Volgers - Followers

zondag 1 juli 2012

Art Abandonment...Laat je kunst achter: nr.1

Dit is mijn tweede blogpost vandaag...de eerste was nogal lang. Dus als je tijd en zin hebt, kun je dat ook nog gaan lezen en bekijken :-)

Michael deMeng - Art Abandonment

ART ABANDONMENT

Via blogs en groepen lees ik steeds meer over Art Abandonment...je kunst ergens achterlaten. Je verpakt het en doet er uitleg bij.

Er is ondertussen ook een Nederlandse groep waar je je foto's en verhaal kunt delen:

KUNSTKADO YAHOO

Lijkt jou dit ook leuk, meld je dan aan :-)


Ik heb een notitieboekje van de Hema bekleed met aluminium folie tape en beïnkt met div. kleuren alcohol inkt. Daarna op parelmoer honingkleurig linnenkarton de tekststempel en de stempel van de jongen op de vis (beide Crafty Individuals) afgedrukt, ingekleurd met Distress inkten en op het boekje gelijmd. Aan de binnenkant mijn naam en wat visjes erbij gestempeld.



De teksten uitgeprint en alles in plastic gripzakjes verpakt. Op de fiets gestapt en mijn "kunst" ergens achter gelaten, in de hoop dat het gevonden wordt. Achteraf maar goed dat het geheel in plastic gripzakjes zit, want een halfuur nadat ik het op had gehangen, ging het fiks regenen.



Hoewel het wel een beetje onder een afdakje hangt :-)
Het moest wel daar, want ik kon het nergens anders aan de brievenbus bevestigen...en het leek me nou juist zo'n grappige plek. Je gaat iets posten en kunt iets mee terug nemen...



En nu ben ik benieuwd of het iemand opvalt dat daar een kadootje hangt! Dus ben ik eigenlijk in gespannen afwachting of er een mailtje gaat komen van iemand die het mee heeft durven nemen :-)
Als het er over twee weken nog hangt, haal ik het weer op! Hahaha...

UPDATE: ZONDAG 1 JUlI 2012: Om 20.10 uur gaan kijken énnnnn het pakje is weg! Nog gekeken of het niet op de grond terecht was gekomen, maar nee hoor...afwachten dus of de vinder iets laat horen :-)

Hartelijke groetjes, Alie :-)



25 opmerkingen:

Marijke zei

dit is super Alie en wat een geweldige plek om het achter te laten, ga ik zeker ook een keer doen.

Gráinne zei

That's a very good idea. I know this with books but it seems natural to let art behind for others to find, too ... please let us know if you get an answer from someone :-)
Have a nice Sunday
Suzanne

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een leuk boekje is dit geworden Alie en wat een leuk idee.
Super plekje om het op te hangen
Inderdaad heel toepasselijk.
Ben benieuwd of ze het al ontdekt hebben en of je nog iets hoort van de vinder.

Lieve groetjes Janny

Janine zei

Nou zet de plaats erbij geheid dat een blogger er heen fietst ;)) maar ik zal je uit je droom halen, ik denk niet dat het over 2 weken nog hangt, ik vermoed dat de postbode mogen de politie waarschuwt met het bericht dat er een verdacht pakje onder de brievenbus hangt.... Mens je bent vanavond vast in het journaal, hahaha, nee gekheid, Alie, dat weet je wel hé, maare ik vind het geschenk in elk geval heel leuk en dus denk ik dat er iemand erg blij mee gaat zijn. En nou niet nog een postje maken, ik lees me te pletter hier ;))

Carla zei

wat een leuk idee en ook een superplaats om het neer te hangen.
ik ga dit zeker ook een keer doen.

Gery zei

Alie, wat leuk en spannend.
Je hebt een hardstikke leuk boekje gemaakten de "vinder" zal er blij mee zijn.
Ik duim met je mee, dat je er wat van hoort.
Je trouwens een echt leuke plek bedacht.
Heb je niet steeds om je heen zitten kijken toen je het ophing (alsof je iets doet wat niet mag?) en heeft niemand je gezien??
Ik vind het allemaal echt spannend hoor.
Hoop op een reactie.
Groetjes Gery

maria's knutselplezier zei

Wat een fantastisch idee, spijtig dat je zo ver weg woont, want dan ging ik ernaar zoeken, want ik vind het een heel mooi geschenk!!! de vinder zal het hopelijk waarderen!!!Echt origineel om je kunst te verspreiden!!

