Volgers - Followers

vrijdag 8 juni 2012

Boekje met alcoholinkt, stempels en embellishments

Geïnspireerd door een creatie van Janny J. maar nog meer door haar geduld om een creatie op te sieren met embellishments, had ik mezelf "opgelegd" om dat geduld ook eens uit te proberen. Iets wat me niet gemakkelijk afgaat...met een enkele uitzondering :-)



Het is dit boekje geworden van chipboard dat ik uitgesneden heb. Daarna aluminium folie tape op zowel voor-, binnen- als achterkant geplakt en bewerkt met div. kleuren alcoholinkt. Vervolgens Tim Holtz tape om de randen geplakt. Aan de voorkant in de nok een hoekornament gelijmd, daaronder een klokje van een metaalsoort...daaronder een gestempelde vlinder op een achtergrond die ik bewerkt heb met alcoholinkt. Rechts een deel van een damesketting (gescoord op een rommelmarktje), en bewerkt met goudkleurige alcoholinkt, daarin een metalen rader geplaatst en een goudkleurige parel.

Mona Lisa gestempeld en met Wow parelmoer embossingpoeder bewerkt en gesponsd met Distress inkten. Een flesje gevuld met kraaltjes en met Glossy Accents gelijmd op de voorkant, net als de 3 dew drops ernaast. Ringen door de oogjes gehaald en er een koperkleurig kettinkje aan bevestigd, samengeknoopt met een stukje verbandgaas, raffiatouw, koperen ring en bedel die ik bewerkt heb met alcoholinkt.


En hierboven is de binnenkant te zien..rechts stempels van Lynne Perrella (Paper Arty) en links een tekststempel van Stampendous met daaronder los geplozen touw. Op de rechterkant een klemmetje bevestigd met daaronder 3 roodkoperen spijkertjes, door het oogje ook geplozen touw geknoopt. Deze stempels zijn ook bewerkt met parelmoer Wow embossingpoeder en ik heb er wat Distress inkten op aangebracht.


En als laatste de achterkant...Hier alleen een papieren klok en een labeltje op aangebracht...tenslotte was mijn geduld al aardig op de proef gesteld...ik wist niets meer te verzinnen :-)

Met plezier zit ik er naar te kijken, toch wel grappige resultaten, als ik het geduld probeer op te brengen...zo laat ik mezelf dan toch versteld staan. Waar geïnspireerd worden door anderen al niet toe kan leiden he?!

Groetjes, Alie :-)

I joined the challenge: Some texture, at
I also joined the challenge: Use your favorite embellishments, at:





25 opmerkingen:

Saskia zei

Erg mooi geworden, Alie. Ik sta er ook altijd van te kijken hoeveel frutsels enzo anderen toevoegen aan hun werk. Ik zou er dan al uren eerder meer opgehouden zijn. Maar de truc is om veel te zien te hebben zonder dat het druk oogt. Daar ben jij ruimschoots in geslaagd!

Myriame zei

Met deze inspiratie heb je alvast iets prachtigs gemaakt, een echt juweeltje!!

Karin zei

In 1 woord schitterend! wat een details en wat een geduld inderdaad,haha. Zou willen dat ik dat meer had. Fijn weekend!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

WOOOW Dit is een echt kunstwerk. Kan me voortellen dat je er veel geduld voor moet hebben, maar het resultaat is super super mooi. Er is zoveel te zien, pracht uitvoering en kleur.
lieve groetjes Marja

Marianne zei

Wat ziet er dit boekje leuk uit!! Ik heb daar ook het geduld niet voor. Maar ik vind het heel erg knap gedaan en supermooi!! Bedankt weer voor de rondleiding in je boekje :-))
Fijn weekend!
Groetjes,
Marianne

Aukje zei

Wat een kunstwerkje heb je weer gemaakt, Alie!! Leuk met al die frutsels eraan. Daar ben je wel even mee bezig geweest, of niet dan?
Groetjes
Aukje

Marijke zei

SCHITTEREND!!!! ik heb voor het stempelen veel gescrapt en als ik dit zie, ga ik toch ook maar weer eens iets met embellishments oppimpen

maria's knutselplezier zei

Wat een prachthuisje, Alie, jullie geven elkaar inspiratie denk ik, en met twee gaat alles beter als alleen!!! Heel mooi gedaan hoor!!!

Groetjes
Maria

Janny Jager 't Hooft zei

Wauwwwwwwwwwwwwww Alie wat heb je dit mooi zeg maar gerust prachtig gemaakt.
Ben blij dat ik je tot inspiratie ben geweest en zo zie je maar dat met een beetje geduld alles goed komt.
Klasse meis ,verdiend een dikke 10.

Lieve groetjes Janny

Patricia zei

WAUW supergaaf zeg!!!!!
Heel mooi gemaakt Alie.
Groetjes Patricia

herminesplace zei

Prachtig boekje, kom ogen tekort!

Yvonne zei

Nouuu, dat moet je vaker doen, geduld opbrengen want het geeft geweldige resultaten. Je boekje is zóóó mooi geworden en heeft zulke leuke details.
Groetjes Yvonne.

Paper Creations by Shirley zei

Wauwwwww Alie ! I LOVE this ! What a stunning creation ! Thanks for making my heart excited this morning.... have a great weekend, Shirelyx

Candy C zei

Gorgeous! Love the colors, all of the elements you used and all of the wonderful textures you've achieved on this! Thanks for sharing your beautiful book with us at Simon Says Stamp and Show. <3 Candy

Sophie zei

Meine Güte, Alie, mir fehlen die Worte.
Das Häuschen ist so prächtig, sieht so kostbar aus wie eine russische Ikone.
Wunderschön...

Viel Spaß und Kreativität am Wochenende. Das Wetter eignet sich fantastisch dafür.

Terry zei

Oh Alie, this booklet is stunning and filled with so many luscious details! Love this!

Silvia(Barnie) zei

Wow, such a breathtaking project, great details.

Willy zei

Wat een prachtig boekje en de rest van je creaties zijn ook als zo mooi, ga je volgen hóór!

marion zei

Wauzers, wat een keigaaf project, dit is echt zo prachtig, ik raak er niet op uitgekeken. Wat leuk dat je meedoet bij LIIU en heel veel succes ! Liefs, Marion

Sarah zei

looks just fabulous!Love the rich colours, the shape and so many wonderful vintage details! Thanks so much for joining us at Simon Says Stamp and Show! Sarah.

SuzanneK zei

OMG fantastic stamping, I love every detail of your project. Thanks for sharing with us at LIIU, good luck with the challenge. Hugz Suzanne

Paula Whittaker zei

Fabulous work Alie

Elly zei

Oh...did is geweldig. Een beetje Da Vinci, een beetje Steampunk en de kleuren....heerlijk.
Moest even lachen....lieve Alie, ik ben Duits ..dus een oogje knijpen als je foutjes leest (:o)
xoxo Elly

Susan Hogan zei

Beautiful I do love steampunk and your sentiment is just right! Thanks for joining in the fun at Lets Ink It Up this challenge!

SnowflakeDreams1 zei

Beautiful album. Love the steampunk look. Thank you for sharing and joining in at LIIU. Hugs, Velma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...