Volgers - Followers

zondag 1 juli 2012

Stoute Schoenen en een Steampunk Schatkist...

Zaterdagmiddag stapten we op de fiets, rondje natuur en in een knus dorpje in een leuke straat, lekker op het terras wat gegeten en gedronken. Het bleek een wandelstraat op zaterdag, dus fietsen aan de hand en maar eens links en rechts kijken wat voor winkeltjes er waren. Komen we voorbij een kleine winkelpui, waar allemaal oude klokken en uurwerken stonden. Dus ik zeg tegen mijn man: "Goh misschien hebben ze hier wel horloge radertjes enzo...zal ik het gaan vragen?" Aangezien ik al eerder zulke pogingen heb ondernomen, reageerde hij dus niet enthousiast: "Ach het is nergens gelukt dus waarom hier wel?" Ik dacht er anders over, niet geschoten is altijd mis.
Toevallig had ik mijn stoute schoenen aan en heb keurig aangebeld. De eigenaar opende de deur en daar kwam ik met mijn vraag: "Goedenmiddag meneer, ik maak zelf kaarten en andere creaties, waaronder Steampunk...". "Steampunk?", zegt die man. In het kort dus maar uitgelegd wat dat in de hobbywereld inhoudt en verteld dat ik op zoek ben naar horloge onderdelen, radertjes etc. Eigenlijk rekende ik op een kortaf: "Nee, daar kan ik u niet aan helpen!" Maar wonder boven wonder zegt die man: "Kom maar binnen, ik heb wel wat liggen, moet het alleen even opzoeken..". Oehhh mijn stoute schoenen stonden zo aan de andere kant van de drempel en ik erbij! Het winkeltje was klein en volgepropt met oude hangende en staande klokken. Oude doosjes, gereedschapjes, bakjes met allemaal horloge en klok onderdelen. Een walhalla voor mij, voor die ambachtsman denk ik keihard werken om de kost te verdienen.

Maar hij ging op zoek en vond al snel iets wat hij niet wilde houden...een plastic bakje met allerlei vakjes, afgeladen met radertjes, wijzertjes, wijzerplaten...één groot feest om dat te zien. Uiteraard verwachtte ik dat hij zou zeggen: "Nee dit bedoel ik niet, dit kan ik nog gebruiken!" Maar hij viste met een pincet een 5-tal dingen uit het doosje die hij wilde houden en zei: "Dit mag u gratis meenemen hoor. Ik doe er niets mee, de vorige eigenaar verzamelde dat, en ik heb geen zin om het uit te zoeken." Vervolgens speurt hij nog even rond en komt met een nog groter doosje aan, doet de inhoud bij elkaar en zegt: "Het doosje wil ik eigenlijk wel houden, heeft u een tas of zakje?" Nee dus, wel stoute schoenen, maar géén tas! Mijn brein werkte op volle toeren, daar kon dit buitenkansje niet op stuk gaan lopen natuurlijk. En de oplossing kwam er al uit: "Meneer u maakt me enorm blij met al deze materialen, die u notabene gratis weggeeft, kan ik u plezieren met een flesje wijn ofzo?" "Nou mevrouw dat hoeft echt niet, maar als u persé iets wilt geven, ik hou wel van een droge witte wijn!"
Dus ik naar buiten met mijn doosje en manlief richting de slijter gestuurd, voor een fles droge witte wijn én een extra zak of tasje :-). Braaf heb ik op de fietsen gepast, terwijl ik bijna stond te kwijlen boven die doos met al die onderdelen. Toen de wijn geregeld was, ben ik de winkel ingegaan en heb de wijn overhandigd met grote dank! Alle onderdeeltjes gestort in de zak...wat vanuit een doos met vakjes niet eens meevalt in een smalle wijnzak...
Als ik nog had kunnen huppelen, had ik het gedaan!!!
Mijn terugweg was euforisch, ondanks dat we grrr toch een regenbui over ons uitgestort kregen onderweg! Jeetje, als we toch niét die kant op waren gaan fietsen en daar hadden moeten lopen...en als ik toch niet had aangebeld...dan dan....ohhhh moet er niet aan denken. Soms lijkt het voorbestemd dat je ergens bent, en/of dat er iets gebeurt???!!!

Nou dat was een lang verhaal, voor degenen die genoeg gelezen hebben, hier komen de plaatjes van
MIJN STEAMPUNK SCHATKIST:-)

De doos is groter dan een A4...wat in het lange vak bovenin en links zit, had ik al, rechts onderin liggen meer dan 130 dezelfde wijzerplaatjes, die ik er ook bijkreeg!



Met eindeloos geduld 's avonds aan het sorteren geslagen...



