Volgers - Followers

zondag 25 maart 2012

Creatie met metaalfolie - Metal

Het ASE in Zeist komt er bijna aan en ik ben op internet naar een aantal technieken aan het kijken, die mijn interesse wel hebben, maar waar ik (nog?) niet echt de materialen voor heb. Eén van die technieken is metaalfolie bewerken. Metaalfolie had ik in huis, maar ik zag allerlei mooi gereedschap voorbijkomen om het te verfraaien. En ja, dat gereedschap heb ik niet. Maar wel een radeerwieltje, embossingfolder, tandwieltjes van Meccano. Een strook metaalfolie afgesneden en op dubbelzijdig Aslan geplakt, daarna aan de slag met bovengenoemde spullen, wat alcoholinkt, kartonnen letters, ook bewerkt met alcoholinkt en één laagje Utee ultra thick. De oplegkaart door een steampunk embossingfolder gehaald, bewerkt met witte Distress stain en goudkleurige kindertoververf. Op de onderkaart een Hero Arts tekststempel afgedrukt met bruine Archival en tandwielen (Stambinback) met Versamark gestempeld en met bruin Wow embossingpoeder verhit. Uiteraard even de witte gelpen gebruikt :-). Ranger metaalfolie-tape op de oplegkaart geplakt net als twee deeltjes Meccano. Nog een metaaldeskundige man van La Blanche op apart papier gestempeld en op de folie geplakt. Een spontane Metal-kaart...zónder origineel gereedschap maar mét creatief denken toch wel aardig op gang gekomen.

I joined the Bingo challenge at: The Stamp Man Challenges

15 opmerkingen:

Saskia zei

Mooi geworden, Alie! En je hebt inderdaad al die extra tools niet echt nodig, zeker niet als je niet al te vaak met de metaalfolie werkt.

Gery zei

What more do you need Alie!!!
Geweldig hoor zoals dit eruit ziet.
Ik doe het je niet na in ieder geval.
Volgens mij kun je jou van alles in handen geven aan materialen en je maakt er wel wat bijzonders van.
Je bent een kreatieve duizendpoot volgens mij.
Groetjes Gery

Anneke zei

Heel mooi geworden! Creatief bedacht zo zonder de geschikte materialen. Die hoef je volgens mij dus niet te kopen :)

Monique zei

Je bent inderdaad goed op gang gekomen! Eigenlijk is het juist een uitdaging om iets moois te maken met "net niet"de juiste materialen.
Super!!
Groetjes, Monique

Myriame zei

Wat heb je dat schitterend gedaan, zo zie je maar dat creatief zijn prachtige creaties teweeg brengen!!

maria's knutselplezier zei

Wat een mooie kaart weer Alie, ja met metalen werken zou ik ook wel willen kunnen, der zijn misschien wel workshop in Zeist, en als er workshops zijn , zullen ze wel materiaal hebben ook!!!
Dus allen daarheen!!Maar om terug te komen op uw kaart, heel mooi gedaan!!!

Groetjes

Maria

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat apart en wat schitterend Alie. Zo te zien doe jij het ook prima zonder alle andere materialen.
groetjes Marja

Annette zei

Ik vind het zo ook al een geweldige kaart, maar ik kan me voorstellen dat je steeds iets meer wil om te verfijnen en uitdagingen te houden.
Ik ben benieuwd naar je volgende kaarten.
xoxo Annette

Janny Jager 't Hooft zei

Wat een SUPER kaart heb je weer gemaakt.
Zo te zien heb je de "echte" materialen helemaal niet nodig.
Vind dit eigenlijk wel zo leuk ,kan je lekker je creativiteit bodvieren en dat is je meer dan prima gelukt.
Petje af hoor.

Groetjes Janny

Aukje zei

Zo zie je maar weer, je hoeft niet altijd alle voorgeschreven gereedschap aan te schaffen om een mooie kaart te maken :p Heel creatief hoor!!!
groetjes Aukje

Yvonne zei

Gaaf zeg Alie. Volgens mij gaan wij redelijk gelijk op wat betreft interesses. Ik wil ook wat spullen aanschaffen op metaal gebied en wil dat ook doen in Zeist. Ik ben wel al bezig geweest met aluminiumfolie maar dat is een stuk kwetsbaarder. Alu-tape werkt wel erg goed.
Groetjes Yvonne.

alix zei

Ik hoef niets meer toe te voegen aan alle reacties hierboven: ben het met iedereen ééns!!!!!
Super!!
Alix

Hermine zei

SUPER!!!! Helemaal mijn smaak!

Silvia(Barnie) zei

How cool, wonderful effect with the embossed metal foil. Love all the elements.

Linda zei

Het is Prachtig geworden. Wat ben je toch een creatieve duizendpoot. Groots!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...