Volgers - Followers

donderdag 19 april 2012

Drie kaarten met alcoholinkt

Gisteren heb ik met mijn nieuwe kleurtjes alcohol inkt gespeeld en drie heel verschillende kaarten gemaakt (zonder dronken te worden :-). En nu zal ik niet "zeuren" dat ik niet tevreden ben erover, want Eureka...dat ben ik wél.
De eerste:

De vissen en tekst stempels op deze kaart zijn van Art Journey, de spetterstempel op de rand is van De Stempelwinkel. De vissen, alfabet en spetters zijn met Stazon gestempeld, de rest is gepoetste en gedruppelde alcoholinkt.

I joined the challenge Anything goes (with the above card) at: Simon Says Stamp and Show

---------------

De tweede:

Op chromolux papier met groene, blauwe en pearl alcoholinkt gedept. In tagvorm uitgesneden en de plantenstempel van Stampendous gebruikt. De libel is een stempel van Stampinback, gesempeld met bruine Archival inkt. Op de onderkaart (glanzend linnenkarton) kleine tekststempel meerdere keren afgedrukt (Art Journey). De rechterstrook ook bewerkt met alcoholinkt (wat een verschil door het andere papier als ondergrond he?). Hierop de plantenstempel met wit embossingpoeder verhit en de tekststempel van Stampendous gebruikt. Wat witte en bruine stipjes om e.e.a. te verlevendigen en ik vond dat hiermee de kaart klaar was.

De derde:


Een glanzende onderkaart met motief, een stukje uit een boek (voor het geval je je Zweeds wilt ophalen :-)).Daarop een achtergrondje van alcoholinkt met donkere kleuren op chromolux papier. Op een stukje correspondentiekaart de harlequin template gesponst met paarse Distress inkt en ruw wat bruine Distress. De Mary Poppins stempel (Lost Coast Design) apart gestempeld met grijze Stazon en paarse Distress inkt. De woorden komen uit een boekje van Tim Holtz Alterations (stickerwoorden). Een blommetje bewerkt, houten bloem erop en ook hier werd ik blij van.
Voor mij waren het heerlijke uurtjes van uitproberen en zien ontstaan!
Hopelijk kunnen jullie met me meegenieten :-)

27 opmerkingen:

Yvonne zei

En terecht dat je tevreden bent want ze zijn stuk voor stuk weer prachtig. De kleuren van de eerste vind ik ook zo mooi, daar pak ik zelf ook vaak naar. Ik heb een keer een demo gegeven met alcoholinkt en ik was aan het einde van de dag toch wel een beetje licht in het hoofd ;-))
Groetjes Yvonne.

Cath Wilson zei

Lovely work there, Alie and some gorgeous colour schemes x

Myriame zei

En we genieten er zeker van, wat zijn ze allemaal geweldig mooi!!

maria's knutselplezier zei

Je bent in vorm Alie, en in goede vorm , je hebt prachtige kaarten gemaakt met je nieuwe stempels, ik ben jaloers op je visjes,die ik vergeten ben in Zeist, doe zo voort dan kunnen we nog dikwijls genieten van al je moois

Groetjes
Maria

ALIX zei

Prachtig werk weer Alie, mijn favoriet is de blaue vanwege de kleuren, maar ook die andere zijn weer echt "ALIE"kaarten en tags!
Mooi!
Gr ALix

Aukje zei

Wow, ze zien er allemaal prachtig uit! De kleuren van de eerste kaart zijn echt mooi. Maar anderen zijn ook erg origineel, mooie details.
Groetjes Aukje

Anjas-Artefaktotum zei

All pieces are awesome. Love the color combinations and the techniques. You are a very talented stamper, dear Alie.
Lieve groetjes Anja

Silvia(Barnie) zei

Wow, you've been very creative, great pieces - all of them.

Paper Creations by Shirley zei

Hi Alie ! WOW ! All three are super fabulous cards. I especially love the first one with that amazing backgrounds. You make me want to buy alcohol inks now ! Love your work, Warm Greetings, Shirley x

Patricia zei

Wat een BEAUTY's allemaal weer zeg!
Groet Patricia

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een mooie en aparte kaarten heb je weer gemaakt Alie
Ze zijn stuk voor stuk SUPERRRR geworden.
Kan me heel goed voorstellen dat je hier wel tevreden mee bent.
Heb zelf net ook een beetje zitten spelen met alcohol inkt ,maar vind het nog niet meevallen hoor.
Denk maar zo alle begin is moeilijk toch .
Strakjes ga ik hem er wel opzetten hoor.

Lieve groetjes ]Janny

Janine zei

Haha, nou nee, zweeds hoeft niet meer, ik weet wat knäckebröd is ;)) das genoeg denk ik. Maar meid wat zijn je kaarten leuk, ik ben ook zo gek op alcohol inkt, heerlijk hé dat spetteren en knoeien!!

toscania-art-life zei

Wat en prachtige kaarten heb je gemaakt Alie, super. Jammer dat we ons niet zijn tegen gekomen in Zeist.

Ik heb voor de dylusions nu de tags van Tim Holtz gebruikt. Qua kaartenpapier ben ik ook nog niet uit, wat het beste werkt. Glad of meer aquarelpapier?
Liefs Angelika

Carla zei

het zijn allemaal prachtige creaties

Miranda zei

Prachtige kaarten weer Alie vooral die eerste met de vissen! heerlijk he dat spelen met alcoholinkt en die spetters ben ik altijd weg van! Ook hallo namens mijn mams hoor! Ik hade je natuurlijk even moeten voorstellen! lieve groet Miranda

Hermine zei

En ze zijn alledrie prachtig geworden, blijft ook leuk spul om mee te spelen he :o)

Saskia zei

Mooie kaarten, Alie, je bent weer lekker druk bezig met je nieuwe aankopen. Vooral de bovenste vind ik erg mooi geworden.

catherine zei

Fantastic pieces Alie and love the colours. love the blue one
x catherine

Terry zei

Beautiful creations and great use of colors and design! Spectacular!

Linda zei

Alie! Ze zijn alledrie prachtig! De bovenste vind ik echt adembenemend! Mooie tintjes alcoholinkt heb je op de kop getikt ;)

Monique zei

Je kunt met recht tevreden zijn, Alie. Ze zijn super!
Alix gaat voor de blauwe, maar ik ga voor de groene.
Groetjes, Monique

Femmy zei

ze zijn prachtig Alie!!

Anja zei

Erg jammer dat ik je gemist heb in Zeist! Je maakt zeer mooie dingen die kaart met de vissen is echt speciaal.
De andere 2 zijn ook mooi hoor :-)
Vele groetjes

Marijke's stamping creations zei

ik zou ook tevreden zijn met deze kaarten, vooral die vissen, wauwwwwww!!!

ScrappyDoo zei

Wat heerlijk dat je een dag aan mij doneert! Ik ga hem zeker wijs gebruiken! Toen ik deze kaart zag moest ik aan Mary Poppins denken! Leuk.

Annette zei

Met verbazing heb ik gekeken naar je vissenkaart. Wauw, schitterend gewoon!
xoxo Annette

Terry zei

Hallo Alie, jeetje wat een prachtige creaties zeg, ook je inzending voor Simon Says Stamp and Show is echt prachtig, wat een heerlijke kleurtjes heb je gebruikt en een superleuke techniek. Veel succes hoor meis en heel erg bedankt voor het meedoen hoor, Veel liefs Terry xxxx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...