Volgers - Followers

zaterdag 28 juli 2012

Bargain hunt and a new creation

Vanmiddag naar de Curiosa markt in Delft geweest. Bij kraam 4 was het al raak...roestige ornamentjes en oud koperen klemmetjes. De man had het over 3, 2 en 1 euro per stuk...oeffff dat werd me te gek. Dus ben ik maar aan het onderhandelen gegaan en uiteindelijk had de man zo'n lol dat hij zei: "Weet je wat, 10 euro bij elkaar, omdat je zo lief lacht". Daardoor had ik ineens 18 oude roestige spullen in een zakje zitten, waar ik helemaal blij van werd. De gietijzeren "telefoon" kreeg ik bij een andere kraam los voor 4 euro...nadat ik de man beloofd had dat ik er echt iets leuks van zou maken...nou ik hoop dat dat gelukt is!




Dit is het dan geworden...al het gietijzer bewerkt met bruine, metallic blauwe en metallic groene verf en een ietsiepietsie goudkleurige kindertoverf. Zogenaamde telefoonnummers en namen gestempeld op een gescheurde strook papier, evenals achtergrondstempeltjes, tekst rechts geschreven, links een gestempelde pen van De Stempelwinkel. bovenin een Ikea potloodje bestempeld en met een touwtje vastgemaakt. De strook zit onderaan vast aan een echt rolletje dat aan een ijzeren draad hangt. Het "moest" weer af...zucht :-)





Zo, ik heb weer even rust...en kan me af gaan vragen wat ik hierna ga verzinnen, of ik laat "het" maar gewoon weer gebeuren!

Fijn weekend verder, Alie :-)



17 opmerkingen:

Marianne zei

Ja, die drang om te creëren. Dat zit in je of niet. Gelukkig heb jij het ook, want je creaties zijn onwijs leuk en altijd verrassend. Wat heb je weer een leuk telefoontje gemaakt. Knap stempelwerk en het ziet er geweldig uit!
Fijn weekend, Alie en het is gelukkig geen 36 graden meer in je hobbykamer :-)
Liefs,
Marianne

butterfly zei

Ooh, what a great haul - and well-bargained! Can't wait to see what you do with them...
Alison x

Femmy zei

prachtig Alie!! en echt goed onderhandeld, leuk he om dan die mooie spulletjes voor maar weing mee te krijgen.

Elly zei

Lucky girl!! I love your rusty stuff and i had to buy it also.
I wish you a nice weekend, Alie

Sticky Fingers zei

Je hebt het telefoontje (geinig ding) prachtig opgepimpt. Zo creatief!Ik ga ook graag naar rommelmarktjes, je komt er vaak de leukste dingen tegen! Je hebt goed gescoord!
Fijn weekend

maria's knutselplezier zei

Wat ben je toch een bezige bij , eerst naar de markt en dan direct een kunstwerk gemaakt!!!Prachtig hoor, Alie!!!

Prettig weekend en groetjes
Maria

Janny Jager 't Hooft zei

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW Alie,wat heb je leuke en mooie roestige dingetjes gescoord zeg
Kan me voorstellen dat je die niet wilde laten lopen
Zie je al staan bij de beste man (jammer dat ik dat niet gezien heb) en je liefste glimlach te voorschij toveren.

Tja en dan je telefoon .
Meis hier zijn gewoonweg geen woorden voor
Zal het toch proberen SUPER MOOI PRACHTIG KUNSTWERK .
Heb echt zitten likkebaarden hier.

Lieve groetjes Janny

Karin zei

Wow dat heb je maar weer mooi voor elkaar gekregen, en er dan ook al zo snel in de praktijk een prachtig kunstwerk gemaakt!! gezellig weekend verder!

crealinedance zei

Hallo Dat heb je goed gedaan,mooi is je telefoon geworden.Gr.Nel

Yvonne zei

Zooo zeg, dat is wel heel erg gaaf geworden. De telefoon is op zichzelf al mooi maar jij hebt er echt iets prachtigs van gemaakt. Nu nog terug om het te laten zien aan de verkoper ;-)
Groetjes Yvonne.

Gráinne zei

What a good haul, you got beautiful old pieces. The phone is brilliant, love it.
Have a great weekend, too, Suzanne

Patricia zei

Wat super super GAAF zeg Alie, mooi gemaakt zeg, en wat een goede vangst heb jij gedaan! haha
Groetjes Patricia

Janine zei

Nou alie daar heb je goede vondsten opgedaan, die sleuteldingetjes ( kom niet op de naam) enig, ook leuk om dozen mee te maken ;)) en die telefoon, super leuk!!! Weet je wat je ook nog erbij zou kunnen doen, als ik zo vrij mag zijn ;)), zo'n kassabonrolletje bevestigen ergens, en dan werkelijk gebruiken als je snel iets moet opschrijven, naast je foon hangen of in de keuken? Lijkt me geinig, maar ik vind het super!!!

Jetske zei

Die telefoon heb je mooi "gerestaureerd"! Je bent toch wel een sjacheraar, ben heel benieuwd wat voor moois je met de rest gaat maken.

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat heb je weer heerlijk gestruind. En wat een prachtige dingetjes op de kop getikt, maar vooral wat heb je er iets schitterends mee gemaakt. De telfoon, gewoon geweldig. Een kei ben je hierin Alie. SUPER de SUPER.
lieve groetjes en fijne dag
Marja

Julia S-W zei

Wow Alie - your smiles must have been very big to get such lovely things at that price!! I love the phone and the comment you've put on it too! I love the old patina finish here.
Juliaxx

Silvia(Barnie) zei

Wow, that's a fabulous creation.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...