Volgers - Followers

dinsdag 17 april 2012

Soms wordt het heel anders :-)

Soms wordt het heel anders :-). Begonnen ben ik met de A Capella tekststempel wit te embossen. Ik wilde lekkere heldere kleuren laten ontstaan met mijn nieuwe Dylusions Ink Spray, maar misschien heb ik wel teveel lagen aangebracht, waardoor er vooral in het middengedeelte één vreemde kleur ontstond. Dus gaan sponzen met gele Adirondack bright, toen met gele glimmermist, hoppa nog wat Distress Stain Picket Fence gesmeerd..owow..het werd er niet beter op. Geprobeerd met de Numerals Template en de Harlequin Template, in combi met Distress inkten flink zitten deppen, en zowaar er kwam weer wat leven in. De stempel van de man (freebie bij Art Journey) gestempeld met groene Stazon op parelmoer honingkleurig linnenkarton en bewerkt met wat goudkleurige Luster Rub Ons...oh ja, op de tag zit ook nog gele Luster Rub Ons :-) Iets heel anders had ik verwacht, maar dit kwam er uit.

Soms wordt het heel anders :-). Op de beurs had ik 3 gereedschapjes gekocht om metaalfolie mee te bewerken. Daar zou ik wel eens even mee aan de slag gaan...maar oef dat viel nog niet mee (zie het resultaat). De letters heb ik op de onderkaart geplakt en toen allemaal stukjes aluminiumtape eroverheen geplakt. Ik zag zo snel mijn embossingpen niet, dus dan maar een wattenstaafje om e.e.a. beter aan te drukken....grrrrr de kreukels gingen niet weg, de gereedschapjes om patronen in de folie te maken, bleken voor mij onbestuurbaar (ik kan beter de tijd nemen om er een liniaal bij te houden wellicht :-P). De wanorde toch maar gedept met bruintinten Alcoholinkt, net als het ijzerwerk dat ik er op geplakt heb. Oooit, oooitttttt hoop ik het onder de knie te krijgen, want het lijkt me heerlijk om hier goed mee overweg te kunnen. Maar zo wordt het dus, als ik véél te snel iets wil maken :-)). Waarom ik dit dan toch op mijn blog zet...nou uhhh omdat ik hoop dat het herkenbaar is, lollll (ow shipsss maar misschien gebeurt dit bij jullie nooit...)

17 opmerkingen:

Fliss zei

Two wonderful textured inky creations Alie. Love them both.
Fliss x

Silvia(Barnie) zei

Wow, breathtaking pieces.

maria's knutselplezier zei

Geen paniek Alie, ik ben soms ook een kluns, maar ik vind je eind resultaat, voor de eerste maal helemaal niet zo slecht, ik heb van- daag ook al wat papier gedumpt en dan krijg ik wroeging, al die bomen die voor mij moeten sneuvelen, immoreel gewoon, maar ik doe het zo graag!!!Dus vandaag stop ik maar en morgen zien we wel weer!!! Dus je resultaat mag er echt wel wezen hoor!!!En je Tag met die lelijke man (heb ik ook gehad) mag er zeker ook wezen een mooie tag met een iets mindere man!!!(hij kijkt zo zuur!!!)

Groetjes

Maria

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik herken dat heeeeelemaal niet. ja natuurlijk gebeurt dat ook bij mij. maar dat neemt niet weg dat ze schitterend zijn. Ze blijven jouw stijl en blijven apart. Als je maar lekker hebt geknutseld (nu lekker, als het niet lukt naar jouw idee????)
Gewoon gaaf Alie.
dag, lieve groetjes
Marja

Saskia zei

Je tag heeft niets ven de felle Dylusions maar mag er zeer zeker zijn, de kleuren passen perfect bij die man.
En mijn eerste progingen met die handige en leuke ten seconds tooltjes liepen heel wat dramatischer af dan deze kaart. Vind hem wel erg leuk geworden met al zijn kleine 'foutjes', geeft 'm karakter.

