paint en patina heb aangeschaft, zullen er echt nog wel meer creaties gaan volgen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Hartelijke groetjes, Alie :-)


I joined the No Rules Challenge at:
Simon Says Stamp and Show

I also joined challenge #28 Summer Ice Cream Colours, at:
Fashionable Stamping Challenges

39 opmerkingen:

Nora MacPhail zei

Wow, what a transformation. That looks awesome.
Happy Creating.

butterfly zei

Can hardly believe the transformation! That stuff is absolutely amazing, as is your wonderful altered tin, Alie! I'm blown away - again! - by your work...
Alison x

Anjas-Artefaktotum zei

WOW I'm speechless, you made really an awesome art work!The colors the patina I'm excited.
Groetjes Anja

Marianne zei

Ik denk dat het woord VERBLUFFEND hier een heel eind in de richting komt. Wat een metamorfose.... het lijkt wel of je het blikje na 100 jaar uit de tuin hebt opgegraven. Ik vind het supermooi gedaan en een prachtig resultaat!!
Liefs,
Marianne

Lizbethem zei

What a gorgeous job you did with this tin! Totally amazing!

Felicie zei

Wow This is absolutelly amazing,a really piece of Art,wonderful Alie.
Groetjes Felicie

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Sprakeloos!!!! Wat is dit mooi. Ben er helemaal weg van Alie. En dit is echt jouw ding. Super de Super.
Fantastisch werk en het plezier straalt er van af.
lieve groetjes
Marja

herminesplace zei

Prachtig, alsof hij al jaren onder de grond heeft gelegen, prachtige kleuren

Danielle v/d Horst zei

Wat een metamorfose niet te geloven het is net echt een oude doos of blikje je houd wel van een uitdaging merk ik lieve groetjes Danielle

Yvonne zei

Gaaafff Alie !!! Geweldig spul, dat ver-day. Dit is echt supergoed gelukt, je hebt er iets heel moois van gemaakt. Toch veel beter dan zo'n saai blikje? Ik ben benieuwd waar je ons verder nog mee gaat verrassen. Kan bijna niet wachten!
Groetjes Yvonne.

froebelsternchen Susi zei

fabulous!

Buttons zei

Alie, this is staggeringly beautiful. Can't believe that such a plain, simple tin has been transformed into a work of art. You are a genius! Hugs, Buttons x

Sticky Fingers zei

Wat is dit goed gelukt! Ik dacht dat het echt een oud roestig blikje was. De kleuren zijn super!
Groetjes, Boukje.

Taluula zei

I love to pop along to your blog, Alie, for a feast for my eyes.

maria's knutselplezier zei

Waw, Alie, wat een tot project weer, die speciale verf geeft wel een heel speciaal effect, mooi om te zien, binnenkort open je een antiekzaak!!! prachtig hoor!!!

Groetjes
Maria

Netty zei

wow its a brilliant transformation, loving it. x

Willy zei

Wauwwww....wat ziet dit er mooi uit, ik ken deze techniek niet!!

Elly zei

Lordy.....it's absolutly stunning. It seems the card from yesterday was the exercise and today you're showing the master piece. Fabulous, Alie (:o)

xxx Myra xxx zei

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwowwwwwwwwwwwwww wat mooi!!!

Karin zei

wow, toverspul!! ziet er echt geweldig uit!

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwwwwwwww Alie wat is dit SUPER SUPER MOOI .
Nu lijkt dat ver-day spul me nog leuker om mee te werken.
Heb m'n ogen uit gekeken naar hoe je van zo'n gewoon blikje een waar kunstwerkje hebt gemaakt.
Ben er helemaal verliefd op.

Lieve groetjes Janny

Bianca zei

Wat is hij mooi geworden en wat een verschil met het begin.

Prachtig!!!

groetjes Bianca

Sue C zei

Fabulous project, love the distressing ! Thanks for joining us at FSC. Sue C x

Ginger zei

gorgeous, I love this. x

Patricia zei

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Alie wat maak jij toch PRACHTIGE dingen!!!!
Weer een TOPPERTJE zeg dit!
Zeker weer een top 3 hoor!
Groetjes Patricia

Anna-Karin zei

Another fabulous piece Alie! I LOVE the rusty patina effect you got with that cool paint, wow, it is awesome. Lovely details as always and a great sentiment. Thank you for sharing with us at Simon Says Stamp and Show!

Ellie zei

Wat ik hiervan vindt? Waardeloos!



Weet je waarom? Mijn portemonnee klaagt steen en been, en hier heb je weer iets laten zien wat me onwijs leuk lijkt om heeeeerlijk mee te spelen! Echt geweldig! Nu weet ik ook weer waarvoor ik allerhande lege blikken spaar... ja mijn man klaagt oooook wel eens steen en been... volgens hem bewaar ik alles hihi

Rosie zei

Wow, Alie, I'm so exited. This is stunning. Fantastic

Julia S-W zei

Quite simply: I'M IN LOVE!!!! What a fantastic transformation of what was a tin with character but not looking it best. I love the colours, the heart on the tin is stunning and the little flowers are an inspired addition and I think you know how much I love little flowers - on anything!
Juliaxxx

Paper Creations by Shirley zei

Wow Alie ! Amazing what you've created from the shiny tin. Awesome work ! I hope you are having a great day, Shirleyx

Mrs.B zei

Hi Alie, what an amazing transformation on this tin! Absolutely stunning - love everything about it, but my favourite bit has to be the roses, just fabulous.
Thanks for sharing with us at FSC
Avril xx

Paula Whittaker zei

Stunning piece

Ana K. zei

Alie I want this box!! :) Totally amazing piece!

Von zei

Fabulous altered tin !
Von x☺x

Saskia zei

Leuk spul, Alie en wat maak je er prachtige dingen mee. Leuk dat zelfs de roosjes meegekleurd zijn!

lynne zei

Alie
The transformation is remarkable and the perfect colours to give an authentic aged, patina appearance.
Absolutely love this and your clever choice of ice cream colours.
Thank you for sharing with us at FSC this fortnight.
Wishes
Lynne

Silvia(Barnie) zei

Wow, that's an outstanding piece of art. These VerDay colors seems to be great, love the effect. Thanks for joining us at FSC this fortnight.

Marjie Kemper zei

What a transformation... this is incredible!

Fliss zei

A really gorgeous creation Alie with the most amazing texture.
Thanks for sharing this with us at the FSC summer challenge.
Fliss x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...