Volgers - Followers

dinsdag 26 juni 2012

In Holland staat een huis - stempelen op hout

Er lag nog een scharnier in het oud ijzer bakje, te schreeuwen om aandacht, dus heb ik manlief weer eens lief aangekeken en hem gevraagd of hij twee plankjes met trapgeveltjes kon zagen en schuren. Blijkbaar kijk ik erg lief, want hij heeft de klus al geklaard, waardoor ik weer aan de slag kon.


Het hout eerst weer met een laagje gesso bewerkt en daaroverheen groene, roestbruine en donkerbruine Distress gesponsd. De stempel van de deur (Vilda Stamps) op het hout gestempeld en extra ingekleurd met roestbruine Distress inkt. Een raampje getekend en er twee kinderen bij gestempeld...het zijn weeskindjes, ik weet hun afkomst niet. Op het stempelbuffet bij Stampinback vond ik vorige week de klimopstempel, die ik hier met groene Stazon op het hout heb afgedrukt. Met een bruine identypen zgn. steentjes proberen te tekenen...en dat hoorde niet te rechtlijnig vond ik, tenslotte is het een oud Hollands huisje. Wat vlindertjes en een hondje om de voorkant toch wat meer aan te kleden.



En dit is de binnenkant van het Hollands huis, ouderwets ingericht, de mensen zijn qua kleding en inrichting niet met de tijd meegegaan he? Maar de sfeer is wel warm en gemoedelijk en dat is het belangrijkst.



En zoals zo vaak, blijkt de achterkant van deze woning niet echt goed onderhouden. De muur ziet er niet best uit, maar ondanks dat groeit en bloeit er toch van alles, waardoor het ook wel weer iets rustieks heeft.

Mijn oude scharnieren zijn nu op, maar manlief gaf aan dat hij nog wel andere scharnieren in de schuur heeft, dus wie weet wat we daar nog weer eens mee gaan verzinnen!
Met plezier heb ik hier weer aan zitten werken, nou ja werken...me mee zitten vermaken, eerlijk gezegd, dat is heel wat anders he :-). Hopelijk vinden jullie het ook wel grappig.

Hartelijke groetjes, Alie :-)

I joined the challenge: Depth of Distress, at:

20 opmerkingen:

Patricia zei

Wauw wat een feest om naar dit huis te kijken, en dan de achterkant..... Echt GEWELDIG!!!!
Groetjes Patricia

Marianne zei

Wat een prachtig huisje en zowel de binnen- als buitenkanten zien er schitterend uit. Leuk hoor, dit inkijkhuis!! En prachtig ontworpen!
Lieve groetjes,
Marianne

herminesplace zei

Oh wta gaaf weer, en jij hebt ook wel een hele lieve man hoor :o)

Monique zei

Wat doe je dit toch ook weer geweldig goed, Alie! En leuk dat je man er aan meewerkt.
Lieve groetjes, Monique

xxx Myra xxx zei

wat prachtig verzonnen Alie, gaaf hoor!

Aukje zei

Geweldig, wat een mooi idee!!
Groetjes
Aukje

Karin zei

nou dat heeft je man mooi voor je in elkaar gezet! Het ziet er schitterend uit, mooi zowel de binnen als buitenkant! Fijne avond verder!

Janny Jager 't Hooft zei

Tjeetje Alie ik heb hier met openmond naar zitten kijken,
Wat heb je dit SUPER SUPER gaaf gemaakt.
Alles zo mooi in stijl ,echt ik vind het prachtig en heb ervan zitten genieten.
Trouwens Arie heeft zich ook weer lekker vermaakt denk ik zo met het uisje voor je te maken .
Ook voor hem petje af hoor.

Lieve groetjes Janny

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Dit is echt TE GAAF, SUPER de SUPER. hoe verzin je het. Maar Alie wat mooi (ook dankzij het zaagwerk en timmerwerk van Arie natuurlijk). Wat schitterend ook aan de binnenkant. Echt huiselijk en knoert gezellig.
Ben nu al benieuwd naar je volgende projekt (haha)
lieve groetjes Marja

catherine zei

This is just fantastic Alie and like how you have put it together. I have something similar waiting to be done
x catherine

Janine zei

wat leuk Alie, en je man heeft nu vast een heel groot stuk taart verdiend, vind het knap gemaakt van jullie beide hoor. Hut ab!!

Elly zei

Nu..dat gaat beter op engels...What a nice story. You really made me laugh *ouderwets ingericht* *lol* Cool idea and a very unique home decor.

maria's knutselplezier zei

Wat een schattig, maar prachtig huisje, hoe gezellig!! Ik kom wel eens op bezoek!!! Prachtig gedaan weer Alie, wonderschön!!!

Groetjes`
Maria

Marijke zei

wat heerlijk dat je man gelijk in de "zaag" springt als jij dat vraagt en wat een superrrrr gave creatie heb je hier weer neergezet.
Er is weer zoveel te zien, heerlijk, ik heb genoten.

Sophie zei

Alie, ich glaube gar nicht, was ich da sehe...
Chapeau! Kann ich da nur noch sagen,
Du bist ein großes Talent, eine wunderbare Künstlerin.

Ich liebe alles, was du machst, weil es so einzigartig ist.

Liebe Grüße

Femmy zei

schitterend Alie!!

Inge zei

Wat leuk!! Ik denk dat ik die man van mij ook maar eens lief moet aankijken.. ;-)

Anjas-Artefaktotum zei

What an amazing fantasy house, love all the stamps and stuff you've used, so beautiful!
Groetjes Anja

Silvia(Barnie) zei

Wow, that rocks, a breathtaking project.

Craft Addicts - Tracy Evans zei

Absolutely fantastic, love your hinged creation, such a wonderful idea. Love all the images and the little touches like the vase of flowers. Wonderful. Thanks so much for joining in the Simon Says Stamp and Show Challenge. Tracy x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...