Monique zei

Tja, zo zitten we allemaal wel eens, denk ik. Al met al zijn jouw probeersels toch net iets beter als mijn geklungel som is! Maar zolang we er maar lol in hebben! Ik had vandaag een kaart af, wil ik aan de binnenkant ook een stempel zetten, heb ik vuile vingers!!! Tja en wrijven helpt niet (Rennies ook niet trouwens)
Groetjes, Monique

Gery zei

Ik zie, hoor en voel bloed, zweet en tranen. En wat ik dan ook zie, is een prachtige tag en en dito kaart, die zich er beide helemaal niet bewust van zijn, dat ze hun vrouwtje zo hebben laten ploeteren!!
Lekker doorgaan Alie, totdat je zelf ook twevreden wordt (ik ben het al hoor).
Groetjes Gery

Cath Wilson zei

Lovely work, Alie and the colours are okay but if you don't like them being so dark, why not add a layer of gesso or a thin wash of watered down white acrylic paint? Love your foiling - that just takes some time to get used to but it still looks good and the alcohol inks look great over it. You're amazing - you've done so well with very new products and sometimes they do take a little while to master. Good for you showing them, even if you're not completely happy with them x

Ballie (Bennarda) zei

Alie, toch is het een mooie tag, hij mag er wezen.
groetjes Bennarda (Ballie)

ALIX zei

Haha Alie, ik heb idd op mijn handen moeten zitten, is toch minder leuk1 JIJ hebt ze daarentegen goed gebruikt, en ik heb met verbazing gekeken naar wat je nu weer gedaan hebt. Ik vind het echt geslaagd, dat meen ik. Maar snap jouw frustatie omdat het niet lekker liep. Je wilt niet weten HOE VAAK ik zit te grrrrrrrrr-en!!
Het houdt ons wel van de straat hè!!
je mag tevreden zijn hoor! Succes met het volgende, gr.ALix

Patricia zei

Hoi Alie,

Nou ik vind ze toch mooi geworden hoor!!!!
Ik denk dat de aluminiumfolie het probleem is.... want metalfolie is net wat steviger!
Ik heb een WS gedaan met metalfolie, en ik heb geleerd eerst met je doezelaar eroverheen (soort van kleuren)en dan ga je de lijntjes verfijnen met de softtip tool(puntje is van hard plactic)
Nou succes ermee!
Groetjes Patricia
P.S. de ws bij de Craftorij is echt heel leerzaam!

Annette zei

Wauw, ik vind het helemaal leuk en zou het zelf ook wel willen doen. Voor gereedschap moet je dus op de beurs zijn. Aha! Ik vind het zo grappig dat alles zijn eigen uiterlijk krijgt en je nooit twee dezelfde kaarten kunt maken.
Heerlijk lijkt me dat klungelen met van alles. Je hebt er een super kaart van gemaakt hoor.
Fijne avond!xoxo Annette

Janny Jager 't Hooft zei

Wat heb je weer heerlijk zitten rommelen Alie ;sorry voor het woord hoor ,maar er even geen ander woord voor vinden.
Ze mogen dan volgens jou niet zijn geworden zoals je ze wilde hebben ,maar ze zijn allebei SUPERRRRRR leuk geworden.
Snap alleen niet dat er iets bij jou niet lukt ,bij mij namelijk lukt het altijd (HM HM HM HM.)
Weet je juist de dingen die dan volgens jou niet zo gaan zoals je wilt zijn heel apart .
Echt ze zijn heel heel leuk.

Groetjes Janny

Anjas-Artefaktotum zei

WOW that is mind blowing!

Janine zei

Of ik loop gigantisch achter of jij. Ent geweldig productief geweest ;)) ja dat was diemstempel die je kreeg bij AJ , ik dacht ohjee wat mot ik daar van maken, maar kijk.... Alie weet raad, super mooi, beide noor!!

Marijke's stamping creations zei

Heerlijk hè, als het anders dan geplanned toch een super creatie wordt.

Elly zei

Wat een leuke bericht en de reakties zijn zelfsprekend *lol*
Somige creaties zijn echt...schitterend. Mijn mond staat nog stets open (:o) Inspiratie zonder einde....bedankt..dat je mijn bog gevonden heb.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...