Volgers - Followers

dinsdag 19 juni 2012

Twee houten plankjes en een oud scharnier


Hier staat een bakje met oude meccano, en ander ijzerwerk, waaronder een paar scharnieren die na de sloop van een oud bureautje overbleven. Die brachten me op het idee om deze creatie te maken. Dus manlief gevraagd of hij plankjes in deze vorm wilde zagen en schuren. De plankjes komen van wegwerp houten kistjes...hier worden ze uit elkaar gehaald en t.z.t. gebruikt voor wat dan ook :-).


Het plankje met het gat erin wilde ik graag aan de voorkant, je ziet waarom. Eerst heb ik het hout met een dunne laag gesso ingesmeerd, daarna met blauwe, bruine en oranjebruine Distress inkten gesponsd. Toen de tekststempel van Viva Decor afgedrukt met bruine Adirondack. Op glanspapier de Lynne Perrella stempel afgedrukt, bewerkt met Teykol en Distress inkten. Een lintje om te strikken op het hout gelijmd en daarover de stempelafdruk en enkele kantjes. Het vogeltje met wat uitgeplozen touw bij het gaatje gelijmd.
Bovenin wat embellishments en grof lint gelijmd. Nog wat witte cirkels aangebracht met de Picket Fence Stain van Distress.



Dit is de binnenkant geworden. Op dezelfde manier als de voor- en achterkant bewerkt. Hier op glanzend papier mijn zelfgegutste beelden stempels gebruikt, achtergrond swirl van Viva Decor, tekst links van Stampinback, tekst rechts van Stampendous. Koperkleurige knopjes in de hoeken van de gestempelde kaartjes. En kijk...hier is het leuke scharnier, dat voor de inspiratie zorgde, goed te zien.



Geen voorkant zonder achterkant...en die is te zien op deze foto. Ook hier een Lynne Perrella stempel gebruikt, deels met Teykol bewerkt en verder met Distress inkten. In de vier hoeken metalen hoekjes aangebracht. Zaterdag bij Stampinback waren de metalen Tim Holtz embellisments die ik gebruikt heb, enorm vriendelijk afgeprijsd. Normaal vind ik ze echt te duur, nu mochten ze mee om o.a. deze creatie op te sieren...haha en ik zie nu op deze foto dat ik bij de ronde metalen hanger nog vergeten ben een plat dopje op het oog te plaatsen...die mogen jullie er dan nu even bijdenken!

Hartelijke groetjes, Alie :-)


I joined the challenge: A bit of brown, at: Simon Says Stamp and Show




28 opmerkingen:

Marianne zei

Wat een ontzettend mooie creatie.... ik sta gewoon een beetje PAF :-) Je gegutste stempels aan de binnenkant met de teksten zijn helemaal super!!En leuk al die metalen details! Helemaal TOPPIE, Alie!
Liefs,
Marianne

maria's knutselplezier zei

In één woord ,PTRACHTIG , Alie, weer een pasterpiece!!! mooi in elk detail!!!

Groetjes
Maria

Celeste zei

This is gorgeous.

Suzanne C zei

Brilliant! Love the shape and the little knot hole! Fabulous design!

Candy C zei

Alie, your piece is wonderful! It's so creative and inspired! I love all of your backgrounds that you've created. They are perfect for all of the wonderful embellishments and stamped items you've placed on top of them. All of your stamps and sentiments are very cool! Your bits of brown piece is beautifully done and a feast for the eyes! Thanks for sharing your always inspiring art with us at Simon Says Stamp and Show. <3 Candy

Paper Creations by Shirley zei

Another great project, so rustic & vintage. Great combination of texture & images. Warm Greetings, Shirleyx

Sophie zei

Unglaublich, Alie :-)
Mir fehlen die Worte.
Wie machst du das bloß alles?
So viele großartige Dinge und so fantastisch...
Chapeau!

Groetjes

Inge zei

Grandioos! Verder geen woorden voor....;-)

herminesplace zei

Oh wat super gaaf, en ik zie dat je dezelfde embellishment hebt weten te scoren als ik :o)

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik ben met stomheid geslagen. Alie wat een meesterstuk. Wat een geweldig kunststuk. Alles zo mooi op elkaar afgestemd en elke keer zie ik weer wat. Wat te denken van dat vogelkopje door de opening te zien. Super.
Je mag meer van deze dingen maken met sloophout en slotjes e.d.
lieve groetjes marja

Karin zei

Heel erg mooi, al die details, die mooie stempels in het midden in combinatie met die quotes, dat mooie scharnier en leuk al die metalen dingetjes, SCHITTEREND!

Yvonne zei

Prachtig, wat een schitterende creatie. Het zit geweldig in elkaar en wat heb je mooie materialen gebruikt. Geweldig wat je met "afval" allemaal maken kan.
Groetjes Yvonne.

Marijke zei

jij ben ook van alle markten thuis hè, wat een geweldige creatie Alie, zóoooo mooi

linda loe zei

Ik vind het een geweldig creatie

Ellie zei

Wat leuk gemaakt, ik zie ook wat ik nog wel kan doen met alles wat ik in de loop van de jaren om me heen heb verzameld... dit zal ik mijn man laten zien.. ziet hij misschien ook waarom ik dingen verzamel. LOL

Patricia zei

WAUW wat een SUPER stukje werk weer Alie.
Enne Tim te duur?????? hahaha.
Echt geweldig gemaakt!!!!!!
Groetjes Patricia

Myriame zei

Wat een prachtig stukje ART Alie!!

Femmy zei

wat weer een prachtige creatie Alie!! alles past zo mooi bij elkaar, echt super!!

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwww Alie wat is dit mooi zeg .
Zit hier een beetje te likkebaarden van al het moois wat er op te zien is.
Knap stukje werk dame.

Lieve groetjes Janny

Terry zei

Alie, this is so clever! Love this bird house from the wooden planks and what a great recycle with the hinge! Stunning!

Aukje zei

Prachtig!! Wat een mooi kunstwerkje heb je gemaakt.
Groetjes
Aukje

Janine zei

Meid hoe kom je op het idee, wat een super ( wat is het eigenlijk) in elkmgeval super leuk!!!!!

Silvia(Barnie) zei

I'm missing words, that's a fantastic project.

Anjas-Artefaktotum zei

WOW what an awesome piece, I'm excited!

Yvonne zei

Erg leuk idee, maar ook weer heel mooi uitgevoerd! En jouw stempels, helemaal top!
Mooie kleuren en thema, passen helemaal bij het oude sloophout.
Groetjes van Yvon

Tanya zei

I love what you have done here. Amazing work :)

Julia S-W zei

Beautifully creative. A wonderful piece. Julia

Gio zei

So inspiring!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...