Alle radertjes apart


Wat ben ik de eigenaar van deze winkel dankbaar!!!
(Er is ondertussen een steampunk kaart onderweg naar hem)

Hartelijke groetjes, Alie :-)

19 opmerkingen:

herminesplace zei

Jij bent een echte bofkont!!!! super.

Femmy zei

Gewldig Alle, maar goed dat je je stoute schoenen aan had! Ik ben ook al tijden op zoek en krijg steeds 'nee' te horen. Toch ook maar eens op zoek gaan naar een paar echte stoute schoenen, wie weet....

Janine zei

ik dacht zo die het veel te vertellen maar meid wat heb ik van je verhaal genoten, super hoor, en wat een aanwinst, die wijzerplaatjes alleen al, daar zou ik zelfs raad mee weten hahaa, nou die meneer heeft zijn flesje wijn verdiend en ik denk dat hij vreemd om zal kijken als hij de kaart krijgt, super Alie wat een bofkont en nou niet zeuren over een regenbuitje met zo'n aanwinst ☺

Marianne zei

Het walhalla!! Zo die is ff lekker verwend; ziet er geweldig uit. Waar heb je die schoenen gekocht? Ik ben niet zo'n held, dus kan zo'n paar goed gebruiken :-) Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken denk ik!
Fijne zondag!
Liefs, Marianne

Yvonne Garner zei

What a wonderful story! Thanks for sharing. Bet wishes, Yvonne

Marijke zei

Wat ben je ook een mazzelkont Alie, en wat een geweldige buit heb je binnen gehaald, helemaal top. Het is dat jaloezie niet in mijn woordenboek voorkomt, anders zou ik het worden, hahahaha.
Ennu...... toeval bestaat niet hoor, was gewoon voor jou bedoeld.
Ben al weer heel benieuwd naar al het moois wat je hiermee gaat maken.

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super leuke en mooie spulletjes heb je op de kop getikt Alie.
Een ware schat waar je weer heel wat mooie dingen mee kan maken.
Kan bijna niet wachten op de eerste creatie waar iets van dit moois is op verwerkt.
Knap van je dat je zomaar aan hebt durven bellen.
Meis geniet van al het moois .


lieve groetjes Janny

Carla zei

wat geweldig, ik zie je al helemaal glimmen van blijdschap, heerlijk! nu kunnen wij straks genieten van al je kunstwerken.

Gery zei

Ik voel alle opwinding over je buit swars door mn scherm heen, het trilt er gewoon van.
Wat geweldig en dat je hebt gedurfd om aan te bellen en te vragen!!!!
OOOhh, wat goed. Jemig zeg, reken maar dat velen met mij zitten te watertanden (of kwijlen!) bij deze foto's. Ik doe nauwelijks iets met steampunk, maar zoals die wijzerplaatjes, ja die kunnen we allemaal wel gebruiken. Denk trouwens, dat als je zo'n doos met radertjes hebt gescoord, dat je vanzelf wel iets met steampunk gaat doen, toch??
Het is je allemaal van harte gegund en die schoenen zou ik maar goed bewaren, wie weet wanneer je ze weer nodig hebt.
Ik wens je man ook een heerlijke rustige tijd toe en laat hem lekker genieten vd stilte de rest van de zomer :-))
Groetjes Gery

Rosie zei

Alie, you are the lucky one. Wonderful Steampunk pieces.

Gio zei

oh my!! You're a very lucky lucky girl!
And that man was so so kind!

I really envy you, can't help :-)

catherine zei

Wow these are fab Alie and I'm sure you will make some wonderful creations with them
x catherine

iene zei

ik wilde dat ik in jouw schoenen stond....wat een schatten!
veel plezier ermee...maar dat zal wel lukken,
groetjes
Evelyn

Karin zei

wow geweldig!! ben jaloers, je kunt hier een heel steampunk schilderij van maken! Nou ik ben benieuwd wanneer we een eerste creatie te zien krijgen!

Inge zei

Oooh... wat een mooie 'schat'!

Bea zei

Alleen bij de foto's al zit ik te kwijlen.(lol)
Geweldig!!
Gr. Bea

Ellie zei

Ik ben niet jaloers... wat een geweldige buit heb je gescored! Ik had het ook al een aantal keren gevraagd bij een juwelier, maar altijd NEE, ik had het al opgegeven.

Grappig verhaal, en veel plezier ermee!

Jetske zei

Mazzelaar! Wat een schatkist.... om jaloers van te worden!

Wilma zei

Hallo Alie,

Wat een leuk blogbericht!!!
en wat een geluk dat je je stoute
schoenen aan had.... :)!!!

Ben meteen volger geworden. Hoop je vaker te bezoeken.

vr. groeten,
Wilma. Shabby Royale.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...