Volgers - Followers

dinsdag 31 juli 2012

Twee gestempelde kaarten - Algemeen


Op printpapier de tekst van Goldie Hawn, die ik tegenkwam op het internet, uitgeprint:

The only thing
that will make
you happy
is being happy
with who you are
and not who
people think
you are

Uitgeknipt en het strookje op correspondentiepapier geplakt. De takkenstempel (raar woord eigenlijk he?) met groene Stazon aan beide kanten van de kaart afgedrukt. De danseres met marionet met zwarte Versafine gestempeld en nog een keer met Dove Grey Stazon. Om de danseres heen nog met een gele identypen lijnen getrokken en stippen gezet aan de uiteinden van takjes. De kaart gesponsd met Archival bright en Distress inkt. Een rand om de kaart heen getekend en ingekleurd met witte gelpen en ook de gele identypen. Alle stempels op deze kaart zijn van Stampinback.

En nog een kaart met een tekst, maar nu een tekst waar ik een stempel van heb, nl van Different Colors

"Miracles are so common that you don't see them if you're not looking"

Hier heb ik de tekststempel eerst met bruine Archival gestempeld en daarna gemaskerd op de achterkant van parelmoer honingkleurig linnenkarton. Met groene Stazon de bloemenstempel van My Mind's Eye afgedrukt. De ondergrond gespinsd met diverse kleuren Distress inkt. Op een acrylblok wat Distress picket fence (witte stain) aangebracht en dit weer met de waterpen op bloemen gepenseeld. De onbekende vogeltjes met bruine Archival gestempeld net als de Franse tekst (De Stempelwinkel). Her en der nog wat gespeeld met de witte gelpen en na het verwijderen van het maskeertape, de tekststempel met de waterpen en Distress inkten ingekleurd. Gemat op een donkerbruine onderkaart en daarna een lichte kaart.
Af en toe is het nodig om ook nuttige kaarten te maken en dat heb ik vanmiddag dus maar gedaan!

Hartelijke groetjes en dank jullie wel voor het kijken en eventuele reacties!
Alie :-)


22 opmerkingen:

Patricia zei

Oh my..... wat een PRACHTIGE kaarten weer zeg Alie!!!!!
Mooie teksten en kleuren.
Groetjes Patricia

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Beeldschoon allebei Alie.
De bovenste maakt me stil. Vind ik zo mooi, raakt me gewoon iets meer dan de tweede, die ook zo mooi is. Pracht warme en mooie kleuren.
lieve groetjes
Marja

Janine zei

Die tekst is zo pakkend, geweldig, de 2 de kaart vind ik het mooist, maar beide zijn gweldig leuk gevonden en gemaakt, mooie kleuren ook alie!!

Miranda zei

Hoi Alie, leuk woord ja takkenstempel, LOL maar ik vind het een prachtige kaart met een mooie tekst! Ook je 2e kaart is mooi, lijkt zelfs wel een beetje op een soort stof waarvan ik nu ff niet op de naam kan komen.....warme groet Miranda

catherine zei

Great techniques used on both of these Alie. Love the colours and the sentiment on the page is so true.love all the extras you have done.
x catherine

Mariëtte zei

Wederom prachtig Alie :-)

Sticky Fingers zei

Mooie kaarten Alie, vooral de bovenste met de takkenstempel. Prachtig! Leuk gedaan, de rand om de kaart heen.
Goldie Hawn heb ik in het echt ontmoet, haar zoon heeft een jaar ijshockey gespeeld in Groningen. Grappig he!
Groetjes

Yvonne zei

Die bovenste kaart...prachtig ! De kleuren, het spel tussen de takken en het marionetten mannetje, heel mooi.
Groetjes Yvonne.

Marianne zei

Dat klinkt net alsof je er een hekel aan had om deze kaarten te maken hahaha. En ik vind ze weer geweldig. Knap van Goldie Hawn dat ze zo'n leuke uitspraak heeft gedaan. Ik dacht dat ze alleen maar een leuk blond koppie had en een aanstekelijke lach :-)Zo zie je maar weer, dat ik ook al verkeerd dacht over haar. (zie haar quote).
Prachtig gestempeld Alie!
Liefs,
Marianne

Bianca zei

Ze zijn mooi geworden Alie!! Ik vind de tekststempels van Different Colors altijd heel erg leuk en goed toe te passen op kaartjes.

groetjes Bianca

butterfly zei

Both lovely, but I just love the dancer - brilliant silhouettes against that glorious background... gorgeous!
Alison x

maria's knutselplezier zei

Twee prachtige kaarten met prachtige tekst stempels , om even bij stil te staan !!

Groetjes
Maria

herminesplace zei

Beide zijn weer heel mooie met hele mooie teksten

Julia S-W zei

So beautiful Alie! Love that you've put the sentiment in English too - thank you! I love the colours of both and as ever, your backgrounds are amazing.
Juliaxx

Marijke zei

het wordt een beetje eentonig Alie, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ook deze weer helemaal top zijn,

Silvia(Barnie) zei

You've created two wonderful cards, great colors and stamping.

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een super super mooie kaartne met teksten heb je gemaakt ALie.
Allebei echt mooie teksten ,alleen de eerste vind ik echt heel heel Mooi.
Je word een beetje stil als je deze leest en o wat is het waar wat daar staat.

Lieve groetjes Janny

Anneke zei

Hele mooi kaarten. Mooie kleuren, mooie teksten, leuke details. Super om naar te kijken!

Myriame zei

Wat zijn ze mooi!!!
En zo'n prachtige kleuren!!!

Sophie zei

Oh, wie wunderschön.
Die Karte sieht aus wie gestickt.
Ganz herrlich.

Liebe sonnige Grüße

Marjie Kemper zei

Oooh, I adore your colors once again! Beautiful, beautiful work. Especially love the top one. Lovely!

Eliza zei

Both pieces are just stunning and your techniques are fantastic. Beautiful work.

Eliza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...