Groetjes
Maria

Linda zei

Wat een hartstikke leuk idee. Ik ben hartstikke benieuwd of je ook een reactie van de gelukkige vinder krijgt en wat voor soort reactie dit dan is. Spannend hoor...

Willy zei

Ha, ha...wat een grappig idee. Nooit van gehoord, daar zal de vinder vast blij mee zijn!!

herminesplace zei

Prachtig boekje, en wat lief!!! Is nou jammer dat ik niet in de buurt woon, want dan zou het zeker geen 2 weken hangen :o) ben erg benieuwd of je een reactie krijgt als het meegenomen wordt.

Rosie zei

Wow, Alie, your Book is sooo beautiful. I love it

Paula Whittaker zei

what a neat idea!

Saskia zei

Wat leuk dat je daaraan meedoet, Alie! Ik ken het eigenlijk alleen met leesboeken maar met kunst is het natuurlijk ook een prima initiatief.
Ik hoop dat je een heerlijk mailtje krijgt ven een blije vinder!

catherine zei

What a great idea Alie and I wonder who will take it
x catherine

Yvonne zei

Wat een leuk idee zeg.Als ik bij je in de buurt had gewoond zou ik nu naar de brievenbus sprinten, hahaha.
Nee hoor, het is te hopen dat iemand het meeneemt en de waarde hiervan weet te waarderen.
Groetjes Yvonne.

iene zei

wat is dit een leuk initiatief!
groetjes
Evelyn

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

janine schreef ik zie het vast op het journaal (LOL) Maar wat een gaaf idee joh. Ben zo benieuwd naar de reaktie en wat diegene er van vindt. Leuk idee het notitieboekje bekleden en dat er bij te doen.
lieve groetjes Marja

Karin zei

Ik heb net op een ander blog voor het eerst hier iets over gelezen, wat ontzettend leuk is dit zeg! Ben heel benieuwd of het snel weg is en of je een reactie krijgt!

Miranda zei

Wat spannend en leuk allemaal Alie, ben heel benieuwd hoe het af loopt! Las er pas iets over op Heidi's blog en wat een super idee! Ook je schatkist uit je vorige bericht....kan me voorstellen dat je er heel blij mee was! groetjes Miranda

Elly zei

Ik volg de Art Abandonment ook op Facebook en daar heeft iemand zij cadeau in de brievenbus laaten fallen (:o)Leuk idee en ik ben echt benieuwd of er een reactie komt.

Marianne zei

Wat spannend.... ben ook reuze benieuwd. Leuk dat het al weg was.... dus misschien krijg je nu spoedig een reactie!
Liefs,
Marianne

Patricia zei

HAHA wat een SUPER leuk en GAAF idee zeg.
Jammer dat ik niet wist waar de postbus stond hihi.
Ik ben heel benieuwd of je iets hoort.......
Groetjes Patricia

Sophie zei

Das ist ja toll geworden.
Und das Motiv ist so süß.
Und die Idee ist einfach genial.
Das war sicher eine gelungene Überraschung.

Liebe Grüße und eine schöne neue Woche, liebe Alie

Inge zei

Leuk Alie! Zou leuk zijn als je een reactie zou krijgen.

Weet je dat er ook een groep van Kunstkado is.
http://groups.yahoo.com/group/kunstkado/
Er kunnen nog wel wat leden bij hoor! ;-)

Yvonne zei

Wat een leuk idee!!! Ik ben heel benieuwd of je al een reactie hebt ontvangen op alle 3 je geposte verrassingen. En ik hoop wel dat dat gebeurt, want anders verlies je al snel de moed met dit leuke idee.
Jouw post ziet er in ieder geval erg leuk uit! En hangend onder de brievenbus is ook een heel originele plek!
Groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...